Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > PKO BP wydał ważny komunikat. Wszyscy klienci powinni to wiedzieć
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 23.05.2024 09:01

PKO BP wydał ważny komunikat. Wszyscy klienci powinni to wiedzieć

PKO BP
Fot. materiały własne

PKO BP i inne duże banki wydały ważne komunikaty dla klientów. Już w ten weekend, 25 i 26 maja wielu Polaków może mieć trudności z płatnościami bezgotówkowymi. Klienci powinni być przygotowani i mieć przy sobie fizyczne pieniądze. Znamy listę utrudnień.

PKO Bank Polski wydał ważny komunikat

Wśród spółek planujących przerwę techniczną znalazł się m.in. PKO Bank Polski. Jak poinformował w ostatnim komunikacie, część funkcji nie będzie dostępna w najbliższy weekend. Jakich utrudnień możemy się spodziewać?

W sobotę 25.05 w godzinach 00:00 – 01:00 nie będzie można korzystać z serwisu internetowego iPKO, iPKO biznes, i funkcji otwartej bankowości oraz płatności w sklepach internetowych za pomocą usługi „Płacę z iPKO”, czytamy w oficjalnym komunikacie.

Jednocześnie PKO BP zapewniło, że wypłata gotówki z bankomatów wciąż będzie możliwa przy pomocy aplikacji IKO. Klienci nie będą mieć także problemu z płatnościami w sklepach stacjonarnych oraz internetowych przy użyciu BLIKa. Inaczej sytuacja będzie wyglądać następnego dnia.

W niedzielę 26.05  w godzinach 00:00 – 06:00 nie będzie działać aplikacja IKO, iPKO biznes mobile w tym płatności zbliżeniowe telefonem oraz kodem BLIK, informuje PKO.

Co bardzo ważne, ”w czasie przerw wszystkie karty będą działać w bankomatach i sklepach stacjonarnych”. Bank wyraził jednak prośbę o wykonanie ważnych transakcji przed przerwą techniczną.

W ramach ochrony internetowych płatności kartą 3D-Secure 2 dostępna będzie tylko autoryzacja kodem SMS i PIN-em do karty — dodaje PKO i przeprasza za utrudnienia.

Zacznie się już w czwartek. Polacy tłumnie ruszą do Pepco

Pilny komunikat ING

Za utrudnienia w ten weekend przeprasza również ING Bank Śląski. Jak czytamy w komunikacie opublikowanym na stronie banku, w nocy z soboty na niedzielę planowane są prace serwisowe, a klienci mogą spodziewać się utrudnień w korzystaniu następujących usług bankowych:

  • bankomatów i wpłatomatów
  • systemu bankowości internetowej Moje ING i jego wersji mobilnej
  • systemu bankowości internetowej ING Business i jego wersji mobilnej
  • płatności BLIK
  • przelewów ekspresowych
  • płatności internetowych za pomocą Płać z ING
  • płatności kartami w Internecie z 3DSecure, czyli tych, które są dodatkowo potwierdzane w aplikacji lub jednorazowym kodem SMS
  • automatycznego poboru opłat za przejazd autostradami
  • specjalnego interfejsu PSD2
  • transakcji we wrzutniach, które mogą być realizowane offline.

ZOBACZ: Duże zmiany na A1. Piraci drogowi mają się czego obawiać

Klienci banku powinni również pamiętać, że ”nie będzie możliwości dokonywania zakupu produktów w Moim ING i na stronie www.ing.pl (w tym pożyczek i kont, także oszczędnościowych)”.

Mogą występować problemy w realizacji transakcji kartowych i nie będzie można aktywować kart, zmieniać limitów transakcyjnych i nadawać kodów PIN — zaznacza ING.

Również w tym przypadku klienci powinni z wyprzedzeniem zrobić najważniejsze przelewy i zakupy. Bank radzi również wypłacić gotówkę. Zastrzeżenie karty będzie natomiast możliwe pod numerem +48 32 357 00 12.

Przerwa techniczna w mBanku

”W ten weekend zaplanowaliśmy przerwę na rozwój naszych technologii”, poinformował mBank na swojej stronie. W dalszej części komunikatu czytamy:

Chcemy dostarczać Ci usługi i rozwiązania najwyższej jakości, dlatego systematycznie modernizujemy nasze systemy. W najbliższym czasie, będziemy to robić w weekend z 25 na 26 maja br. Wyłączymy wtedy na kilka godzin bank.

Jakich utrudnień  mogą spodziewać się klienci? Przede wszystkim nie będzie możliwa płatność kartą w internecie w godzinach między 2.30 a 9.00. Wciąż jednak bez problemu zapłacimy kartą stacjonarnie i skorzystamy z bankomatu.

ZOBACZ: Dostałeś takiego SMS-a od Biedronki? Treść zadziwia, ale to nie oszustwo

W tym samym czasie klienci banku nie będą mieli możliwości zalogowania się na swoje konto w internecie, a także poprzez aplikację mobilną. Nie złożą również żadnego wniosku.

Podczas przerwy nie mamy wglądu w Twoje dane związane z bankiem, dlatego w tym czasie nie zrealizujesz żadnej operacji — dodaje mBank w zakładce mLinia.

Tradycyjnie wszystkie przelewy najlepiej zlecić z wyprzedzeniem. Utrudnienia dotkną również klientów z obszaru MSP, a także korporacje.

źródło: pkobp.pl, ing.pl, mbank.pl