Duża awaria w całej Polsce. Z tej sieci korzysta wielu Polaków, problemy nie tylko z połączeniami

W całej Polsce trwa duża awaria największych sieci komórkowych w Polsce. Klienci alarmują o braku dostępu do podstawowych usług, takich jak wykonywanie połączeń, czy korzystanie z internetu. Jak poinformowano, problem jest w trakcie rozwiązywania.
Problemy w największych sieciach komórkowych w Polsce
Zakłócenia dotyczą przede wszystkim sieci Orange, ale klienci korzystający z usług innych operatorów, takich jak Play, którzy wykorzystują infrastrukturę tej sieci, również zgłaszają duże problemy techniczne.
Awaria obejmuje już niemal cały kraj — jak przekazuje „Głos Wielkopolski”, w Poznaniu w ciągu ostatniej doby odnotowano ponad 300 zgłoszeń dotyczących dużych problemów z siecią i brakiem możliwości korzystania z podstawowych usług. Problem potwierdził rzecznik Orange Polska, Wojciech Jabczyński. Z jakimi trudnościami spotkali się użytkownicy?
Polacy masowo raportują o problemach z siecią
Serwis downdetector.pl, który służy głównie do raportowania problemów przez użytkowników narzędzi technologicznych, wskazuje na wzrost zgłoszeń wśród klientów głównie sieci Orange i Play. Jeszcze po godz. 12 ich liczba utrzymywała się w okolicach 280.

Najczęściej, bo aż 82 proc. zgłaszano problemy z internetem stacjonarnym, z kolei 13 proc. to internet mobilny. Zdarzają się również trudności z uzyskaniem zasięgu, wobec czego niemożliwe stało się wykonywanie połączeń, czy przesyłanie wiadomości tekstowych. Do kiedy potrwa usuwanie awarii?
Orange pracuje nad wygaszeniem awarii
Problemy z siecią nie zdarzają się wyłącznie w Poznaniu — użytkownicy z wielu regionów Polski zgłaszają trudności z połączeniami telefonicznymi oraz dostępem do internetu. Jak zapewnia Orange, od samego rana zespoły techniczne pracują nad usunięciem awarii. Klienci zostali poproszeni o wyrozumiałość i cierpliwość, zostali też zapewnieni, że spółka dołoży wszelkich starań, aby przywrócić pełną funkcjonalność usług w najkrótszym możliwym czasie.
Mamy w Poznaniu awarię usługi stacjonarnego, szerokopasmowego dostępu do internetu i pracujemy nad jej jak najszybszym usunięciem. Mogą też pojawiać się kłopoty z korzystaniem z usług mobilnych. Przepraszamy klientów za niedogodności - informuje w rozmowie z Głosem Wielkopolski Wojciech Jabczyński, rzecznik Orange Polska.

































