BiznesINFO.pl Polska i Świat Oszust podał się za pracownika banku. Kobieta straciła prawie 80 tys. zł
BiznesInfo

Oszust podał się za pracownika banku. Kobieta straciła prawie 80 tys. zł

5 kwietnia 2023
Autor tekstu: Olgierd Maletka

W ostatnim czasie mamy do czynienia z prawdziwą plagą oszustw. Kilka dni temu 40-latka z Prabut padła ofiarą oszustwa „na pracownika banku”, przez co straciła kilkadziesiąt tysięcy złotych, informuje pomorska policja.

Fałszywy pracownik banku

Jak informuje pomorska policja, w piątek, 31 marca, mieszkanka powiatu kwidzyńskiego padła ofiarą oszustwa „ na pracownika banku ”. O godz. 16 kobieta odebrała telefon . Na ekranie wyświetlał się numer infolinii banku , dlatego połączenie nie wzbudziło żadnych podejrzeń. 40-latka rozmawiała z oszustem do godz. 22, a podczas rozmowy zgodnie z poleceniem przelała na jego konto prawie 80 tys. zł .

Schemat oszustwa

Funkcjonariusze informują, że oszustwo „na pracownika banku” praktycznie zawsze przebiega tak samo . „Zazwyczaj w słuchawce odzywa się męski głos , podający się za pracownika banku , w którym rozmówca ma konto. (…) Rzekomy pracownik banku pyta, czy rozmówca składał wniosek kredytowy . Po zaprzeczeniu oszust podaje, że w takim razie zrobiła to osoba trzecia w jego imieniu , dlatego też rozmowa zostanie przełączona do działu technicznego, w celu zabezpieczenia środków pieniężnych i konta” - wyjaśnia pomorska policja.

Wtedy następuje przełączenie rozmowy, którą prowadzi kolejny oszust. Policja podkreśla, że zazwyczaj jest to kobieta , która podaje nowy numer konta . Oszuści obiecują, że po zakończeniu procedury zostanie ono własnością pokrzywdzonego. „Zgodnie z podaną procedurą, oszukana osoba przelewa wszystkie swoje oszczędności na podane konto . Cała procedura, w tym rozmowy telefoniczne, mogą trwać nawet kilka dni . Następnego dnia rozmowę prowadzi kolejny oszust, który informuje pokrzywdzonego, by przez 24 godziny nie logował się na swoje nowe konto bankowe , ponieważ będzie pod obserwacją Policji” - dodają funkcjonariusze.

Zachowajmy ostrożność

Policja ostrzega, że oszuści bardzo umiejętnie manipulują rozmową . Zależy im na tym, by uzyskać jak najwięcej informacji , dlatego w kontaktach z nieznajomymi kierujmy się zawsze zasadą ograniczonego zaufania . Zachowajmy bezpieczeństwo, rozłączmy się i skontaktujmy się z konsultantem naszego banku , aby zweryfikować , czy nasz rozmówca faktycznie jest tym, za kogo się podaje. Wtedy wyjaśnimy wszelkie wątpliwości, a zajmie nam to maksymalnie kilka minut.

Obserwuj nas w
autor
Olgierd Maletka

Olgierd Maletka

Chcesz się ze mną skontaktować? Napisz adresowaną do mnie wiadomość na mail: redakcja@biznesinfo.pl
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie