biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Finanse > PKO BP wydał ważny komunikat. Bank apeluje do klientów
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 25.05.2024 08:13

PKO BP wydał ważny komunikat. Bank apeluje do klientów

bank PKO BP
Fot. materiały własne redakcji

Klienci PKO BP otrzymali w aplikacji IKO ważny komunikat. Bank zdecydował się na zwrócenie uwagi na jeden z aspektów bankowości mobilnej i internetowej. - Dbaj o kod Blik jak o gotówkę lub kartę - czytamy w wiadomości. O co dokładnie chodzi?

PKO BP ostrzega klientów w specjalnym komunikacie

Bank PKO BP wystosował do klientów ważny komunikat. Jest on dostępny nie tylko na stronie internetowej. Użytkownicy aplikacji IKO otrzymali specjalne powiadomienie odnoszące do tej wiadomości.

W komunikacie PKO BP pojawił się nawet specjalny znak zwracający uwagę odbiorcy. Wykrzyknik w żółtym trójkącie ostrzegawczym wskazuje, iż wiadomość jest ważna. Bank apeluje do klientów, aby zmienili swoje podejście do kodów Blik.

Komunikat PKO BP pojawił się w aplikacji IKO

Bank PKO BP w specjalnym komunikacie na temat Blika apeluje do klientów, by ci traktowali kod Blik jak fizyczne pieniądze. - Tylko od Ciebie zależy co się z nimi stanie - czytamy na początku wiadomości, która pojawiła się w aplikacji IKO.

ZOBACZ: Duży bank apeluje do klientów. “Nie podawaj nikomu”

Na ekranach telefonu klientów PKO BP pojawiło się siedem zasad. Bank wyjaśnia, co należy robić a czego nie. Dodatkowo w komunikacie pojawiają się odpowiedzi na najpopularniejsze wątpliwości oparte na dotychczasowym działaniu oszustów. Wskazanie, by dbać o kod Blik jak o gotówkę i kartę, a co za tym idzie nieprzekazywanie go nigdy nieznanym osobom to tylko pierwsza z nich.

PKO BP apeluje do klientów

W komunikacie, jaki trafił do klientów PKO BP w IKO, pojawiło się również wyjaśnienie, iż podczas sprzedawania na portalach ogłoszeniowych żaden kupujący nie będzie potrzebował kodu Blik. Inne zasady wskazane przez bank to:

  • Zawsze sprawdzaj, komu przekazujesz kod BLIK:
    Bank nigdy Cię o niego nie poprosi. Zadzwoń do znajomego, zanim przekażesz pieniądze;
  • Zachowaj czujność i weryfikuj:
    Oszuści potrafią podszyć się pod kogokolwiek, bliską Ci osobę, policjanta, a nawet bank;
  • Wpisuj kod BLIK samodzielnie:
    Wszędzie – w sklepie online, terminalu płatniczym lub bankomacie;
  • Ktoś dzwoni do Ciebie, podaje kod BLIK i nakłania do wpłaty w bankomacie?
    Nie ufaj takiej osobie, nawet jeśli mówi, że Twoje pieniądze są zagrożone – to może być oszustwo;
  • Przeczytaj, zanim potwierdzisz:
    Sprawdzaj treść SMS lub powiadomienia IKO, zwłaszcza kwotę i rodzaj operacji oraz numer konta lub telefonu do przelewu.
pko-bp-komunikat.jpg
Fragment komunikatu z IKO dla klientów PKO BP

Źródło: pko bp

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: