Już nie tylko gotówka i BLIK. Nowa metoda płatności w Booksy, Polki i Polacy się ucieszą

Nowoczesne technologie pozwalają na ułatwienie i przyspieszenie wielu czynności. To dlatego kolejne przedsiębiorstwa decydują się na wprowadzenie rozwiązań, które mają na celu przyciągnięcie jeszcze większej grupy odbiorców. Tak stało się i teraz. Usługodawcy i ich klienci będą mieli ułatwione zadanie, wielu już z tego korzysta.
Tak płacą za usługi Polacy
W ostatnich latach w Polsce obserwujemy dynamiczne zmiany w sposobach dokonywania płatności. Coraz więcej Polaków korzysta z nowoczesnych metod płatności, co wynika z postępu technologicznego, rosnącej dostępności terminali płatniczych oraz zmieniających się preferencji konsumentów.
Przykładowo w 2024 roku aż 75 proc. Polaków regularnie wybierało płatności bezgotówkowe, szczególnie w supermarketach, aptekach i na stacjach paliw. Karty płatnicze pozostają najpopularniejszą metodą płatności. W 2024 roku Polacy dokonali 2,7 miliarda transakcji kartami o łącznej wartości 327,7 miliarda złotych.

I tutaj sytuacja jednak się zmienia, bo w minionym roku 30 proc. konsumentów korzystało z portfeli cyfrowych, takich jak Apple Pay czy Google Pay, co oznacza wzrost o 3 punkty procentowe względem poprzedniego roku. Również system BLIK zyskał ogromną popularność, osiągając 2,4 miliarda transakcji w 2024 roku. Szczególnie dynamicznie rozwijały się płatności zbliżeniowe BLIK-iem, których liczba wzrosła o 101 proc. w porównaniu do poprzedniego roku.
Zmiany w preferencjach Polaków ulegają zmianie, a wynika to z wielu różnych czynników. To przede wszystkim:
- wygoda i szybkość płatności bezgotówkowych,
- bezpieczeństwo dzięki nowoczesnym metodom płatności,
- dostępność technologii, większa liczba smartfonów i innych urządzeń mobilnych.
Zmiana tych preferencji wpływa na to, jakie kroki podejmują kolejne przedsiębiorstwa i platformy, które chcą utrzymać klientów przy sobie. Taką decyzję podejmuje teraz jedna z najważniejszych przestrzeni dla branży beauty & wellness.

Największa platforma w branży beauty prężnie się rozwija
Kolejne zmiany w funkcjonowaniu zapowiada Booksy - innowacyjna platforma typu marketplace, która od 2014 roku funkcjonuje na rynku branżę beauty & wellness, umożliwiając łatwe umawianie wizyt oraz zarządzanie usługami online. Założona przez polskich przedsiębiorców firma szybko zdobyła popularność zarówno w Polsce, jak i na rynkach międzynarodowych.
Aplikacja i platforma internetowa łączy klientów z usługodawcami z branży. Użytkownicy mogą przeglądać profile lokalnych specjalistów, czytać opinie, przeglądać portfolio oraz rezerwować usługi 24/7 bez konieczności dzwonienia czy wysyłania wiadomości. Z kolei przedsiębiorcy korzystają z narzędzi do zarządzania kalendarzem, płatnościami, marketingiem oraz relacjami z klientami.

Obecnie platforma działa w ponad 25 krajach, w tym w Polsce, USA, Wielkiej Brytanii, Francji, Hiszpanii i Brazylii. Z jej usług korzysta ponad 38 milionów klientów na całym świecie, a liczba ta stale rośnie. W Polsce cieszy się dużą popularnością, utrzymując wysokie pozycje w rankingach aplikacji mobilnych.
Aplikacja nieustannie wprowadza nowe funkcje, aby ułatwić zarówno klientom, jak i usługodawcom korzystanie z platformy. Należą do nich m.in.:
- możliwość rezerwacji wizyt przez różne kanały online,
- zarządzanie kalendarzem i dostępnością w czasie rzeczywistym,
- narzędzia marketingowe wspierające promocję usług,
- ochrona przed niepojawieniem się klientów na umówionych wizytach.
Wiele wskazuje na to, że platforma stworzona dla branży beauty & wellness nie zamierza się zatrzymywać. Właśnie ogłoszono najnowszą innowację, która spodoba się dużej liczbie użytkowników — zarówno przedsiębiorcom, jak i klientom.
Zobacz: Kurierzy InPostu stracili cierpliwość. Na biurko Rafała Brzoski trafił list
Nowa usługa w Booksy ułatwi życie klientom i przedsiębiorcom
Booksy jako pierwsza firma z sektora beauty & wellness w Polsce wprowadziła nowoczesną metodę płatności Tap to Pay, umożliwiającą szybkie i wygodne rozliczenia bez potrzeby używania terminala. Klient wystarczy, że zbliży kartę lub telefon do smartfona usługodawcy — płatność odbywa się błyskawicznie. Rozwiązanie to jest szczególnie korzystne dla mikro i małych firm, także tych mobilnych, świadczących usługi z dojazdem do klienta.
W tym samym czasie Booksy wprowadziło Tap to Pay także we Francji i Wielkiej Brytanii, a w najbliższym czasie planuje udostępnić tę funkcję również w Hiszpanii i Irlandii. W Stanach Zjednoczonych, gdzie usługa działa już od ponad roku, cieszy się dużą popularnością.
Rzadko zdarza się, żeby nowy produkt płatniczy budził tak pozytywne emocje po obu stronach transakcji. To jest ten rodzaj magii produktu, który już raz uzyskaliśmy, ułatwiając proces rezerwacji oraz zarządzania kalendarzem u naszych usługodawców. Klienci nie dowierzają, że to zadziała, przedsiębiorcy doceniają fakt, że mogą pozbyć się dodatkowego urządzenia i wygodnie przyjmować płatności telefonem, który już stał się dla nich podstawowym narzędziem pracy z aplikacją Booksy. Mamy doskonałe doświadczenia z tym produktem ze Stanów, gdzie korzysta z niego ponad 20 proc. biznesów subskrybujących Booksy oraz setki tysięcy klientów. Teraz chcemy to powtórzyć w Europie – komentuje Piotr Posadzy, Head of Product (Financial Services) w Booksy.
Badania Booksy są zbieżne z tym, co zostało wskazane powyżej. Pokazują, że aż 77 proc. klientów branży beauty & wellness w Polsce preferuje płatności bezgotówkowe — głównie zbliżeniowe kartą lub telefonem, cenione za szybkość, bezpieczeństwo i wygodę. Tylko 18 proc. wybiera gotówkę, a 43 proc. uważa, że branża odstaje od innych sektorów pod względem nowoczesnych metod płatności, zwłaszcza w oczach młodszych klientów.
Booksy, odpowiadając na te potrzeby, wdrożyło Tap to Pay w aplikacji Booksy Biz. Dzięki temu usługodawcy — np. fryzjerzy, masażyści czy kosmetyczki — mogą przyjmować płatności zbliżeniowe bez terminala, używając jedynie smartfona. To rozwiązanie obniża koszty, przyspiesza rozliczenia i pozwala obsłużyć klienta kompleksowo w jednej aplikacji.





































