Takiego komunikatu mBanku dawno nie było, chodzi o dostęp do konta. Dotyczy wszystkich klientów

Bankowość elektroniczna cieszy się coraz większym zainteresowaniem wśród Polaków i coraz większa ich liczba regularnie z niej korzysta. Z tego więc powodu wszelkie komunikaty z nią związane są ważne z perspektywy sprawnego funkcjonowania wszystkich elementów. Popularny bank właśnie poinformował o kluczowych zmianach, lepiej o tym wiedzieć.
Polacy masowo korzystają z bankowości elektronicznej
Z danych za połowę 2024 roku wynika, że ok. 27 mln klientów regularnie korzysta z bankowości elektronicznej — zarówno mobilnej, jak i internetowej. To wzrost o ponad 1,6 mln użytkowników w ciągu roku. Jeśli uwzględnić także osoby posiadające dostęp do usług online, suma ta sięga niemal 41,8 mln. Widać więc, jak ugruntowana jest cyfryzacja usług bankowych i że dostęp przez Internet przestał być niszowy — stał się standardem.
Na przełomie 2022-2023 aż 3,7 mln nowych osób zaczęło korzystać z usług bankowych online. Ten rozwój napędzają promocje banków, wygoda dostępu oraz rosnąca liczba funkcji dostępnych w aplikacjach mobilnych — często oferujących pełnię operacji, jak przelewy, lokaty czy kredyty. Do korzystania z bankowości elektronicznej przekonuje Polaków wiele czynników, a przede wszystkim:
- dostęp 24/7, szybka obsługa z telefonu lub komputera;
- wszystkie operacje w jednym miejscu;
- mobilność i wygoda.

W Polsce możemy mieć konto w wielu różnych bankach, jednak na pierwszych miejscach utrzymują się wciąż te same miejsca. PKO BP obsługuje ponad 12 milionów klientów. Tuż za nim plasuje się Pekao S.A., które dynamicznie się rozwija i ma na koncie około 7 milionów klientów.
Santander Bank Polska przyciąga przejrzystą ofertą i ma niemal 6 milionów klientów, z kolei ING Bank Śląski obsługuje ponad 5 milionów osób.
mBank i Bank Millennium mają po około 4,5-5 milionów klientów. Słyną z bardzo dobrej aplikacji i usług online.
Teraz jeden z najpopularniejszych banków wydał istotny komunikat. Polacy powinni o tym wiedzieć.
Bankowość elektroniczna zachęca coraz więcej grup Polaków
Badania “InfoSenior 2023” oraz ”Seniorzy w świecie cyfrowych finansów” pokazują, że aż 82 proc. Polaków powyżej 60. roku życia posiada konto internetowe w banku. Co trzecia osoba z tej grupy dokonuje zakupów online i płaci za nie przez Internet.
To znacząca zmiana. Jeszcze kilka lat temu większość z nich unikała kanałów elektronicznych, a dziś bankowość internetowa i mobilna staje się dla nich standardem. Seniorzy coraz częściej przestają polegać tylko na gotówce — 84 proc. używa kart płatniczych, a wielu korzysta z usług oszczędnościowych i zakupów internetowych.

Mimo chęci korzystania z bankowości online seniorzy napotykają bariery technologiczne i psychologiczne:
- poczucie niepewności i strach przed oszustwem — według badań firmy Santander, 50 % seniorów odczuwa lęk przed oszustwami, a 60 proc. respondentów stara się nie udostępniać wrażliwych danych nieznanym osobom przez telefon,
- niewystarczająca wiedza o bezpieczeństwie — ponad połowa seniorów ocenia swój poziom wiedzy cyfrowej jako podstawowy lub przeciętny, a jedynie 36 proc. aktywnie śledzi informacje o zagrożeniach w sieci,
- przyzwyczajenie do konkretnego interfejsu — seniorzy preferują bankowość internetową przez komputer (ponad 40 proc.), rzadziej aplikacje mobilne (zaledwie 16 proc.). Zmiana wyglądu strony lub aplikacji może wprowadzać stres i zniechęcenie — seniorzy łatwo przywiązują się do znanego układu menu, prostego języka i stabilności interfejsu.
Jeden z popularnych banków właśnie wydał komunikat, który może się nie spodobać dla części klientów, szczególnie tych, których poziom wiedzy cyfrowej nie jest na wysokim poziomie. Instytucja uspokaja jednak, że wprowadzane zmiany nie będą inwazyjne.
mBank bank wydał ważny komunikat
mBank zapowiada zmiany w wyglądzie strony logowania do bankowości internetowej. Choć wszelkie nowości potrafią budzić niepokój i wywoływać początkowy dyskomfort, bank uspokaja: nie ma powodów do obaw — zmiany mają przede wszystkim ułatwić korzystanie z serwisu i zwiększyć bezpieczeństwo klientów.
Jedną z najważniejszych modyfikacji będzie nowy adres strony logowania. Dotychczasowy link zostanie zastąpiony adresem https://online.mbank.pl/connect/Login.
Dobra wiadomość jest taka, że nie trzeba go zapamiętywać — po wpisaniu starego adresu w przeglądarce, użytkownik zostanie automatycznie przekierowany na nową wersję strony.
mBank przypomina, by zawsze upewnić się, że wpisany adres strony jest prawidłowy. Fałszywe witryny łudząco podobne do oryginału są często wykorzystywane przez cyberprzestępców do wyłudzania danych logowania. W razie wątpliwości warto wejść na główną stronę mbank.pl i kliknąć w bezpieczny przycisk "Zaloguj się”.
Nowa strona logowania będzie wizualnie spójna z całą stroną informacyjną mBanku. Zostanie podzielona na dwie sekcje: jedną służącą do logowania, a drugą przeznaczoną na aktualności i komunikaty dotyczące bezpieczeństwa.
Z kolei serwis transakcyjny po zalogowaniu oraz aplikacja mobilna zachowają swój dotychczasowy wygląd i sposób działania. Dla osób przywiązanych do obecnego układu to dobra wiadomość — nie będą musiały uczyć się obsługi od nowa.
Choć pierwsze zetknięcie z nowym wyglądem może wywołać lekki stres, warto pamiętać, że tego typu aktualizacje są nieodłączną częścią rozwoju usług cyfrowych. Wprowadzenie bardziej przejrzystej i funkcjonalnej strony logowania to krok w stronę większego komfortu i bezpieczeństwa użytkowników.





































