email and stuff
fot. pxhere
Autor Artykuł Sponsorowany - 1 Grudnia 2020

Czy Twój biznes potrzebuje reklamy w Twitter Ads?

Krajem, w którym Twitter cieszy się największą popularnością, są Stany Zjednoczone, jednak w Polsce serwis również ma swoich sympatyków. Konta na Twitterze mają politycy, organizacje rządowe, znane osobistości świata mediów, kanały informacyjne – telewizyjne, radiowe oraz sportowcy, celebryci i marki. Twitter jest również narzędziem służącym do kreowania polityki wewnętrznej i międzynarodowej.

Czy potrzebujesz konta na Twitterze?

Jeśli w Twojej firmie komunikacja w mediach społecznościowych nie jest rozbudowana, warto zastanowić się nad zwięzłą formą treści, a zamieszczanie takiej umożliwia Twitter. Konto na Twitterze sprawdzi się w e-commerce, jako narzędzie angażujące klientów i potencjalnych odbiorców marki. Najczęściej działania prowadzone na Twitterze uzupełniają aktywność w social mediach (na Facebooku, Instagramie, LinkedIn itp.) i korzystanie z innych narzędzi marketingowych, takich jak komunikacja e-mailowa czy content marketing.

Wiadomości na Twitterze, czyli tweety, mają maksymalnie 280 znaków. Użytkownicy mogą również dodawać zdjęcia i zamieszczać filmy oraz oznaczać inne osoby, używać hasztagów i retweetować, czyli przekazywać wiadomości swoim obserwatorem (z komentarzem). Specyfiką tego medium jest dyskusja, szybkość odpowiedzi, reagowanie w czasie rzeczywistym.

Na Twitterze skorzystasz także z reklamy. By to robić, nie musisz mieć konta firmowego – wystarczy profil prywatny, bo w serwisie nie ma podziału na konta. Kampanie promocyjne poprowadzisz z systemem reklamowym Twitter Ads.

Dlaczego warto korzystać z Twitter Ads?

Zastanawiasz się, czy warto inwestować w reklamy na Twitterze? Oto zalety korzystania z Twitter Ads:

  1. Płacisz za efekty, a nie sam fakt uruchomienia kampanii reklamowej – każdy cel kampanii dotyczy innego działania, a płatność następuje w momencie jego zaistnienia.
  2. Twitter nie wymaga od Ciebie określonego budżetu na reklamę – to Ty decydujesz, ile wydasz.
  3. Ustalasz, kto zobaczy reklamę – system umożliwia targetowanie reklamy, a udostępniać reklamę możesz według trzech typów kierowania:

Co to oznacza? Że Twoją reklamę zobaczą grupy osób mające szansę stać się Twoimi klientami. Przykładowo, jeśli prowadzisz sklep z elektroniką a głównym produktem w Twojej ofercie, są smartfony z system android i właśnie robisz na nie promocję, możesz kierować reklamę do osób korzystających właśnie z konkretnego modelu telefonu – jeśli użytkownik Twittera myśli nad zmianą urządzenia, istnieje spore prawdopodobieństwo, że reklama zwróci jego uwagę.

Po co firmie reklama na Twitterze?

Na Twitterze reklamy mają format tweeta, wideo, karty lub promować markę. Tweety (oznaczone są jako „promowane”) to nie tylko tekst, ale także obraz, ankieta lub GIF. Wideo pojawia się przed filmem – jako transmisja na żywo lub jednodniowy pakiet reklam, który znacząco poprawia świadomość marki i rozpoznawalność. Format karta ma skłonić do działania, np. wejścia na stronę internetową. Ostatni z wymienionych koncentruje się na zwiększaniu świadomości marki. Dzięki Twitter Ads zbudujesz zasięg, zachęcisz do działania (np. obejrzenia filmu czy dyskusji), zwiększysz liczbę obserwujących profil i sprawisz, że aplikacja, którą promujesz, nie tylko zyska nowych użytkowników, ale i dotychczasowi będą z niej częściej korzystać.

ARTYKUŁ SPONSOROWANY

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News