Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Ritter Sport zapowiada prawdziwą rewolucję w opakowaniach. Nie zmieni się tylko kształt
Kasper Starużyk
Kasper Starużyk 06.07.2022 16:14

Ritter Sport zapowiada prawdziwą rewolucję w opakowaniach. Nie zmieni się tylko kształt

606739059 7012bb710a k
flickr

Choć czekolada Ritter Sport od paru lat dostępna jest także w polskich sklepach, to na pewno wielu z nas pamięta czasy, w których podczas wizyty w Niemczech kupowało się ją w dużych ilościach na prezent, czy też na zapas dla siebie. Charakterystyczna czekolada Ritter Sport w kwadratowym formacie zapowiedziała teraz znaczne zmiany, które niedługo ujrzymy na półkach.

Ritter Sport przejdzie duże zmiany, które mają ułatwić klientom lepsze i szybsze zapoznanie się składem produktu. Firma zamierza też w ciągu paru lat zrezygnować z opakowań plastikowych. Szykowana jest także limitowana wersja produktu, przeznaczona dla fanów starych gier wideo.

Ritter Sport zmienia opakowania

Umieszczony obecnie na obrzeżach opakowania spis składników czekolady, ma zostać przeniesiony na centralną część opakowania, aby jednym rzutem oka można było go przeanalizować. Dodatkowo na opakowaniach będzie znajdować się informacja, że kakao użyte do produkcji czekolady zostało pozyskane z certyfikowanych zbiorów, pisze portal dlahandlu.pl.

Dodatkową zmianą jest wprowadzenie na rynek niemiecki czekolady INGAME o smaku banana i jogurtu. Czekolada w niemieckich sklepach marki Ritter Sport dostępna jest w cenie 2,49 euro za opakowanie.

Ritter Sport. Historia marki i jej nazwy

Początki marki Ritter Sport sięgają 1912 r., wtedy to w Stuttgarcie Clara i Alfred E. Ritter założyli fabrykę czekoladę i wyrobów cukierniczych. Początkowo czekolada była jednym z wielu produktów oferowanych przez Ritterów. W 1919 r. firma została nazwana Alrika (od Alfred Ritter i dzielnicy Stuttgartu Bad Cannstadt).

Czekolada zyskiwała coraz większą popularność wśród wyrobów Państwa Ritter i w 1932 r. rodzina podjęła decyzję o wyprodukowaniu tabliczki czekolady w nietypowej kwadratowej formie, która będzie jednak miała taką samą wagę jak klasyczna tabliczka. Pomysł na wyprodukowanie kwadratowej czekolady był podyktowany krojem sportowych kurtek z tamtych czasów, czekolada bowiem miała mieścić się w kieszeni każdego sportowca i się przy tym nie łamać, pisze portal niemieckipoludzku.pl. Stąd też dzisiejsza nazwa marki Ritter Sport.

Mimo przerwy w produkcji podczas drugiej wojny światowej spowodowanej brakami kakao na niemieckim rynku popularność czekolady po wojnie ciągle rosła. W 1960 r. marka przestała sprzedawać już inne produkty niż kwadratowa czekolada. Obecnie Ritter Sport jest jednym z czołowych graczy niemieckiego rynku czekolady.

Milka sądzi się z Ritter Sport o kwadratowy format

W 2020 r. zakończył się trwający przez 10 lat proces sądowy pomiędzy Ritter Sport, a Milką należącą obecnie do amerykańskiego giganta branży spożywczej korporacji Mondelez. Milka walczyła przed sądem w Monachium o wykreślenie z listy patentowej wzmianki o kwadratowym formacie, jako określającym markę Ritter Sport, pisze dw.com.

Po dziesięciu latach sporów między potężnymi graczami niemieckiego rynku słodyczy sąd nie przychylił się do wniosku Milki i nie ma ona prawa produkować czekolad w kwadratowym formacie. Wszystko wskazuje więc na to, że jeszcze długo kwadratowa czekolada będzie nam się kojarzyła jedynie z niemiecką marką Ritter Sport.

Tagi: żywność