Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Żywność

Żywność

Restauracje oszukują na masową skalę
09.07.2020 02:00 Skandaliczne wyniki kontroli. Większość restauracji oszukuje klientów

Restauracje znalazły się pod lupą Inspekcji Handlowej. Ta weryfikowała, czy to co otrzymujemy na talerzach jest zgodne z obietnicami składanymi w menu. Wyniki są zatrważające, a skala wykrytych nieprawidłowości przechodzi wszelakie oczekiwania. Nikt nie spodziewał się, że jest aż tak źle. Rezultaty badań urzędników zatrważają.

Browar Jana
09.07.2020 02:00 Deser w płynie nowym obliczem piwa. Ale nie każdy browar chce go warzyć

Przemysław Terlecki: Ten wywiad chciałbym zacząć od rzeczy, która Tobie, jako piwowarowi Browaru Jana jest z pewnością jedną z bliższych. Mam ze sobą książkę „Browary w Polsce”, a w niej na stronie 150 opisany jest właśnie Browar Jana. Znalazłem tutaj Wasze motto: „dobre piwo łączy dobrych ludzi”. O tyle o ile pojęcie „dobry człowiek” można definiować na tyle sposobów, na ile jest ludzi, to jak Wy w Browarze Jana definiujecie pojęcie „dobre piwo”? Polegacie na jakimś wyjaśnieniu, jak chociażby to, które zaproponowało Polskie Stowarzyszenie Browarów Rzemieślniczych, czy macie na to swoją koncepcję?Adam Jakubowski: My nawet ostatnio mieliśmy w pracy taką dyskusję na ten temat – jak możemy siebie zdefiniować? Główne, co na przyszło na myśl to, że nie polegamy na żadnych gotowych definicjach, jak chociażby ta wspomniana PSBR. Prowadzi to bowiem do pewnych podziałów. Dla nas najważniejszym elementem, który odróżnia browar rzemieślniczy od browaru koncernowego i piwo rzemieślnicze od koncernowego, jest człowiek. Dla mnie to kwintesencja kraftu i jego definicja. Za każdym piwem kraftowym stoi bowiem człowiek – on ma twarz, ma nazwisko, z nim można przybić pionę, można porozmawiać, można zwrócić się z problemem, zwrócić się z pomysłem. To właśnie jest kraft, rzemiosło. Zresztą, jak sama nazwa mówi - „rzemiosło”, czyli udział w procesie twórczym musi brać rzemieślnik, człowiek odpowiedzialny za pieczołowite przygotowanie danego wyrobu – w tym wypadku piwa.

biznes-info-640x433
01.05.2020 02:00 Cukier u progu ogromnej podwyżki. Plantacje giną w ciągu doby, tradycyjne metody już zawiodły

Cukier mogą czekać podwyżki cen. Produkt ten - niewątpliwie podstawowy - przeżywa teraz zawirowania związane z ciężką sytuacją na plantacjach. Jak podaje bowiem portal Polsat News, uprawy buraka cukrowego, który jest gwarantem pozyskania cukru, mają się raczej kiepsko. Winne wszystkiemu są kolejne plagi urodzaju, które trapią polskie rolnictwo w 2020 roku. Najpierw przyszła epidemia koronawirusa, która szybko zaczęła wpływać negatywnie na gospodarkę. Następnie coraz wyraźniej znać o sobie dawała susza, o której wiadomo już, iż zostanie z nami po pandemii wirusa z Wuhan. Teraz - na domiar złego - plantatorzy buraków cukrowych informują o ataku szarka komośnika. Ten szkodnik buraków już sieje spustoszenie na polach.Niestety rolnicy bezradnie rozkładają ręce. Polsat News podaje bowiem, że podstawowa metoda walki ze szkodnikiem, jaką były opryski, nie daje rezultatów. Natomiast problem jest poważny i z każdym dniem zyskuje na znaczeniu. Jak wskazuje Edmund Kawka, zastępca dyrektora ds. surowcowych Krajowej Spółki Cukrowej w Oddziale Werbkowice, w ciągu jednej doby szarek komośnik przy odpowiedniej liczebności niszczy całe plantacje. - Jest to tak żarłoczny szkodnik, że dosłownie w ciągu doby potrafi zniszczyć kilkuhektarową plantację. Mówimy oczywiście nie o jednym osobniku, bo są ich bardzo duże nasilenia - na metrze kwadratowym spotyka się 3, 5, 10 osobników - mówi Kawka.

biznes-info-640x433
08.03.2020 01:00 Żabka wprowadza rewolucję żywieniową. Nowe hot dogi już odbiły się szerokim echem

Żabka w opublikowanym w czwartek komunikacie prasowym podkreśla, że wprowadzenie do oferty bezmięsnych hot dogów, to dowód na to, że sieć zauważa zmieniające się trendy w żywieniu.- Rozwijamy się dla naszych klientów zauważając zmieniające się trendy w żywieniu. Coraz więcej osób z różnych względów, decyduje się na ograniczenie czy całkowitą rezygnację z mięsa w swojej diecie. Stworzyliśmy bezmięsną wersję hot doga jako alternatywę dla wszystkich, którzy chcą zjeść popularną pożywną przekąskę na ciepło bez mięsa, na bazie składników roślinnych – podkreśla Jerzy Roguski, Dyrektor Handlowy w firmie Żabka Polska.

biznes-info-640x433
12.12.2019 01:00 Ceny żywności w 2020 to będzie kosmos. Wiemy już, co podrożeje najbardziej

Ceny żywności w tym roku niejednokrotnie potrafiły zaskoczyć. Ci, którzy śledzili je na bieżąco lub po prostu sami robili zakupy, z pewnością pamiętają moment, kiedy kilogram pietruszki był droższy od kilograma mięsa, a cebula zdrożała niemalże o 100%. Niestety - nie ma pocieszenia. Jak wskazuje portal INNPoland.pl, żywność zdrożeje, a wpływ na to będzie miała podwyżka płacy minimalnej, wyższa akcyza, rosnące ceny prądu, paliwa, ale także zmiany klimatyczne.Wszystko to sprawia, że ceny żywności w 2020 roku mają wznosić się jeszcze wyżej. Przede wszystkim jednak podwyżki cen prądu dla biznesu, które mają wynieść nawet 40%, będą miały niebagatelny wpływ na wzrost cen żywności. To w końcu drugi największy czynnik mający wpływ na ceny. Pierwszym są wynagrodzenia dla pracowników produkcji. Jak wskazuje cytowany przez INNPoland.pl, Wojciech Kruszewski, cenniki, które już przychodzą do sieci handlowych, zawierają ceny o 3% do 10% wyższe niż obecnie. - Wzrost kosztów energii musi mieć wpływ na ceny żywności, to nie jest teoria, mamy na to dowody w postaci cenników od producentów żywności na 2020 r., które już do nas spływają - mówi Kruszewski, prezes Polskiej Sieci Handlowej Lewiatan.

biznes-info-640x433
13.11.2019 01:00 Sieciówka żywność sprzedaje po 50% ceny. Taniej kupisz dwie grupy produktów

W celu łatwej widoczności i dużego dostępu do produktów, Auchan zdecydował się umieścić specjalne chłodnie przy kasach zakupowych. Dzięki temu klienci sklepu będą mogli wybrać produkty żywnościowe o wiele prościej - informuje Fakt24.pl.W tych znajdować się zaś mają produkty spożywcze, które będą sprzedawane w ramach akcji "Nie marnujemy, ratujemy". To akcja, która na celu ma sprzedawanie po 50% ceny produktów niedługo przed końcem terminu ważności. Mowa przede wszystkim o mięsie i nabiale.