Do Polski wchodzi nowe biuro podróży. Takich propozycji nie ma nawet Itaka, TUI czy Rainbow

W polskiej branży turystycznej funkcjonuje dziś wiele biur podróży, a ich propozycje niezmiennie przyciągają zainteresowanych zagranicznych wczasami w korzystnych cenach. Wkrótce “do wielkiej trójki” dołączy nowy touroperator, który zamierza wyróżnić się na tle konkurencji niestandardową ofertą. Formuła wyjazdów znacząco odbiega od klasycznego all inclusive znanego z Itaki, TUI czy Rainbow.
Biura podróży cieszą się niesłabnącą popularnością wśród Polaków
Głównym powodem, dla którego biura podróży wciąż są tak ważne na polskim rynku, jest komfort psychiczny klientów. Kupując pakiet, zrzucają z siebie ciężar logistyki, ponieważ wszystko jest już zorganizowane i zawarte w jednej cenie. Nie muszą martwić się o rezerwację biletów lotniczych, hotelu, transfer z lotniska czy ubezpieczenie turystyczne, a w razie wystąpienia nieprzewidzianych sytuacji mogą liczyć na pomoc ze strony rezydenta czy konsultanta.
Kompleksowość oferty to ogromna zaleta, zwłaszcza dla osób, które nie czują się pewnie, planując wyjazdy na własną rękę, lub po prostu nie mają na to czasu. Polacy doceniają też bezpieczeństwo finansowe. W przypadku bankructwa biura podróży, za które odpowiada ubezpieczenie od niewypłacalności, klient ma gwarancję zwrotu pieniędzy za wyjazd lub powrotu do kraju, jeśli wakacje już się rozpoczęły.
Czytaj więcej: Koszmar podróżnych z Polski. Grecka wyspa odcięta od świata, biuro podróży zostawiło ich na lodzie
Polski rynek turystyczny dynamicznie się rozwija, a biura podróży muszą nieustannie dostosowywać się do oczekiwań klientów, oferując coraz bardziej zróżnicowane i elastyczne pakiety. W tym kontekście tym bardziej cieszy informacja, że po ponad roku od przejęcia przez polską grupę eSky, najstarsze biuro podróży świata Thomas Cook planuje debiut na polskim rynku z zupełnie nową ofertą.

Nowe biuro podróży wkracza do Polski
Thomas Cook to jedno z najstarszych i niegdyś największych biur podróży na świecie, z historią sięgającą 1841 roku. Po blisko dwóch stuleciach działalności, we wrześniu 2019 roku firma ogłosiła bankructwo, co było jednym z najgłośniejszych wydarzeń w historii globalnej turystyki. Spółka nie przetrwała konkurencji ze strony internetowych platform turystycznych.
Upadek Thomasa Cooka spowodował, że dziesiątki tysięcy turystów utknęło za granicą, a tysiące pracowników straciło pracę. Był to sygnał, że tradycyjny model biznesowy w turystyce wymaga gruntownych zmian. Nowe życie w firmę tchnęła polska grupa eSky - touroperator, będący aktywnym członkiem Polskiej Izby Turystyki. Jesienią 2024 roku przejęła biuro podróży, nabywając od chińskiego holdingu Fosun Tourism Group prawa do używania marki Thomas Cook w całej Europie.
ZOBACZ TAKŻE: Europejski kraj rusza z falą deportacji bezdomnych migrantów z UE. Najliczniejszą grupą Polacy
eSky Group, jeden z liderów w branży turystyki online w Europie, zamierza wykorzystać siłę globalnej marki, wprowadzając nowe, bardziej elastyczne rozwiązania, dostosowane do współczesnego rynku. Polacy będą zachwyceni ofertą biura podróży. Nie będzie to typowe all inclusive, jak w przypadku TUI, Rainbow czy Itaki.
Podobnie, jak udało się nam to zrobić w przypadku redefinicji produktu City Break, tak i teraz chcemy wykorzystać siłę technologii eSky oraz zaufanie do marki Thomas Cook. Nasz cel to dostarczenie gotowych pakietów wypoczynkowych, które łączą elastyczność i najlepsze ceny z pewnością i bezpieczeństwem touroperatora – zapowiada Jarosław Grabczak, Head of Commercial Product w eSky.pl i Thomas Cook.

Thomas Cook zaskakuje ofertą. Czym są pakiety dynamiczne? To nie będzie typowe all inclusive
Thomas Cook, pod nowym szyldem, ma zadebiutować w Polsce. Firma nie zamierza konkurować w segmencie turystyki online, w którym eSky ma już ugruntowaną pozycję. Zamiast tego, postawi na tradycyjny kanał sprzedaży, jakim są agenci turystyczni. To właśnie w ich ofercie, już od nowego sezonu wakacyjnego, mają się pojawić pakiety Thomasa Cooka.
Biuro podróży nie będzie oferowało tradycyjnych, z góry ustalonych wycieczek czarterowych, lecz postawi na tak zwane pakiety dynamiczne. Jest to innowacyjne rozwiązanie, które łączy w sobie zalety zorganizowanego wyjazdu z elastycznością samodzielnego planowania.
Czytaj więcej: Nie tylko all inclusive. Teraz Polacy chcą latać na wakacje do tych krajów, zauważalny jest nowy trend
Pakiety dynamiczne polegają na tym, że system łączy dostępne w danej chwili loty i hotele, tworząc spersonalizowaną ofertę dla klienta. Zamiast korzystać z jednego, ustalonego lotu czarterowego, podróżny może wybrać dogodne połączenie rejsowe z szerokiej gamy linii lotniczych. To pozwala na większą elastyczność w doborze terminu, długości pobytu i standardu zakwaterowania.
Jak zaznaczonon w komunikacie prasowym, agenci turystyczni zyskają dostęp do wyłącznego produktu: hotele dostępne pod marką Thomas Cook nie będą oferowane w standardowej, dynamicznej sprzedaży eSky.pl. Dzięki spójnej polityce cenowej we wszystkich kanałach dystrybucji, agenci zyskają silną przewagę konkurencyjną i bezpieczeństwo w zakresie sprzedaży.
Wierzymy, że polski rynek jest gotowy na nową jakość w turystyce zorganizowanej – opartą na zaufaniu, komforcie, technologii i eksperckim doborze oferty. Thomas Cook ma być synonimem spokojnych, perfekcyjnie zaplanowanych wakacji – zapewnia Jarosław Grabczak z eSky.pl i Thomas Cook.



































