biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Finanse > Bank PKO BP apeluje do klientów. "Nie zgadzaj się"
Agata Jaroszewska
Agata Jaroszewska 28.08.2024 13:10

Bank PKO BP apeluje do klientów. "Nie zgadzaj się"

Bank PKO BP apeluje do klientów. "Nie zgadzaj się"
Fot. materiały własne

PKO BP nieustannie czuwa nad bezpieczeństwem pieniędzy klientów. Pracownicy banku nie są jednak w stanie zapobiec wszystkiemu. W specjalnym poradniku PKO BP apeluje do klientów o przestrzeganie “10 podstawowych zasad”. 5 z nich dotyczy tego, czego nie robić. - Nie zgadzaj się - czytamy w jednym z punktów.

Klienci PKO BP regularnie otrzymują ważne komunikaty

Komunikaty PKO BP dotyczą nie tylko przerw technicznych oraz informacji o zmianach w iPKO. Część wiadomości to cenne wskazówki dla klientów. Jedna z nich dotyczy bezpieczeństwa zgromadzonych na koncie pieniędzy.

PKO BP od dawna apeluje, by stosować 10 podstawowych zasad. W specjalnym komunikacie nazwane zostały one “tarczą bezpieczeństwa”. Pracownicy banku wskazują, że wystarczy pamiętać o 5 rzeczach, których nie należy robić oraz o 5 dobrych praktykach.

Zrobisz to i stracisz pieniądze, bank PKO BP ostrzega

Nie chcesz stracić pieniędzy i paść ofiarą oszustów? PKO BP w specjalnym komunikacie wskazuje wprost: wystarczy zwolnić, a wtedy “wyprzedzi się” osoby czyhające na środki zgromadzone na koncie osobistym.

ZOBACZ: Polacy masowo się ich pozbywają. Średnia cena to ponad 80 tys. zł

PKO BP stworzyło listę, która udaremni próby oszustwa. Bank jednoznacznie wskazuje, że pod żadnym pozorem nie wolno:

  • Udostępniać innym swoich danych: loginu, hasła, PESEL-u, danych karty czy BLIKA;
  • Zgadzać się, żeby opłacić zakupy poza serwisem ogłoszeniowym (np. OLX, Vinted, Allegro);
  • Klikać w podejrzane np. skrócone linki: w wiadomościach e-mail, SMS lub na komunikatorach (np. WhatsApp, Messenger), nawet jeśli przychodzą od znajomego – to może być niebezpieczne;
  • Logować się do banku przez publiczne WiFi;
  • Podłączać dysków zewnętrznych (np. pendrive’ów), jeśli nie masz pewności, że są bezpieczne.

PKO BP zachęca klientów do robienia tych 5 rzeczy

W komunikacie PKO BP wskazano jednak również 5 dobrych praktyk, które pozwolą na zwiększanie poziomu bezpieczeństwa. Na liście oznaczonej jako “dobre działania” wskazano:

  • Sprawdzanie (poprzez wykorzystanie pusta z aplikacji IKO) osoby podającej się przez telefon za pracownika banku
  • Czytanie powiadomień autoryzacyjnych swoich płatności
  • Używanie różnych i skomplikowanych haseł do kont bankowych
  • Sprawdzanie adresu www oraz certyfikatu bezpieczeństwa przed logowaniem do bankowości internetowej
  • Aktualizowanie systemów, aplikacji oraz przeglądarki w sposób regularny.

ZOBACZ: ZUS wypłaci małżeństwom nawet 8000 zł. Nowe świadczenie na horyzoncie

Razem zdziałamy więcej – bezpieczeństwo Twoich finansów zależy również od Ciebie, jeżeli cokolwiek wzbudzi Twój niepokój, daj nam znać - dodaje PKO BP na swojej stronie internetowej.

Źródło: pko bp

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: