Ryanair szykuje nad Wisłą małą rewolucję. Potrzebuje do tego 200 Polaków, rekrutacja już ruszyła

Irlandzkie linie lotnicze Ryanair szukają w Polsce pracowników. Do obsadzenia może być nawet 200 nowych stanowisk. Ma to związek z najnowszymi planami rozwojowymi przewoźnika. Rekrutacja została uruchomiona w środę 28 maja, a jej pierwszy etap zakończy się już we wrześniu. Kogo konkretnie szuka Ryanair?
Ryanair rekrutuje pracowników w Polsce
Ryanair działa obecnie w 37 krajach, obsługuje 234 lotniska i dysponuje flotą około 600 samolotów. Polski oddział tanich linii lotniczych odpowiada za operacje w całym regionie Europy Środkowo-Wschodniej. Przewoźnik zarejestrował tutaj 74 samoloty, z czego 44 na stałe stacjonuje w kraju, a reszta obsługuje inne rynki. Dla Ryanaira działalność w Polsce ma strategiczne znacznie, co odzwierciedla się głównie w liczbie inwestycji realizowanych w kraju nad Wisłą.
Już niedługo przewoźnik ma zwiększyć w Polsce swoją ofertę oraz zakres oferowanych usług. Osiągniecie tego celu, wymaga jednak wielu rąk do pracy. Z tego powodu firma uruchomiła rekrutację i będzie sukcesywnie zwiększać zasoby ludzkie. Do końca roku dla linii lotniczych ma pracować 200 osób. Michał Kaczmarzyk — prezes linii Buzz, należącej do Grupy Ryanair, zapowiedział, że do września zatrudnionych zostanie 100 osób, w grupach po 25 miesięcznie. Tym razem to nie pilotów ani stewardess i stewardów szuka irlandzki przewoźnik. Na jakie kompetencje wykazuje zapotrzebowanie firma?


Ryanair zrealizuje rewolucyjny projekt. Rekrutacja już ruszyła
Ryanair planuje w tym roku obsłużyć 18,6 miliona pasażerów, z możliwością osiągnięcia nawet 19 milionów — poinformował na środowej konferencji prasowej Michał Kaczmarzyk. Dodał, że linia jest przygotowana na sezon letni i zimowy zarówno pod względem floty, jak i personelu technicznego. Natomiast w tym momencie kluczowy jest nowy projekt, który wymaga dużego kapitału ludzkiego.
Jak ogłosiła irlandzka tania linia lotnicza Ryanair — w Warszawie powstanie nowe centrum obsługi klienta, czyli Customer Service Escalation Center i to właśnie ono docelowo będzie potrzebować 200 nowych pracowników.
Centrum będzie odpowiedzialne za bieżące informowanie pasażerów o opóźnieniach, szybkie przekazywanie aktualizacji w czasie rzeczywistym oraz wyszukiwanie alternatywnych połączeń w przypadku anulowanych lotów — informuje przewoźnik.
Projekt opiera się na zaawansowanych technologiach, a jego realizacja może znacząco wpłynąć na logistykę i komfort podróży pasażerów. Koszt planowanej inwestycji wyniesie około 45 mln zł. Według zarządu spółki polski odział w strukturze firmy, stanie się dzięki temu drugim ważnym ośrodkiem, zaraz po Irlandii. Rekrutacja nowych pracowników ruszyła, a już niedługo ma się odbyć dzień otwarty, podczas którego kandydaci będą mogli zdobyć więcej informacji na temat obsady stanowisk i warunków pracy. Firma celuje zwłaszcza w dwie grupy osób.

Na takich stanowiskach Polacy mogą znaleźć zatrudnienie w liniach Ryanair
Nowe centrum obsługi klienta, które powstaje w Warszawie, ma również ułatwić pasażerom ubieganie się o odszkodowania za opóźnione i odwołane rejsy oraz minimalizować niedogodności związane z długim rozpatrywaniem takich wniosków. Dzięki realizacji tego projektu podróżni mają również dostać szybkie wsparcie w przypadku wystąpienia innych problematycznych sytuacji.
Nowy projekt będzie wykorzystywał zaawansowane technologie cyfrowe, w tym narzędzia oparte na sztucznej inteligencji. Jednym z nich jest chatbot rozwijany we współpracy z Amazonem, którego celem jest skrócenie czasu rozmowy z klientem do 3–4 minut.
W związku z rekrutacją 4 czerwca w Warszawie odbędzie się dzień otwarty, podczas którego kandydaci będą mogli dowiedzieć się czegoś więcej na temat konkretnych stanowisk. Ryanair poszukuje wykwalifikowanych pracowników z sektora IT, HR, administracji i obsługi klienta. Wśród oczekiwanych umiejętności ważne jest biegłe posługiwanie się językiem angielskim, dobra komunikacja pisemna oraz gotowość do pracy w dynamicznym środowisku. W pierwszym etapie rekrutacji do obsadzenia są takie stanowiska jak Team Leader, Trainer oraz AI Chat Escalations Agent.




































