Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Oszuści znowu w akcji. PKO BP ostrzega przed połączeniami
Paweł Makowiec
Paweł Makowiec 06.03.2023 16:32

Oszuści znowu w akcji. PKO BP ostrzega przed połączeniami

aresztowanie
Domena publiczna

Po raz kolejny oszuści próbują pozyskać od łatwowiernych klientów banków wrażliwe dane. Tym razem jednak postanowili być znacznie, znacznie sprytniejsi.

Złodzieje znowu atakują

Tym razem złodzieje postanowili podszyć się pod pracowników banków dzwoniących do klientów. Jednym ze sposobów jest wykorzystanie spoofingu, żeby na telefonie ofiary wyświetlił się numer infolinii, jednak nie jest on jedyny.

Jak wynika z informacji portalu android.com.pl, osoby podszywające się pod pracowników banków będą chciały uzyskać dane logowania czy kody BLIK. Poproszą również o zainstalowanie aplikacji pulpitu zdalnego.

Swoich klientów przed oszustami przestrzegł bank PKO BP. W komunikacie wspomniano również, że prawdziwy pracownik nigdy nie poprosi o takie rzeczy klienta.

PKO BP ostrzega

Dodatkowo, bank zauważył, że klient podczas rozmowy z konsultantem może poprosić o weryfikację jego tożsamości za pośrednictwem aplikacji IKO. Po chwili wyświetlą się dane, które pracownik musi potwierdzić przez telefon.

Oszuści są jednak coraz sprytniejsi. Android.com.pl przytacza historię jednego z YouTuberów, Krzysztofa Micielskiego ps. NRGeek, w przypadku którego oszuści zastosowali dwuetapowe oszustwo.

Nowe, dwuetapowe oszustwo

W pierwszej części przychodzi połączenie od nieznajomej osoby podającej się za pracownika banku. Informuje ona o próbie zaciągnięcia kredytu za pomocą nr PESEL ofiary i pyta, do jakiego banku przekazać informację.

W drugiej części następuje połączenie z osobą podszywającą się pod konsultanta “naszego” banku. To tutaj, wg. portalu Android.com.pl, padają pytania o dane wrażliwe, i zaleca się natychmiastowe zakończenie rozmowy.