Niemiecka sieć handlowa posiadająca sklepy na terenie Niemiec oraz w państwach Europy Wschodniej.
Sieć Kaufland szuka pracowników. Pracę może znaleźć prawie 300 osób.
Kaufland wycofuje ze sprzedaży cztery produkty MY PROJECT: dwa odmrażacze do szyb i dwa płyny do spryskiwaczy. Ich producentem jest firma Sena. Sieć sklepów informuje, że przez wysoką zawartość metanolu produkty mogą zagrażać zdrowiu, a nawet życiu. Klienci mają zaprzestać ich stosowania.
Kaufland wypłaca swoim klientom bon o wartości 5 zł, jeśli ci stoją w kolejce dłużej niż 5 minut i nie wszystkie kasy są wówczas otwarte. Jeden z internautów pochwalił się w mediach społecznościowych, że dzięki polityce sieci otrzymał już od niej 30 zł, licząc od listopada zeszłego roku.
Od początku roku przedsiębiorcy są zobowiązani, by w transparentny sposób informować konsumentów o zachodzących przecenach. To efekt wprowadzenia dyrektywy Omnibus. Minęło zaledwie kilka tygodni, a Inspekcja Handlowa już ogłosiła kontrolę w sześciu sieciach sklepów takich jak Biedronka, Lidl, Kaufland, Żabka, Dino i Netto. Jeśli prezes UOKiK rzeczywiście stwierdzi rażące naruszenie dóbr konsumentów, może nałożyć karę na przedsiębiorstwo w wys. 10 proc. obrotu oraz 2 mln zł na osobę zarządzającą.Zgodnie z dyrektywą Omnibus, od 1 stycznia każdy przedsiębiorca, wystawiając dany towar na przecenę, musi w widocznym miejscu umieścić informację na temat najniższej ceny produktu odnotowanej w ciągu ostatnich 30 dni. UOKiK tłumaczy, że taki zapis umożliwi konsumentom podejmowanie korzystniejszych decyzji zakupowych, gdyż przedsiębiorcy nie będą ich już mogli nabierać, stosując nieuczciwe praktyki.
Kaufland zapowiada od stycznia podwyżki wynagrodzeń pracowników. Sieć planuje także zatrudnić kolejnych pracowników.
Sieci handlowe Kaufland i Netto zmieniają godziny otwarcia swoich sklepów od listopada. Sklepy chcą w ten sposób zaoszczędzić na energii elektrycznej, za którą płacą coraz wyższe rachunki. O decyzji niemieckiej sieci Kaufland i duńskiego Netto, które przejęło w Polsce znaczną część sklepów brytyjskiego Tesco poinformował w środę portal wiadomoscihandlowe.pl i bezprawnik.pl. Dwie wielkie sieci decydują się na zmianę godzin otwarcia, a decyzję argumentują coraz wyższymi rachunkami za prąd.
Spółka Kaufland Polska Markety wymagała od dostawców obniżenia ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. Ponadto wprowadzała konsumentów w błąd co do kraju pochodzenia warzyw. Teraz sieć zapłaci 140 mln zł kary. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował w poniedziałek 3 stycznia, że w trakcie postępowania Prezes UOKiK stwierdził, że spółka Kaufland Polska Markety wymagała od dostawców obniżenia ceny produktów rolnych i spożywczych już po ich sprzedaży, nieuczciwie wykorzystując swoją przewagę kontraktową. Druga praktyka, która stanowiła nieuczciwe wykorzystanie przewagi kontraktowej, polegała na pobieraniu od niektórych dostawców produktów rolnych i spożywczych dodatkowych rabatów, które nie były przewidziane w umowie. Kontrahent sieci handlowej nie wiedział zatem, kiedy zażąda się od niego udzielenia tego rabatu, ani w jakiej będzie on wysokości. – Zasady współpracy sieci handlowej z dostawcami, w tym warunki rabatowania, powinny być jasno określone i znane stronom przed podpisaniem umowy. Tymczasem kontrahenci spółki Kaufland Polska Markety nie mieli pewności, jakie otrzymają wynagrodzenie z tytułu dostaw i czy wynegocjowana wcześniej cena nie zostanie obniżona. Działania spółki były sprzeczne z dobrymi obyczajami i stanowiły nieuczciwe wykorzystanie silniejszej pozycji negocjacyjnej. Zdecydowałem o nałożeniu na przedsiębiorcę kary finansowej w wysokości prawie 124 mln zł. Kara została obniżona ze względu na postawę spółki Kaufland Polska Markety, która zaprzestała swoich praktyk jeszcze w trakcie naszych czynności wyjaśniających, a przed postawieniem przedsiębiorcy zarzutów. Z informacji przekazanych Urzędowi przez sieć wynika, że nastąpiło to po wydanej przeze mnie decyzji dotyczącej podobnej praktyki wobec Jeronimo Martins Polska – podkreśla prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Auchan ogłosił, że w tym roku znacznie zwiększy dodatki świąteczne dla swoich pracowników. Średnio dodatki we francuskiej sieci mają wynieść 1200 zł. Prezenty zapowiedzieli też przedstawiciele wielu innych sieci, m. in. Biedronka i Kaufland. Pracownicy sieci mogą liczyć na różne formy pomocy. Będą to paczki dla dzieci, nadpłacone bony czy premie.
Kaufland znalazł się na celowniku UOKiK. Prezes UOKiK poinformował, że wszczął wobec niemieckiego dyskontu postępowanie w sprawie nadużywania przewagi kontraktowej wobec dostawców produktów rolno-spożywczych.Z tego artykułu dowiesz się:Jakie zarzuty postawił UOKiK Kauflandowi Jaki inny podmiot również otrzymał podobne zarzuty
Kaufland znalazł się pod ostrzałem Kościoła i związków zawodowych tuż po tym, jak ogłosił, że staje się placówką pocztową. Fala krytyki spłynęła na niemiecki dyskont, ponieważ dzięki temu zabiegowi, będzie mógł otworzyć swoje sklepy w niedzielę.Z tego artykułu dowiesz się:Dlaczego Kaufland rozpętał burzęCo o postępowaniu Kauflandu mówią duchowni
Kaufland uzyskał możliwość otwierania sklepów w niedzielę za sprawą przekształcenia w placówki pocztowe. Choć sieć sklepów mogła otworzyć się już w niedzielę to tego nie zrobiła. Radna PiS zapowiada blokadę parkingów i namawia do tego samego. Jak Kaufland chce wybrnąć z patowej sytuacji?Z tego artykułu dowiesz się:W jaki sposób Kaufland ominął zakaz handluCo o zachowaniu Kauflandu myślą przedstawiciele związków zawodowych i politycyCzy będą zmiany w ustawie
Kaufland dołącza do coraz dłużej listy sieciówek, które mogą omijać zakaz handlu. Wszystko dzięki wprowadzeniu usług pocztowych. Odbieranie przesyłek będzie możliwe we wszystkich oddziałach Kauflanda w Polsce.Z tego artykułu dowiesz się:Dlaczego Kaufland zdecydował się na wprowadzenie usług pocztowychCzy otworzy sklepy w niedziele niehandloweKtóre inne sieciówki omijają zakaz handlu
Plany Kauflanda niewątpiliwe związane są z coraz większą świadomością polskich konsumentów. Kupującym przestaje być obojętne skąd pochodzą produkty i w jaki sposób zostały wyprodukowane. W związku z tym niemiecka sieć stara się wyjść na przeciw oczekiwaniom jej klientów i zaofeorwać produkty smaczne i zdrowe, a przy okazji w dość rozsądnych cenach. Jako, że produkty pod szyldem marki własne K - Stąd Takie Dobre obecne na półkach Kauflnada są dopiero od paru dni, to na ich wyniki sprzedażowe będziemy musieli jeszcze trochę poczekać, aby uznać czy przypadły do gusty polskim konsumentom.
W ramach badania porównano koszyki cenowe oparte na produktach szybkozbywalnych, czyli tych, które są sprzedawane często i stosunkowo po niskich cenach. Badanie przeprowadzono na bazie cen z sierpnia 2019 i już na wstępie warto zaznaczyć, że względem lipca 2019 ogólnie były one średnio o 3,72 zł niższe.Pełną listę 11 sieci podaje portal Strefa Biznesu, a ta prezentuje się następująco: Auchan, Biedronka, Carrefour, E.Leclerc, Intermarche, Kaufland, Lidl, Makro, Selgros, Tesco oraz E-grocery, w ramach którego pod uwagę wzięto strony internetowe frisco.pl, dodomku.pl, polskikoszyk.pl i szybkikoszyk.pl.Biedronka, Tesco, Lidl, Kaufland, ale także Makro, E.Leclerc czy Selgros - te sieciówki, w których codziennie kupują Polacy zostały wzięte pod uwagę przez badaczy z firmy ASM Sales Force Agency.
Kaufland rozpoczyna przygotowania do majówki. W tym roku sieciówka przygotowała aż dwie piwne promocje. We wtorek i w piątek przy zakupie odpowiedniej liczby butelek część z nich klienci otrzymają za darmo. Jednak konkurencja nie śpi i już planuje własne promocje.Z tego artykułu dowiesz się:Jakie są zasady promocji, które Kaufland zaplanował na wtorek i piątekKtóre trunki będzie można kupić po niższej cenieJakie inne sieci handlowe planują wprowadzenie piwnych promocji
Kaufland zdecydował się na wprowadzenie niebieskich paragonów. Jak się okazuje, zmiany dotyczą całej grupy Schwarz, dlatego podobne zmiany czekają także sklepy Lidl.