Jeden z najpopularniejszych operatorów telefonicznych podpisał umowę ze związkami zawodowymi na lata 2024-2025. W jej ramach ponad tysiąc pracowników będzie mogło skorzystać z dobrowolnego odejścia. Kwota, która zostanie przeznaczona na ten cel jest gigantyczna.
Zaskakujące informacje napływają od jednego ze znanych polskich operatorów telefonii komórkowej. Będzie on wypłacał pieniądze swoim klientom. Trzeba jednakże spełnić warunki, aby zostać zakwalifikowanym do otrzymania środków.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Orange Polska ma zwrócić pieniądze swoim klientom. Chodzi o pobieranie dodatkowych opłat za połączenia z infoliniami i za diagnozę techniczną. - Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.
Często dochodzi do sytuacji, w których musimy połączyć się z infolinią naszego operatora komórkowego. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Orange Polska ma zwrócić pieniądze klientom, którzy niesłusznie ponieśli koszty takich połączeń. Zwrócone zostaną również opłaty pobierane za diagnozę techniczną w ramach reklamacji zgłaszanej przez konsumenta. Wyjaśniamy, kto i w jaki sposób może odzyskać pieniądze.
Posiadacze starszych kart SIM już za kilka dni mogą mieć poważne problemy. Za tydzień Orange Polska rozpoczyna bowiem wygaszanie starej sieci. Wszystko z powodu niskiego udziału starszej technologii w łącznym ruchu.
Orange to w tej chwili drugi największy operator komórkowy w kraju. Firma ogłosiła szczegóły modernizacji swojej infrastruktury, które poskutkują całkowitym wyłączeniem dostępności sieci 3G. Zgodnie z zapowiedziami z połowy roku proces ten rozpocznie się już pod koniec września.
We wrześniu tego roku Orange wygasi sieć 3G w Pile i Sieradzu, a później w kolejnych miastach. Sieć 3G zostanie w nich zastąpiona 4G/LTE. Operator przypomina, że klienci muszą się do tego odpowiednio przygotować. Aby móc używać internetu, wykonywać połączenia głosowe i wysyłać wiadomości, telefon oraz karta SIM muszą korzystać z 4G/LTE i obsługiwać połączenia w technologii VoLTE.
W drugiej połowie września Orange Polska rozpocznie proces wygaszania sieci 3G. Najpierw nastąpi to w powiatach: wieruszowskim, wieluńskim, pajęczańskim, złotowskim oraz częściowo – w pilskim i wałeckim. Od wtorku 21 marca klienci operatora mogą samodzielnie sprawdzić, czy w przypadku ich karty SIM i telefonu możliwe jest bezproblemowe przejście na sieć 4G, czy też konieczna będzie wymiana karty lub nawet smartfona.
Polscy operatorzy komórkowi, w gronie których m.in. znaleźli się Orange, Play czy T-Mobile, zapowiedzieli wyłączenie swoich sieci 3G. Oznacza to, że starsze smartfony już niebawem nie będą mogły funkcjonować.
Polskie firmy telekomunikacyjne zaczynają wyłączanie sieci 3G, informuje „wyborcza.biz". Niektóre z nich już podjęły decyzję co do terminu, inne jeszcze się zastanawiają. Osoby posiadające starsze smartfony będą musiały je wymienić.
Orange Polska wypłaci abonentom rekompensatę za aktywację serwisów podmiotów trzecich i usług nietelekomunikacyjnych spółki. Taką informację przekazał we wtorek 21 grudnia Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów.Prezes UOKiK przyjrzał się usłudze typu direct billing i tzw. flash SMS. Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję zobowiązującą operatora Orange Polska do wypłaty abonentom rekompensaty i zmiany sposobu działania. Zastrzeżenia wzbudziły nieprawidłowości przy aktywacji płatnych usług oferowanych przez Orange Polska i serwisów subskrypcyjnych świadczonych przez inne podmioty dla abonentów Orange. – Otrzymywaliśmy skargi od konsumentów, którzy byli zaskoczeni wyższym rachunkiem i nie wiedzieli, za co zostały naliczone opłaty. Ze zgłoszeń wynikało, że do aktywacji usług dochodziło nieświadomie – przez kliknięcie w tzw. flash SMS-a, w link na stronie internetowej, w reklamę w grze mobilnej, a także przy wykorzystaniu karty SIM w routerze. Sprawdziliśmy sposób aktywacji tych usług, zasady doliczania przez przedsiębiorcę opłat do rachunku za te treści i odpowiedzi na reklamacje – mówi Tomasz Chróstny, Prezes UOKiK.
CERT Orange wydał ostrzeżenie przed oszustwami z serii "wangiri". Pod żadnym pozorem nie odbierajcie i nie oddzwaniajcie na numer telefonu, który budzi podejrzenia, chociażby ze względu na swoją nienaturalną długość.Z tego artykułu dowiesz się:Na czym polegają oszustwa z serii "wangiri"Przed jakim numerem telefonu należy się strzecNa jakie innego rodzaju oszustwa trzeba uważać
Z tego artykułu dowiesz się:Jakie oświadczenie wydało Cert Orange PolskaJakie mogą być skutki nieświadomego działania klientówJak rozpoznać fałszywą wiadomość