źródło: pixabay.com
Autor Kasper Starużyk - 21 Maja 2019

Biedronka i Lidl będą miały nowego konkurenta w Polsce, co to oznacza dla cen?

Na polski rynek zamierza wejść rosyjski detalista Sevetofor ze swoją marką Mere -ustalił portal dlahandlu.pl. Produkty oferowane w sklepie mają być klasy tanie i sprzedawane prosto z palet. Mere zacznie działalność w Polsce od otwarcia sklepu w Częstochowie.

Rosjanie już kilka lat temu przymierzali się do uruchomienia swojej sieci sklepów na terenie naszego kraju, jednak po badaniach rynku doszli do wniosku, że w Polsce nie przyjmie się system sprzedaży przypomominający sprzedaż wręcz hurtową, czyli prosto z palet - informuje Bankier.pl. Plan zakładał otwarcie sieci 100 sklepów, lecz Sevetofor nie zdecydował się na taki krok. 

Powód wejścia na polski rynek

Rosyjska firma zdecydowała się wrócić z pomysłem działalności na terenie Rzeczypospolitej po sukcesie sklepu w niemieckim Lipsku. Niecały tydzień po otwarciu sklep musiał zostać zamknięty na dwa dni, ponieważ cała linia zapasów została wyprzedana. Spółka działa tam pod nazwą TS Markt - pisał w styczniu bieżącego roku Deutsche Welle. Sukces na terenie byłego NRD skłoniło do reaktywacji planu wporwadzenia sklepów na teren Europy Środkowo-Wschodniej.  

Czym zamierza konkurować Mere? 

Przede wszystkim ceną. Jak podaje Bankier.pl Rosjanie mają stanowcze wymagania wobec swoich przyszłych dostawców: cena towaru z uwzględnieniem kosztu dostawy do sklepu powinna być 20-30% niższa niż w konkurencyjnych sklepach - takie jest założenie Sevetofora. Jeśli sieci uda się wynegocjować niższe ceny od dostawców, będą mogli też sprzedawać swoje produkty w znacznie niższych cenach, niż inne dyskonty, takie jak Lidl, Biedronka, albo Aldi. Oczywiście w przypadku rozwoju Mere wyżej wymienione dyskonty na pewno będą także próbowały ustalić konkurencyjniesze ceny z producentami, co może być korzystne dla wszystkich klientów. 

Gdzie mają być sklepy Mere? 

Rosyjski sklep detaliczny planuje otwierać swoje obiekty w dużych i średnich miastach. Sklepy ulokowane mają być na raczej na obrzeżach miast, ale przy głównych arteriach komunikacyjnych, tak aby dostęp do nich nie był utrudniony. Mere mają też mieć parkingi na około 30-40 pojazdów. Powierzchnia handlowa i magazynowa placówek ma mieścić się w około 1 tys. metrów kwadratowych. Mere planuje też sprzedaż alkoholu. 

Od ubiegłego miesiąca sklep ruszył z rekrutacją pracowników na terenie Polski. Dyskont umożlwia zatrudnienie na umowę o pracę. Pierwszy sklep ma zacząć działać już w lipcu w Częstochowie. 

Następny artykułNie przegap żadnych najciekawszych artykułów! Kliknij obserwuj biznesinfo.pl na:Obserwuj nas na Google News Google News