To nie koniec masowych zwolnień. Tym razem padło na branżę lotniczą, w której planuje się poważne redukcje etatów w znanych dla wielu zakładach. Choć ostateczne decyzje zapadną po konsultacjach ze związkami zawodowymi, pracownicy obawiają się najgorszego. Najbliższe miesiące o wszystkim rozstrzygną. Czy przyszli bezrobotni będą mogli liczyć na wsparcie? Sprawa nie wygląda obiecująco.
Abonament dla firm to rozwiązanie, które pozwoli Ci zaoszczędzić czas, pieniądze i uprościć zarządzanie logistyką. Stałe koszty, elastyczne plany i wsparcie InPost pomogą Ci skupić się na rozwoju biznesu. Sprawdź, jak wykorzystać ten potencjał i zwiększyć efektywność swojego e-commerce!
Założycielka polskiej marki: „Polakom się chce”. Dlaczego należy inwestować w polskie produkty? Jak polskie marki walczą z chińskimi gigantami? Na co stawiają Polacy: cena czyni cuda czy jakość? Na jakich rynkach już jesteśmy? I jak na polskie marki patrzą zagraniczni klienci?
Kolejny gigant wycofuje znane wszystkim produkty. Tym razem na taki krok zdecydowała się Coca-Cola. Z półek sklepowych w kilku europejskich krajach znikają konkretne napoje, które jak się okazało, zawierały “wyższe poziomy” związku chemicznego. Podano listę państw, gdzie wycofano produkty.
Kolejna znana niemiecka sieć sklepów odzieżowych ogłosiła upadłość. Jej przetrwanie zależy od przejęcia przez popularną markę Peek & Cloppenburg, co wymaga zgody wierzycieli. Czy klienci będą musieli szukać innych miejsc na zakupy?
Przedsiębiorcy w Polsce mają do wyboru kilka form opodatkowania swoich dochodów: ryczałt, liniowy PIT oraz zasady ogólne (skala PIT). Każda z nich oferuje różne korzyści finansowe, w zależności od przychodów, kosztów i rodzaju działalności. Jaka z opcji jest najlepsza? Warto się nad tym zastanowić, gdyż czas na decyzję jest tylko do 20 lutego.
Rok 2024 przyniósł znaczący wzrost liczby upadłości polskich firm. Z danych opublikowanych w raporcie wywiadowni gospodarczej MGBI wynika, że w ubiegłym roku ogłoszono upadłość 436 przedsiębiorstw, co stanowi wzrost o 10,7 proc. w porównaniu z 2023 rokiem. Dane pokazują, że najgorzej radzą sobie przedsiębiorstwa z trzech branż.
Znana na całym świecie marka telefonów znika z rynku smartfonów. Producent zdecydował o zakończeniu produkcji. Co stoi za tą decyzją, co oznacza ona dla klientów i przyszłości samej kultowej firmy?
Znana sieć stacji paliw należąca do giganta naftowego właśnie poinformowała o planach na 2025 rok. Niemal 5 tys. pracowników pożegna się ze swoim stanowiskiem. Potwierdzono, że redukcja dotknie jeden z działów. Szczegóły wkrótce będą wychodziły na światło dzienne. Ta gigantyczna redukcja zatrudnienia ma dwie przyczyny.
Początek roku dla wielu firm stanął pod znakiem masowych zwolnień. Te mają dotknąć także pracowników zatrudnionych w jednym z najbardziej znanych przedsiębiorstw. Właściciel planuje rozwiązać umowy z ok. 3600 pracownikami. Wiadomo, komu uda się zachować posadę.
Osoby, które w nowym roku chcą zmienić zatrudnienie powinny zapoznać się z informacjami na temat firm, które zabiegają o pracowników. Zatrudniają niemal od razu i to nie tylko na jedno stanowisko. Jak wynika z badania agencji Tikrow, w pierwszym kwartale 2025 roku ponad 63 proc. firm z tego sektora zamierza przyjąć nowe osoby. Kto ma największe szanse na pracę dorywczą, a kto na etat?
Coraz więcej Polaków rezygnuje z usług największej w kraju cyfrowej sieci telefonii komórkowej. Jeśli tendencja się utrzyma, już długo nie zagrzeje miejsca na szczycie podium. Z najnowszych danych wynika, że mamy do czynienia ze sporą zmianą na rynku telekomunikacyjnym. Jaki jest tego powód?
Od początku 2025 roku przedsiębiorcy w Polsce muszą dostosować się do zmian wynikających z wprowadzenia nowej Polskiej Klasyfikacji Działalności (PKD 2025). Zmiana ta dotyczy zarówno osób prowadzących działalność gospodarczą od lat, jak i tych, którzy dopiero planują rozpocząć swoją przygodę z biznesem.
2025 rok okaże się bardzo owocny dla pracowników poszczególnych branż. Pensje będą wyższe, a część może liczyć nawet na podwyżki. Eksperci nie mają złudzeń i zapowiadają, gdzie najbardziej rośnie zapotrzebowanie na specjalistów. Tym zawodom warto się przyjrzeć, chcąc zarabiać dobre pieniądze.
Polskie marki odzieżowe coraz śmielej wchodzą na zagraniczne rynki, zdobywając uznanie nie tylko w kraju, ale i u naszych sąsiadów. Jedna z najbardziej rozpoznawalnych firm oferujących galanterię i odzież skórzaną zaczęła od Niemiec, a teraz podbija Słowację. Czy nowa strategia marki przełoży się na globalny sukces?
Urząd Pracy w jednym z polskich miast mocno zaskoczył bezrobotnych i udostępnił ofertę wprost nie do odrzucenia, bowiem zarobki na stanowisku sięgają nawet 15 tys. zł miesięcznie. Co ciekawe, nie trzeba mieć wyższego wykształcenia.
Rok 2024 przyniósł kilka istotnych przejęć polskich firm przez zagraniczne spółki z Ukrainy. O ile nie był to rok intensywnych transakcji, to wydarzenia takie jak przejęcie kultowej marki Ursus, zamknięcie zakładu mrożonek w Kaliszu czy zmiany w strukturze właścicielskiej Intersport Polska wzbudziły sporo emocji.
Prognozowany wzrost przeciętnego wynagrodzenia w Polsce na 2025 rok oznacza nie tylko wyższe zarobki, ale również większe koszty dla osób prowadzących działalność gospodarczą. Zmiany w składkach ZUS będą jednym z najistotniejszych wyzwań, szczególnie dla nowych i małych firm. Podpowiadamy, na co trzeba się przygotować.
Założona w 1995 roku jako rodzinne przedsiębiorstwo firma PETECKI rozpoczęła swoją działalność z myślą o dostarczaniu najwyższej jakości rozwiązań w zakresie stolarki otworowej. Dziś, po ponad 29 latach, to dynamicznie rozwijająca się marka, która wyznacza standardy zarówno na polskim, jak i zagranicznych rynkach. Cztery nowoczesne zakłady produkcyjne, setki pracowników i miliony zadowolonych klientów na całym świecie to dowód na to, jak skutecznie można łączyć doświadczenie z nieustanną chęcią rozwoju.
Volkswagen, jeden z największych gigantów motoryzacyjnych, wkracza w nową erę. Po tygodniach negocjacji firma i związek zawodowy IG Metall osiągnęli porozumienie, które przynosi nadzieję, ale i budzi niepokój. Decyzje podjęte w ramach kompromisu mogą znacząco wpłynąć na tysiące osób.
W świecie słodyczy zawrzało po zamknięciu fabryki czekoladek, które były znane w wielu krajach. Decyzja, która wydawała się końcem pewnej epoki, może przynieść nieoczekiwane zmiany – i to bliżej, niż myślimy. Czy Polska stanie się nowym domem dla legendarnych pralin?
Tuż przed świętami stu pracowników jednego z dużych polskich zakładów zostało pozbawionych zatrudnienia. Jak ustaliły lokalne media i Money.pl, zwolniona została niemal cała załoga. Zakład miał zostać zamknięty z dnia na dzień. Postawa władz firmy w tej sprawie zaskakuje.
Obok Action, Biedronki czy Lidla, również Aldi postanowiło docenić swoich pracowników, przygotowując im świąteczne paczki. Popularny dyskont przeznaczył rekordową kwotę 3,5 miliona złotych - to o 30% więcej niż w rok temu.
Ponad 160 lat historii bezskutecznie wycenione na przeszło 45 milionów złotych. Dolnośląski zakład pracy z 2025 r. najpewniej zakończy działalność po nieowocnym przetargu na nowego właściciela. Jest jeszcze ostatnia szansa - przekonują związkowcy.
Historia jednej z najbardziej rozpoznawalnych polskich marek z lat 90. zyskała niespodziewany zwrot. Czy powrót po kilkunastu latach nieobecności okaże się sukcesem? Decyzja nowego właściciela może na nowo zmienić krajobraz rynku wód mineralnych.
Wraz z wejściem w życie nowelizacji ustawy o systemie ubezpieczeń społecznych, przedsiębiorcy otrzymali możliwość skorzystania ze specjalnej ulgi. Szczególnie istotnym aspektem dla prowadzących firmy jest sposób, w jaki ZUS wysyła decyzje o przyznaniu lub odmowie. Jeden kluczowy szczegół, który może zadecydować o przyszłych planach finansowych przedsiębiorcy.
W listopadzie 2024 roku sieć sklepów wywodząca się z Ukrainy zadebiutowała na polskim rynku z pierwszym sklepem stacjonarnym. Nowa placówka o powierzchni 70 m² została otwarta w warszawskim centrum handlowym Targówek, stając się początkiem planowanej szerokiej ekspansji marki w naszym kraju.
Polski Fundusz Rozwoju pisze pisma do 86 tys. firm zatrudniających pracowników z żądaniem wyjaśnień. Przedstawiciele rządowej instytucji chcą wiedzieć dlaczego pracodawcy unikają wprowadzenia programu, który przynosi pracownikom ogromne korzyści. Pracodawcy nie chcą jednak ponosić dodatkowych kosztów.