Siedziby Biedronki i Dino przeszukane przez urzędników UOKiK w asyście policji - przekazuje w poniedziałkowy poranek szef urzędu Tomasz Chróstny. Jak słyszymy, biuro otrzymało informację, jakoby obie sieci - Biedronka i Dino - pozostawały w rynkowej zmowie dot. kontraktów z firmami przewozowymi.
Biedronka odda klientom 150 zł - wynika z komunikatu, który publikuje właściciel sieci Jeronimo Martins. To reakcja na decyzję Urzędu Ochrony Konsumenta i Konkurencji, w myśl której Biedronka wprowadziła klientów w błąd. Chodzi o akcję promocyjną “Magia Rabatów – Zabawki i Książki”. Skorzystałeś z promocji od 1 do 3 grudnia 2022 r.? Możesz odzyskać pieniądze.
Urząd Ochrony Konsumenta i Konkurencji prowadzi postępowanie w sprawie Vectry i Multimedia Polska, dostawcy usług medialnych i operatora telewizji kablowej. Prezes UOKiK przekazał nowe informacje w najnowszym raporcie ze śledztwa.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów znów zainteresował się ofertą najpopularniejszych marketów w Polsce. Tym razem jednak nie tylko promocje Lidla i Biedronki zasłużyły na uwagę UOKiK. Co zaniepokoiło Urząd?
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) podał do informacji publicznej wiadomość o zarzutach postawionych firmie Shell Polska. Powodem była promocja na paliwo premium. Czym zawiniła spółka? UOKiK wyjaśnia.
Po SMS-ach i walce na ceny, sprawy między Lidlem a Biedronką przeniosły się do sądu. Teraz sytuacją zainteresował się UOKiK. Z powodu szokująco niskich cen alkoholi, w tym wódki za 10 zł, sprawa trafiła do prokuratury.
Ruszyły kolejne postępowania prowadzone przez Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów w sprawie banków, które nie wywiązywały się ze swoich zobowiązań wobec klientów. Tym razem prezes UOKIK wszczął postępowania wobec kolejnych sześciu banków: Alior Banku, Banku Handlowego, Banku Ochrony Środowiska, Pekao, PKO BP i Plus Banku. W sumie działania prowadzone są w sprawie piętnastu instytucji.
Mało kto spodziewałby się takiego rozwoju sytuacji. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdza, czy największe sieci handlowe w Polsce nie oszukiwały swoich klientów, stosując sprytne sztuczki podczas promocji.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów nałożył na Telewizję Polsat ogromną karę finansową. Jak się okazuje, stacja miała wprowadzać telewidzów w błąd. Chodzi o konkurs, który był organizowany podczas jednej z sylwestrowych nocy. Przedstawiamy szczegóły.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował we wtorek, że podjęta została decyzja o nałożeniu kary na Auchan Polska. Sieć supermarketów za nieuczciwe działanie wobec dostawców musi zapłacić kolosalną sumę pieniędzy - ponad 87 mln zł.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów najwyraźniej postanowił wziąć się na poważnie za problemy związane z influencerami. Nałożono bowiem gigantyczne kary na trójkę influencerów za kryptoreklamę.
UOKiK postanowił nałożyć na sieć sklepów Biedronka karę w związku ze skargami klientów. Jednym z jej elementów są dodatkowe informacje, które klienci mogą zobaczyć na półkach sklepowych oraz przy kasach.
UPC Polska grozi kara do 10 proc. obrotu. Prezes Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów (UOKiK) postawił spółce zarzuty w związku z programem “Więcej korzyści dla Ciebie”.
Polski Związek Firm Deweloperskich twierdzi, że TAURON Dystrybucja hamuje rozwój budownictwa mieszkaniowego na Śląsku. W związku z tym organizacja zwróciła się do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumentów oraz do Urzędu Regulacji Energetyki z prośbą o podjęcie interwencji. Są zarzuty, jest też obrona – o stanowisko w tej sprawie poprosiliśmy również firmę TAURON.
Prezes UOKiK Tomasz Chróstny sprawdzi czy ceny malin mogły być kształtowane niezgodnie z prawem. Dziś ruszają kontrole w skupach oraz u największych przetwórców.
Od 1 stycznia br. sprzedawcy informujący o obniżce muszą podawać najniższą cenę z 30 dni przed jej wprowadzeniem. Okazuje się, że wielu z nich ma problem ze zrozumieniem nowych przepisów. W poniedziałek, 10 lipca, UOKiK poinformował, że postawiono zarzuty 4 przedsiębiorcom w związku z błędnym prezentowaniem promocji.
Prezes UOKiK postawił zarzuty spółce Duka International. Sklep internetowy automatycznie dodawał do koszyka klientów produkty, których nie zamawiali.
W 2020 roku Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów uznał, że działania prowadzone przez Jeronimo Martins Polska w zakresie uwidaczniania cen stanowią praktykę naruszającą zbiorowe interesy konsumentów. Wczoraj UOKiK poinformował, że Sąd Apelacyjny potwierdził tę decyzję i oddalił apelację właściciela Biedronki. W rezultacie Jeronimo Martins Polska musi zapłacić 115 mln zł kary.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów ukarał Jeronimo Martins Polska za wprowadzanie konsumentów w błąd w ramach akcji „Tarcza Biedronki antyinflacyjna”. Nałożona kara wynosi ponad 160 mln zł.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów zakończył postępowanie wyjaśniające w sprawie tzw. „cudu paliwowego” na stacjach Orlen. Z początkiem br. koncernowi zarzucano, że pod koniec 2022 roku celowo zawyżył ceny paliw, aby uniknąć podwyżek 1 stycznia. Postępowanie wykazało, że ceny paliw stosowane przez Orlen w grudniu 2022 r. malały wolniej niż notowania cen paliw na rynkach europejskich. Nie stanowiło to jednak naruszenia prawa w myśl polskich i unijnych przepisów ochrony konkurencji – stwierdził Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Serwis money.pl podaje, że Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów sprawdzi praktyki głównych producentów wyrobów ziemniaczanych wobec dostawców ziemniaków. Jeżeli Urząd wykryje nieprawidłowości, firmom grożą kary w wysokości do 3 proc. rocznego obrotu.
Platforma cyfrowa Polsat Box, której właścicielem jest Cyfrowy Polsat, rozpoczęła wypłaty rekompensat klientom, którym bez ich zgody aktywowała dwie dodatkowe usługi, czytamy na stronie wirtualnemedia.pl.
Urząd Ochrony Klientów i Konkurencji poinformował we wtorek 16 maja o postawieniu zarzutów wobec platformy Glovo. Zdaniem prezesa UOKiK miała ona wprowadzać konsumentów w błąd, za co grozi kara w wys. do 10 proc. obrotu. Opłata serwisowa, za małe zamówienie czy za opakowanie? Zamawiający w Glovo nie wiedzieli, ile wyniesie koszt całości zamówienia – wyjaśnia UOKiK.
Od 1 stycznia br. przedsiębiorcy, którzy organizują obniżki, muszą informować o najniższej cenie z okresu 30 dni poprzedzających promocję. Jak się okazuje, wielu z nich nie stosuje się do nowych regulacji lub robi to w sposób nieprawidłowy, dlatego UOKiK opublikował specjalną instrukcję.
UOKiK opublikował wyniki kontroli dokonywanych przez Inspekcję Handlową. Okazuje się, że w w porównaniu do 2021 r., w 2022 r. poprawie uległa jakość benzyny, a pogorszeniu jakość LPG. Wśród kwestionowanych próbek dominuje olej napędowy.
Jednym ze sposobów na wzrost cen jest zmniejszenie rozmiarów produktów. W przeciwieństwie do przypadków sprzed lat, tym razem przyczyną jest inflacja. Do grona firm zmniejszających swoje produkty postanowił dołączyć Lidl.
W poniedziałek, 24 kwietnia, Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował na swojej stronie internetowej, że zgodnie z decyzją Prezesa Urzędu, popularny ubezpieczyciel wypłaci rekompensaty konsumentom. Tym samym UOKiK podkreśla, że nie uznaje milczącej zgody klientów.
APCOA Parking Polska jest największą w Polsce firmą działającą w branży parkingowej. W ostatnich dniach na przedsiębiorstwo została nałożona olbrzymia kara finansowa.