Kultowy produkt całkiem zniknął ze sklepowych półek. Polacy go kochali, teraz kosztuje fortunę w sieci

Ten produkt był prawdziwym hitem w latach 90. Polacy uwielbiali go kupować i wiele osób używało go na co dzień. Teraz jego producent potwierdził, że kultowy produkt nie jest już produkowany i zniknął ze sklepowych półek. Okazuje się jednak, że można jeszcze kupić go w sieci. Cena przyprawia o zawrót głowy.
Kultowe kosmetyki z lat 90. Polki je uwielbiały
Kosmetyki w latach 90. wyglądały zupełnie inaczej. Wybór produktów nie był tak gigantyczny, jak obecnie, dziś w sklepach stacjonarnych i internetowych możemy wybierać spośród tysięcy różnych produktów. Kosmetyki używane w tamtym czasie przez wiele Polek i wielu Polaków, dziś osiągnęły miano kultowych. W kosmetyczce niemal każdej Polki znajdował się Puder Constance Carrol, można było go kupić wszędzie - w sklepach kosmetycznych i przemysłowych, targach czy kioskach. Podobną popularność zdobył angielski puder Yardley, początkowo sprzedawany jedynie w Pewexie.
W latach 90. XX wieku serca Polek podbijały również perfumowane dezodoranty Impuls, które dostępne były w różnych wariantach zapachowych, co sprawiało, że każdy mógł wybrać coś dla siebie. W tamtym czasie Polki, w szczególności nastolatki, używały kultowych owocowych błyszczyków w kulce. Ogromnym hitem był też bezbarwny żel do włosów, który był nieodłącznym elementem każdej fryzury.
ZOBACZ TAKŻE: Przyprawa znanej marki pilnie wycofana ze sklepów. Jeśli masz ją w domu, natychmiast wyrzuć
Ten produkt był w niemal każdej łazience. Doczekał się nawet piosenki
Kolejny kultowy produkt z lat 90. to słynne mydełko Fa, które można było znaleźć w niemal wszystkich polskich łazienkach. Nie był to jedynie zwykły środek higieniczny, bo w pewnym momencie mydełko Fa stało się częścią kultury. Na rynku pojawiło się w 1954 r., wprowadzone przez firmę Dreiring z Krefeld, spółkę zależną Henkla. W krótkim czasie produkt ten został jednym z najbardziej rozpoznawalnym w Niemczech. Stał się symbolem dzieciństwa całych pokoleń.
Mydła Fa zyskały ogromną popularność także w naszym kraju - Polacy uwielbiali kupować delikatnie pachnące mydełka, a w 1991 roku powstała nawet piosenka, której głównym bohaterem jest właśnie ten produkt. Utwór śpiewany Marka Kondrata i Marlenę Drozdowską okazał się hitem dyskotek, choć autorzy zupełnie się tego nie spodziewali.
Wydawało nam się, że nic z tej piosenki nie będzie. To miał być pastisz, zrobiliśmy sobie jaja, zastanawiając się, po co my te jaja robimy, bo przecież nikt na to nie zwróci uwagi. Zastanawialiśmy się, po co my w ogóle tę piosenkę nagraliśmy - mówiła Marlena Drozdowska w rozmowie z “Faktem” w 2022 r.
Hitowy produkt zniknął ze sklepów. Można kupić go w sieci, kosztuje krocie
Producent uwielbianego przez Polaków mydła Fa na łamach niemieckiego dziennika “Bild” oficjalnie potwierdził, że produkt całkowicie zniknął ze sklepowych półek. Ostatnie zapasy mydła Fa zostały sprzedane na początku bieżącego roku i nie jest już dostępne w żadnym kraju. Przedstawiciel koncernu wyjaśnił też powody zakończenia produkcji kultowego mydła w kostce.
Dostosowaliśmy nasze portfolio do produktów o wysokim wzroście i marży i pożegnaliśmy się z mydłem w kostce - przekazał w rozmowie z dziennikiem “Bild”.
W sklepach możemy dostać żele pod prysznic i dezodoranty marki Fa. Fani kultowych mydełek nie znajdą ich już na półkach sklepowych, ale są one dostępne na portalach aukcyjnych, gdzie osiągają zawrotne ceny. Jak podaje “Fakt”, za 100 g kostkę mydła Fa trzeba tam zapłacić 18 złotych.



































