Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Uokik

Uokik

skład opału-węgiel-ceny węgla-biznesinfo
22.12.2022 12:20 Sprzedaż węgla. UOKiK prowadzi postępowanie przeciwko spółce Przedsiębiorstwo Wielobranżowe Atex

Urząd Ochrony Konkurencji Konsumentów wszczął postępowanie przeciwko Przedsiębiorstwu Wielobranżowemu Atex. Urząd sprawdzi, czy nie doszło do zmowy cenowej.

smartfon-telefon-oszust-SMS-e-mail-iberion
07.12.2022 15:22 UOKiK przyjrzy się sieci Play. Jej operator może zapłacić wysoką karę

UOKiK wszczął postępowanie przeciwko spółce P4, która jest operatorem sieci Play. Powodem zarzutu jest karanie konsumentów za opóźnienia w zapłacie abonamentu lub innych opłat ujętych na rachunku — klienci Play mieli wówczas tracić rabat przyznany za wybór e-faktury. Jeśli zarzut prezesa UOKiK się potwierdzi, spółka może zapłacić karę w wys. 10 proc. rocznego obrotu.

Ważne
19.02.2022 01:00 Ładowarki spoza UE nie spełniają standardów. Wykazała to wspólna kontrola UOKiK, IH i KAS

Ponad 70 tys. z blisko 72 tys. sprawdzonych spoza UE ładowarek i zasilaczy zostało zakwestionowanych – poinformował UOKiK. Urząd dodał, że tylko jeden model ładowarki był w 100 proc. zgodny zarówno z wymaganiami technicznymi, jak i formalnymi. Celnicy przy wsparciu UOKiK i Inspekcji Handlowej sprawdzali, czy sprowadzane spoza UE ładowarki i zasilacze spełniają wymagania rynku europejskiego pod względem konstrukcyjnym i formalnym.Ładowarki i zasilacze to jedne z towarów, które najczęściej pojawiają się w skargach konsumenckich na sprzęt elektryczny. Są powszechne, a zatem ryzyko związane z ich używaniem osiąga duży efekt skali. – Dzięki synergii działań instytucji oraz regularnym kontrolom znacząco spada liczba niebezpiecznych produktów na polskim rynku. Celem wspólnego projektu UOKiK, Inspekcji Handlowej oraz Krajowej Administracji Skarbowej było niedopuszczenie do obrotu na terenie Polski ładowarek i zasilaczy stwarzających zagrożenie dla konsumentów – tłumaczy prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Inspekcja Handlowa na zlecenie Prezesa UOKiK prowadzi częste kontrole sprzętu elektrycznego (m.in. kontrola czajników elektrycznych i plafonów w 2021 r., kontrola elektronarzędzi w 2021 r., kontrola listew przepięciowych i kabli elektrycznych w 2020 r., kontrola ładowarek w 2020 r.). – Krajowa Administracja Skarbowa eliminuje z rynku wyroby, które nie spełniają obowiązujących w UE wymagań i co ważne, stanowią zagrożenie dla zdrowia. Nasi funkcjonariusze kolejny raz biorą udział w kontrolach prowadzonych w ramach akcji organizowanych we współpracy z UOKiK i Inspekcją Handlową. W ten sposób wspólnie dbamy o bezpieczeństwo konsumentów – podkreśla szef KAS Magdalena Rzeczkowska. Kontrole ładowarek i zasilaczy – tylko jeden model uzyskał pozytywną opinię IH W ramach projektu Inspekcja Handlowa skontrolowała łącznie 61 modeli importowanych ładowarek i zasilaczy (blisko 72 tys. sztuk). Część produktów trafiła do laboratorium – 13 modeli (10,6 tys. sztuk). Na podstawie przeprowadzonych badań, okazało się, że 5 próbek (3 tys. sztuk) – czyli 38,5 proc. - nie spełnia określonych wymogów konstrukcyjnych i stwarza realne zagrożenie dla użytkowników. W laboratorium sprawdzono bezpieczeństwo sprzętów elektrycznych, czyli m.in. wytrzymałość izolacji, nagrzewanie się, napięcie dotykowe oraz czy elementy pod napięciem są łatwo dostępne.Inspekcja Handlowa wzięła pod lupę oznakowanie oraz dokumentację 61 modeli ładowarek i zasilaczy. Wątpliwości formalne wykryto w niemal każdym produkcie. Inspektorzy wydali w sumie 60 negatywnych opinii dotyczących łącznie 70 554 sztuk sprzętu. Zaledwie jeden model ładowarki był w 100 proc. zgodny zarówno z wymaganiami technicznymi, jak i formalnymi, czyli był prawidłowo oznakowany.

smartfon-telefon-oszust-SMS-e-mail-iberion (1)
27.01.2022 01:00 Plus nie dostarczał klientom regulaminów promocji. Teraz zapłaci 6 mln zł

Polkomtel, operator sieci Plus, musi zapłacić prawie sześć milionów złotych kary nałożonej przez UOKiK. Firma została ukarana za nieprawidłowości przy cyklicznej promocji. Jak poinformował UOKiK sąd uznał, że nawet korzystne ekonomicznie dla konsumentów zmiany muszą być wprowadzane zgodnie z przepisami prawa, a więc przy zachowaniu określonych w ustawie obowiązków informacyjnych. Za stosowanie nieuczciwych praktyk spółka została ukarana karą ponad 5,9 mln zł. Ponadto informując o możliwości uniknięcia opłaty za usługę rachunku szczegółowego po zakończeniu promocji Spółka wskazywała wyłącznie na najkorzystniejsze z jej perspektywy rozwiązanie czyli usługę e-rachunku.Polkomtel nie doręczała abonentom również treści proponowanych zmian warunków umowy - nowych wersji regulaminu promocji.Zdaniem urzędu oferty: Bezpieczny internet, Nielimitowany internet oraz Pakiet non stop zostały ukształtowane w ten sposób, że klienci nie byli świadomi dodatkowych opłat mogących wynikać ze słuchania radia online lub oglądania filmów w internecie.

pilne pieniądze
20.01.2022 01:00 UOKIK interweniuje w sprawie obniżek cen. Zapowiada konsekwencje

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny apeluje do sprzedawców o obniżki cen produktów spożywczych po ustawowych zmianach podatku VAT od pierwszego lutego – czytamy w komunikacie. Zapowiedział stały monitoring cen wybranych artykułów żywnościowych i piętnowanie negatywnych praktyk sprzedawców. – Za kilka dni, w trakcie codziennych zakupów, powinniśmy odczuć obniżki VAT na podstawowe produkty żywnościowe, wprowadzone w Rządowej Tarczy Antyinflacyjnej. Dziś na spotkaniu z branżą zaapelowałem o odpowiedzialne działania ze strony sprzedawców – mówi prezes UOKiK, Tomasz Chróstny.– Jest jeszcze czas na przemyślenie strategii cenowych przez sieci, tak aby klienci korzystnie odczuli zmiany wynikające z obniżki VAT-u na żywność. Jednocześnie bardzo dziękuję za pozytywną i odpowiedzialną reakcję tych sieci, które już zapowiedziały obniżki w swoich sklepach. Mój apel kieruję również do dostawców i producentów. Wszyscy stoimy przed ogromnym wyzwaniem. W przyszłym tygodniu spotkam się z ich przedstawicielami, by uczulić również przedstawicieli tego sektora – dodaje prezes UOKiK.

santander bank polska
17.01.2022 01:00 Ponad 44 mln zł kary dla Santander Consumer Banku. Wprowadzał klientów w błąd

UOKiK nałożył na Santander Consumer Bank karę ponad 44 mln zł. Jak poinformował Urząd zakwestionowano m.in.: praktyki związane z udzielaniem kredytów konsumenckich: wliczanie kosztów związanych z ubezpieczeniem do całkowitej kwoty kredytu oraz przysyłanie klientom propozycji zawarcia umowy, z których wielu nie otrzymało w ogóle kredytu lub miał on inne warunki. Jak podał w poniedziałkowym komunikacie UOKiK Santander Consumer Bank narusza zbiorowe interesy konsumentów. Postępowanie w tej sprawie zostało wszczęte na podstawie zawiadomienia organizacji konsumenckiej. Wątpliwości wzbudziły dwie praktyki.Jak czytamy w komunikacie wliczanie składki z tytułu dodatkowej usługi ubezpieczenia do całkowitej kwoty kredytu. Konsument, który bierze w Santander Consumer Banku kredyt konsumencki wraz z ubezpieczeniem, może skredytować jego koszt. Bank jednak bezprawnie wlicza koszt składek ubezpieczeniowych do całkowitej kwoty kredytu. Zgodnie z art. 5 pkt 6 i 7 ustawy o kredycie konsumenckim, bank powinien uwzględnić składkę z tytułu dodatkowej usługi ubezpieczenia jedynie jako koszt kredytu, tak jak np. prowizję. W przeciwnym wypadku całkowity koszt kredytu wydaje się mniejszy i bardziej atrakcyjny, a kwota wypłacana klientowi - wyższa. Nie jest to zgodne z prawdą, ponieważ do zapłaty jest składka na ubezpieczenie (dodatkowy koszt), a kwota kredytu jest w rzeczywistości niższa o kwotę składki. Kwestionowana praktyka nadal trwa mimo wydawanych decyzji Prezesa UOKiK wobec innych podmiotów czy wyroków sądów. – Bank, prezentując informacje na temat całkowitej kwoty kredytu, wprowadzał konsumentów w błąd co do proporcji między całkowitą kwotą kredytu, a jego kosztem. W ten sposób jego oferta wydaje się konsumentowi korzystniejsza niż jest w rzeczywistości, a także lepsza od ofert innych kredytodawców, którzy podają rzetelne informacje o koszcie kredytu. Klient Santander Consumer Banku na podstawie wprowadzających w błąd informacji może – porównując ofertę tego banku z ofertami innych instytucji finansowych - zdecydować się na pozornie tylko korzystny dla niego kredyt, czego nie zrobiłby, gdyby miał prawidłowe informacje o proporcji między kosztem a całkowitą kwotą kredytu udzielanego w Santander Consumer Banku – mówi Tomasz Chróstny, prezes UOKiK. Działanie banku naruszało interesy ekonomiczne konsumentów, którzy – nie mając możliwości rzetelnego porównania oferty z ofertą innych banków, które prawidłowo informowały o całkowitej kwocie kredytu - mogli wybrać ofertę mniej korzystną z punktu widzenia kosztów, jakie będą musieli ponieść. Z drugiej strony wpływało to na uczciwość konkurowania między instytucjami finansowymi – z pozoru atrakcyjna oferta Santander Consumer Banku wypadała lepiej w zestawieniu z ofertami innych banków. Konsument mógł zwrócić na nią uwagę w internetowych porównywarkach kredytowych, czego nie zrobiłby, gdyby miał rzetelną informację o tym, że bank wlicza składkę ubezpieczeniową do całkowitej kwoty kredytu. Wprowadzanie w błąd. Santander Consumer Bank wysyłał listy wybranym, dotychczasowym klientom z informacją, że mogą wziąć kredyt konsumencki na atrakcyjnych warunkach. Propozycje banku zawierały sformułowania, które sugerowały gwarancję, że taki kredyt będzie dostępny. Dopiero po zbadaniu zdolności kredytowej w oddziale okazywało się, że niektórzy konsumenci nie mogą zaciągnąć zobowiązania na takich zasadach. Prezes UOKiK uznał, że bank poprzez zawarte sformułowania wprowadzał konsumentów w błąd. Praktyka ta została przez bank zaniechana.

IMG 20211116 151409
06.01.2022 01:00 UOKiK stworzył kalkulator zmiany oprocentowania kredytu hipotecznego

UOKiK zachęca do korzystania z kalkulatora zmiany oprocentowania kredytu hipotecznego. Na stronie finanse.uokik.gov.pl można sprawdzić orientacyjną wysokość raty w przypadku wzrostu stóp procentowych lub ewentualnej nadpłaty – poinformował UOKiK. Jeśli dysponujesz środkami finansowymi i rozważasz nadpłatę warto sprawdzić czy to się opłaci. Dlatego UOKiK stworzył do tego specjalne narzędzie. Wystarczy wpisać parametry swojego kredytu, kwotę, którą chciałbyś nadpłacić i zobaczyć, jaki przyniesie to skutek, gdy zmniejszysz raty lub skrócisz okres kredytowania.

Pukanie-pukanie do drzwi-wizyta-drzwi-mieszkanie-kontrola-biznesinfo
29.12.2021 01:00 Dostawa systemów dla szpitali z naruszeniem prawa? Kontrole w dużych firmach IT

Pracownicy UOKiK w asyście Policji przeprowadzili przeszukania w siedzibach trzech przedsiębiorców: Asseco Poland, Comarch Healthcare oraz Bestprojects. Z informacji Urzędu wynika, że przedsiębiorcy wspólnie z innymi podmiotami mogli zawrzeć zmowę przetargową. Zawarte porozumienie mogło dotyczyć postępowań przetargowych na dostawę i wdrożenie systemów informatycznych wykorzystywanych przez służbę zdrowia.Przeszukania mają związek z postępowaniem wyjaśniającym, które wszczął Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.– Podejrzewamy, że mogło dojść do niedozwolonych ustaleń dotyczących podziału rynku oraz zmowy przetargowej. Zdecydowałem o wszczęciu postępowania wyjaśniającego i przeszukaniach w siedzibach podmiotów, które mogą być zaangażowane w praktyki ograniczające konkurencję. Przeszukania zostały dokonane po uzyskaniu zgody sądu i przy wsparciu Policji. Obecnie analizujemy zebrany materiał, który ma znaczącą wartość dowodową – mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny. Postępowanie wyjaśniające prowadzone jest w sprawie, a nie przeciwko konkretnym przedsiębiorcom. Jeśli zebrany materiał potwierdzi podejrzenia, wówczas Prezes Urzędu rozpocznie postępowanie antymonopolowe i postawi zarzuty konkretnym podmiotom. Za udział w porozumieniu ograniczającym konkurencję grozi kara finansowa w wysokości do 10 proc. obrotu przedsiębiorcy.

targowisko-wrocław-warzywa-zakupy
25.12.2021 01:00 Weszła w życie nowa ustawa o przewadze kontraktowej

Weszła w życie ustawa o przewadze kontraktowej, dzięki niej poprawi się sytuacja rolników i dostawców produktów w kontaktach z największymi podmiotami na rynku rolno-spożywczym.Jak poinformował UOKiK w komunikacie, prezes UOKiK może interweniować w przypadku nieuczciwego wykorzystywania przewagi kontraktowej na rynku rolno-spożywczym od 2017 r. Na podstawie obowiązującej dotąd ustawy zostało wszczętych 16 postępowań w sprawie praktyk nieuczciwie wykorzystujących przewagę kontraktową, w wyniku których wydanych zostało 10 decyzji dotyczących nieuczciwych praktyk. Wystosowano również ponad 90 wystąpień do przedsiębiorców w sprawie praktyk nieuczciwie wykorzystujących przewagę kontraktową. Łączne kary finansowe wyniosły ponad 800 mln zł.

Orange-salon-biznesinfo
21.12.2021 01:00 Orange wypłaci klientom rekompensaty za aktywację usług nietelekomunikacyjnych

Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki. Taką informację przekazał we wtorek 21 grudnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Prezes UOKiK przyjrzał się usłudze typu direct billing i tzw. flash SMS. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję zobowiązującą operatora Orange Polska do wypłaty abonentom rekompensaty i zmiany sposobu działania. Zastrzeżenia wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange. – Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli, za co zostały naliczone opłaty. Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie – przez kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze. Sprawdziliśmy sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.

aplikacja
20.12.2021 01:00 InPost zmienia praktyki. Wszystko przez interwencję prezesa UOKiK

Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował o zmianie praktyk firmy InPost na skutek zastrzeżeń klientów i postępowania regulatora. Chodzi między innymi o przekierowywanie paczek, czy dodatkowe opłaty za weryfikację rozmiarów przesyłki. Brak opłat za weryfikację przesyłek, których wymiary nie zgadzają się z podanymi przez konsumenta, wydłużenie terminu na odbiór przesyłek z punktów o ograniczonej dostępności – to niektóre ze zmian wdrażanych przez przedsiębiorcę. Jak podaje UOKiK wpływały do nich skargi konsumentów na zasady odbioru i nadawania przesyłek za pośrednictwem InPost. Dotyczyły m.in. dodatkowych opłat za weryfikację błędnych wymiarów przesyłek, czy przekierowania do innego paczkomatu bez zgody konsumenta. – Skargi, które wpłynęły do UOKiK, dały podstawę do wszczęcia postępowania wyjaśniającego. Sprawdziliśmy, czy problemy poruszane przez konsumentów mają miejsce. W trakcie postępowania spółka dostosowała się do naszych zastrzeżeń. Część zmian została już wdrożona, co mogli już odczuć konsumenci korzystający z tych usług – przekazał Tomasz Chróstny, prezes UOKiK.Wątpliwości UOKiK-u wzbudziło automatyczne przekierowywanie paczek do innego paczkomatu, gdy docelowy był przepełniony. InPost zrezygnował z tego, a obecnie jeżeli paczkomat jest przepełniony lub uległ awarii, paczka trafia na jeden dzień do tymczasowego oddalonego o maksymalnie 2 km w linii prostej.– Gdy nie zostanie w tym czasie odebrana, wraca do pierwotnego. Dzięki temu konsument może odebrać przesyłkę w dogodnej dla siebie lokalizacji i terminie – podkreślił urząd.

EN 01486648 0001
21.09.2021 02:00 Biedronka wyszykowała 7,5 mln zł na bony dla klientów. Skorzysta aż 500 tys. osób

Biedronka została zobowiązana przez UOKiK do przeprowadzenia wśród klientów edukacji w kwestii praw konsumenta. Sieć musiała też przygotować bony o łącznej wartości 7,5 mln zł. Decyzją UOKiK Biedronka przygotowała specjalne szkolenia dotyczące praw konsumenta, aby lepiej uświadomić swoich klientów. Początek akcji miał miejsce wczoraj.

EN 01488569 0006
16.09.2021 02:00 Nadwyżki z pieniędzy na kartach SIM mają trafić w ręce państwa. UOKiK ma inną wizję

Rząd planuje przygotować przepisy, które umożliwią mu przejęcie pieniędzy, których nie wykorzystaliśmy na swoich kartach SIM. Na środki pozostałe z zakończonych umów przedpłacowych (prepaid) chrapkę mają politycy. O to, żeby pieniądze z kart SIM trafiły do ich posiadaczy od dawna walczy już UOKiK. Starania urzędu mogą jednak zostać zaprzepaszczone przez plany przejęcia tych pieniędzy przez rządzących.

Pixabay/Pexels
16.07.2021 02:00 UOKiK ostrzega rodziców. Co piąta atrakcja dla dzieci straszy usterkami

UOKiK postanowił skontrolować atrakcje dla dzieci. Okazuje się, że co piąta placówka dopuściła się poważnych niedopatrzeń. Wśród usterek znalazły się m.in. brak zabezpieczeń czy ślady zużytego materiału.Z tego artykułu dowiesz się:Kiedy UOKiK przeprowadził kontroleCo sprawdzali inspektorzyJakie działania podjęli przedsiębiorcy

Marek BAZAK/East News
13.07.2021 02:00 Właściciele aż 5 marek samochodowych dostaną wezwanie do serwisów

Wezwanie w swoich skrzynkach pocztowych znajdą właściciele samochodów Volvo, Suzuki, Opel, Ford i Mercedes. UOKiK poinformował o kampanii naprawczej tych marek. Z tego artykułu dowiesz się:Jakie modele aut zostaną objęte kampanią naprawcząJakie usterki wykryto

ARKADIUSZ ZIOLEK/East News
08.07.2021 02:00 Opłata za trzymanie pieniędzy w bankach. Związek Banków Polskich potwierdza

Opłata za trzymanie depozytów w banku stanie się faktem. Zielone światło do wprowadzenia ujemnego oprocentowania daje Związek Banków Polskich. Ostateczna decyzja w tym zakresie ma należeć do poszczególnych instytucji finansowych. UOKiK w dalszym ciągu nie zgadza się z tą koncepcją.Z tego artykułu dowiesz się:Kogo dotknie nowa opłataJakie warianty są rozważaneCo na ten temat mówi UOKiK

pixaby, succo
24.06.2021 02:00 Kaufland ma spore problemy. Sieciówka znalazła się na celowniku UOKiK, zarzut wykorzystywania przewagi

Kaufland znalazł się na celowniku UOKiK. Prezes UOKiK poinformował, że wszczął wobec niemieckiego dyskontu postępowanie w sprawie nadużywania przewagi kontraktowej wobec dostawców produktów rolno-spożywczych.Z tego artykułu dowiesz się:Jakie zarzuty postawił UOKiK Kauflandowi Jaki inny podmiot również otrzymał podobne zarzuty

fot: Arkadiusz Ziolek/ East News. 10.04.2019. n/z Klawiatura z dlonia w rekawicy.
12.06.2021 02:00 UOKiK ostrzega przed zagrożeniami w sieci. Oszuści urlopu nie biorą

UOKiK alarmuje Polaków w kwestii oszustw internetowych. Do Urzędu Ochrony Konkurencji i Konsumenta zgłasza się coraz więcej poszkodowanych, którzy stracili pieniądze przez klikanie w fałszywe linki i podawanie danych płatniczych. Z tego artykułu dowiesz się:Przed jakimi oszustwami przestrzega UOKiKJak się przed nimi chroni i jakie kroki podjąć

Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS
09.06.2021 02:00 UOKiK ostrzega przed oszustami. Można stracić oszczędności życia

UOKiK apeluje o wzmożoną czujność do wszystkich, którzy trzymają pieniądze na kontach bankowych. Do urzędu napływają bowiem skargi dotyczące nowych, popularnych metod wyłudzania pieniędzy. Oszuści podają się za pracowników banków czy portali aukcyjnych i bez skrupułów podrabiają strony internetowe. Stąd już prosta droga do utraty oszczędności.Z tego artykułu dowiesz się:Na co powinni uważać klienciCo UOKiK radzi bankomCo zrobić, gdy z konta znikną pieniądze

Pixabay/congerdesign
08.06.2021 02:00 UOKiK ukróci proceder pokazów handlowych. Koniec z naciąganiem seniorów

UOKiK zamierza walczyć o dobro seniorów, którzy coraz częściej padają ofiarą nieuczciwych przedsiębiorców. Wystarczy bowiem pójść na pokazy handlowe, aby zdobyć zupełnie bezużyteczny garnek o zawyżonej wartości czy wątpliwy abonament medyczny. Nowa ustawa ma ukrócić naciąganie emerytów.Z tego artykułu dowiesz się:Ile skarg w sprawie naciągania na pokazy handlowe trafia do UOKiKJakie zmiany w prawie przewiduje ustawaNa jakim etapie jest ten dokument

Polkomtel oszukiwał klientów
03.06.2021 02:00 Polkomtel skarcony przez UOKiK. Musi oddać pieniądze klientom za "SMS-y premium"

UOKiK zobowiązał Polkomtel do usunięcia nieprawidłowości związanych z SMS-ami premium i wypłaty rekompensaty konsumentom. UOKiK zobowiązał Polkomtel do wprowadzenia zmian, które wyeliminują takie praktyki.Z tego artykułu dowiesz się:Za jakie praktyki został ukarany PolkomtelDo czego UOKiK zobowiązał Polkomtel

Pexels/Pixabay
03.06.2021 02:00 Plus został ukarany przez UOKiK. Musi oddać pieniądze klientom

Plus znalazł się na celowniku UOKiK. Właściciel operatora - Polkomtel, został zobowiązany wypłacić abonentom rekompensaty. Na pieniądze będzie mógł liczyć każdy, kto wpadł w pułapkę SMS-ów premium.Z tego artykułu dowiesz się:Jakich działań dopuścił się PlusJaka była treść SMS-ówJakie obowiązki nałożył UOKiK

Geoff Moore / Rex Features
22.05.2021 02:00 UOKiK ujawnia raport o fotelikach w rowerach dla dzieci. Zagrożenie jest poważne

UOKiK ujawnił poważne braki i wady w fotelikach rowerowych dla dzieci. Z najnowszego raportu instytucji wynika, że nieprawidłowości wykryto w jednej trzeciej wszystkich skontrolowanych siedzisk. 7 na 8 fotelików może stanowić poważne zagrożenie dla dzieci.Z tego artykułu dowiesz się:Ile partii siedzisk zakwestionował UOKiKJakiego typu niedopatrzenia zaobserwowałJakie działa zlecił producentom

Arkadiusz Ziolek/EAST NEWS
10.05.2021 02:00 Orlen chce przejąć PGNiG. Wpłynął już wniosek do UOKiK

Orlen nie zwalnia tempa i już planuje kolejne zakupy. Po grupie mediowej Polska Press na celowniku giganta paliwowego znalazła się spółka PGNiG. W poniedziałek 10 maja Orlen złożył wniosek do UOKiK o przejęcie przedsiębiorstwa.Z tego artykułu dowiesz się:Jak Orlen argumentuje chęć przejęcia PGNiGJakie działania podjęła już podjęła spółka w tym zakresieKiedy po raz pierwszy pojawił się pomysł połączenia koncernów

Biznesinfo
26.04.2021 02:00 Biedronka musi zapłacić 60 mln zł kary. UOKiK: Sieć wprowadzała w błąd

Biedronka została ukarana przez Prezesa UOKiK. Za wprowadzanie klientów w błąd co do kraju pochodzenia owoców i warzyw sieciówka musi zapłacić 60 mln zł. Właściciel uważa, że kara jest dyskryminująca i zamierza złożyć odwołanie do sądu. Niewykluczone, że będzie domagał się również odszkodowania.Z tego artykułu dowiesz się:Jakie niedopatrzenia ujawniła kontrola UOKiKJakie zasady złamała BiedronkaCo na temat kary uważa właściciel sieciówki

UOKiK testuje proszki do prania. Wiemy, który najlepszy.
06.04.2021 02:00 UOKiK przetestował skuteczność proszków do prania. Mamy zwycięzców

Z tego artykułu dowiesz się:Czemu UOKiK testuje proszkiKtóry z nich wypadł najlepiej w zestawieniuKtóry z nich wypadł najgorzej w rankinguJakie rady przygotował UOKiK dla piorących

UOKiK przestrzega przed kulkami magnetycznymi. Mogą być niebezpieczne dla dzieci.
28.03.2021 01:00 UOKiK ostrzega rodziców. Kulki magnetyczne niezwykle niebezpieczne dla dzieci

Z tego artykułu dowiesz się:Czemu UOKiK zainteresował się kulkami magnetycznymiJakie są efekty kontroliJakie działania zostały podjęte