Bank ostrzega Polaków. Część usług całkowicie niedostępna, padła data
Wielu Polaków przyzwyczaiło się już do tego, że weekendowe noce, zwłaszcza w okolicach piątku i soboty, bywają momentami wzmożonych prac serwisowych w bankach. Tym razem jeden z banków poinformował swoich klientów o planowanej przerwie w dostępie do części usług.
Nocna przerwa techniczna w Santanderze - czas i zakres niedostępności
Santander Bank Polska, jeden z czołowych banków komercyjnych w kraju, regularnie przeprowadza prace serwisowe mające na celu modernizację i utrzymanie najwyższej jakości swoich systemów. Najnowsza z planowanych przerw ma miejsce w nocy z 12 na 13 grudnia.
Choć takie działania są niezbędne dla zapewnienia bezpieczeństwa i stabilności, zawsze wywołują pewne zakłócenia dla klientów. Utrudnienia rozpoczną się dokładnie o godzinie 23:00 w piątek 12 grudnia i potrwają do godziny 7:00 w sobotę 13 grudnia.

Klienci powinni być przygotowani na to, że w tym ośmiogodzinnym okresie niektóre kluczowe usługi będą poza ich zasięgiem. Przerwa dotyczy przede wszystkim bankowości elektronicznej i mobilnej. Oznacza to, że osoby korzystające z serwisu internetowego oraz aplikacji mobilnej, mające w planach wykonanie przelewów, sprawdzenie salda, czy aktywację nowych produktów, będą musiały wstrzymać się z tymi operacjami do rana.
Choć bank zapewnia, że stara się skracać czas prac serwisowych do absolutnego minimum, osiem godzin to i tak wystarczająco dużo, by zakłócić nocne plany finansowe. Z jakich usług nie skorzystamy podczas przerwy serwisowej?
Jakie transakcje w Santanderze będą ograniczone?
W trakcie nocnej przerwy technicznej, która jest zaplanowana na 12 i 13 grudnia, klienci Santander Bank Polska muszą liczyć się ze znacznymi ograniczeniami w dostępie do kluczowych usług finansowych. Jednym z najważniejszych elementów, który zostanie wyłączony, jest system bankowości internetowej.
Dotyczy to zarówno platformy dla klientów indywidualnych, jak i wersji dla przedsiębiorców, co oznacza, że żaden przelew, wgląd w historię transakcji, czy zarządzanie lokatami nie będzie w tym czasie możliwe. Równie istotne jest zawieszenie działania aplikacji mobilnej, co w dobie powszechnego korzystania ze smartfonów do zarządzania finansami, może być najbardziej dotkliwe dla młodszej generacji klientów.

Na szczęście, bank zadbał o to, by najważniejsze, podstawowe funkcje pozostawały aktywne. Co ważne, w trakcie prac serwisowych płatności kartami, zarówno debetowymi, jak i kredytowymi, będą działać bez zakłóceń. Będzie można nimi bez problemu płacić w sklepach, punktach usługowych, a także wypłacać gotówkę z bankomatów. To istotna informacja, biorąc pod uwagę, że weekendowe zakupy i inne nagłe wydatki często wymagają dostępu do środków.
Niemniej, bank ostrzega, że choć płatności kartą pozostaną dostępne, w niektórych przypadkach może pojawić się konieczność autoryzacji transakcji na przykład poprzez hasło, co może być nieco kłopotliwe. Co robić w przypadku jakichkolwiek kłopotów podczas trwania przerwy serwisowej? Gdzie można zwrócić się po pomoc?
Jak uniknąć problemów - porady dla klientów Santandera
Planowana przerwa techniczna w Santander Bank Polska, choć ma charakter tymczasowy, wymaga od klientów pewnej proaktywności i planowania, by uniknąć ewentualnych problemów finansowych. Najważniejszą zasadą w przypadku takich przerw jest załatwienie wszystkich pilnych spraw z wyprzedzeniem.
Przelewy, zwłaszcza te o wysokiej wartości lub kluczowe dla firm, powinny zostać zlecone najpóźniej w piątek w godzinach popołudniowych. W ten sposób zyskujemy pewność, że transakcje zostaną przetworzone i zaksięgowane jeszcze przed rozpoczęciem prac serwisowych. Kolejnym praktycznym krokiem jest zabezpieczenie odpowiedniej ilości gotówki, zwłaszcza jeśli planujemy weekendowe wydatki, które mogłyby wymagać natychmiastowego dostępu do środków, a które z jakiegoś powodu nie mogą być uregulowane kartą.
Chociaż bank zapewnia o pełnej funkcjonalności kart płatniczych, zawsze warto mieć awaryjny zapas w portfelu. Dobrą praktyką jest także sprawdzenie aktualnego salda rachunku bankowego przed godziną 23:00 w piątek 12 grudnia. Wgląd w stan konta będzie niemożliwy przez całą noc, a znajomość dostępnych środków pozwoli nam na bardziej świadome planowanie wydatków. Klienci powinni także pamiętać, że w razie jakichkolwiek pytań lub problemów, infolinia banku pozostanie czynna, co jest standardem w takich sytuacjach.