Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Kontrowersyjna oferta w znanych sklepach. Dyskonty się tłumaczą
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 01.03.2024 12:38

Kontrowersyjna oferta w znanych sklepach. Dyskonty się tłumaczą

Sklep, Biedronka, Lidl, Kaufland
Zofia i Marek Bazak/East News, Arkadiusz Ziolek/ East News, Iberion

W ostatnim czasie zrobiło się głośno o kontrowersyjnej promocji, która obowiązywała w trzech popularnych sieciach. Sprawą zajęła się nawet prokuratura, a chodziło dokładnie o zaskakująco tani alkohol. Teraz portal “Interia Biznes” postanowił poprosić dyskonty o odniesienie się do tej sytuacji. Przedstawiamy szczegóły. 

Zaskakująca promocja w popularnych sklepach

W ostatnim czasie w trzech popularnych sieciach sklepów spożywczych pojawiła się zaskakująca promocja. Klienci Biedronki, Lidla i Kauflanda mogli kupić alkohol w zaskakująco niskich cenach. Za pół litra wódki trzeba było zapłacić jedynie 9,99 zł albo nawet 8,99 zł. Cała ta sytuacja wzbudziła wiele kontrowersji, a w sieci pojawiło się mnóstwo oskarżeń, że takimi promocjami dyskonty “rozpijają Polaków”.

Zobacz także: Nie płacisz abonamentu RTV? Skarbówka sama ściągnie zaległą opłatę

Ceny prądu pójdą w górę już od lipca. Znamy kwoty

Kontrowersyjna promocja, którą zajęła się prokuratura

Sprawą zaskakująco taniego alkoholu najpierw zainteresował się Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów, a następnie sprawa została skierowana do prokuratury. Okazuje się bowiem, że taka forma promocji mogła łamać przepisy związane z promowaniem wysokoprocentowego alkoholu. 

Promocja alkoholu w przyjętej przez te sieci formie może stanowić zakazaną prawnie promocję napojów alkoholowych, dlatego zawiadomiliśmy w tej sprawie Prokuraturę Rejonową Warszawa-Mokotów - przekazał UOKiK serwisowi “Interia Biznes”. 

Sklepy tłumaczą się z kontrowersyjnej promocji

Portal “Interia Biznes” postanowił skierować pytanie odnośnie zaistniałej sytuacji do sklepów, które w ostatnich dniach wprowadziły promocję na alkohol. Jeśli chodzi o Biedronkę, to sieć wspomniała o prowadzeniu aktywnej polityki promocyjnej. 

W dużej mierze dzięki aktywnej polityce promocyjnej sieci Biedronka, polski rynek handlu detalicznego należy do najbardziej konkurencyjnych w Europie. Ta konkurencyjność przekłada się również na ceny takich produktów, jak np. wódka, przy czym aktualna cena tego produktu marki Parkowa to 14,99 zł za 0,5 litra - przekazał “Interii” Arkadiusz Mierzwa.

Lidl zapewnił, że wszystkie promocje są zgodne z prawem, a tak niska cena wódki była spowodowana warunkami rynkowymi. Kaufland natomiast odpowiedział serwisowi, że promocja nie była zamierzona, a była jedynie skutkiem błędu