Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Abonament RTV obejmie smartfony? Zaskakująca odpowiedź pracownicy Poczty Polskiej
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 03.02.2024 15:21

Abonament RTV obejmie smartfony? Zaskakująca odpowiedź pracownicy Poczty Polskiej

Kobieta, smartfon
Zofia i Marek Bazak/East News

Abonament RTV to opłata, która budzi wiele kontrowersji w polskim społeczeństwie. Niektórzy uważają, że powinna zostać zniesiona, a inni wręcz przeciwnie - twierdzą, że powinna objąć także smartfony, tablety i laptopy. Dziennik “Fakt” zapytał pracownicę Poczty Polskiej o jej zdanie na ten temat. Odpowiedź była zaskakująca. 

Abonament RTV to opłata wzbudzająca wiele kontrowersji

Abonament RTV to opłata, którą powinien uiszczać każdy, kto posiada telewizor lub radio. Jak się okazuje, wiele osób nie dopełnia tego obowiązku, a dane Krajowej Rady Radiofonii i Telewizji wskazują, że abonament płaci zaledwie co trzecia osoba. Jeśli chodzi o stawki abonamentu RTV, to w tym roku za telewizor (lub radio i telewizor) trzeba płacić 27,30 zł miesięcznie, a za radioodbiornik - 8,70 zł miesięcznie. 

Zobacz także: 500 plus dla seniorów. Wiadomo, komu należą się dodatkowe pieniądze

Już 15 lutego ważny dzień dla seniorów. Należą im się dodatkowe pieniądze

Abonament RTV za smartfony, tablety i laptopy?

Opłata abonamentowa niezmiennie budzi wiele kontrowersji wśród polskiego społeczeństwa. W przestrzeni publicznej pojawiały się już głosy, że powinna ona zostać zniesiona i zastąpiona zupełnie innym rozwiązaniem. 

Wyrok Najwyższego Sądu Administracyjnego jasno wskazał, że za monitor LCD używany do wyświetlania telewizji powinno się zapłacić abonament RTV. Jak się okazuje, Krajowa Rada Radiofonii i Telewizji, a także Poczta Polska są zdania, że abonament powinien objąć także urządzenia takie jak smartfony, tablety oraz laptopy. “Fakt” postanowił wybrać się do jednej z placówek Poczty Polskiej i zapytać o to pracowników. 

Zaskakująca odpowiedź pracownicy Poczty Polskiej

Dziennik “Fakt” wybrał się do jednej z placówek Poczty Polskiej we Wrocławiu i zadał jednej z pracownic pytanie dotyczące konieczności rejestracji smartfonu oraz opłacaniu za niego abonamentu. Reakcja i odpowiedź urzędniczki nie pozostawiają wątpliwości.

Pracownica odpowiedziała, że placówka nie otrzymała żadnego wewnętrznego rozporządzenia Poczty Polskiej, które wprowadzałoby taki obowiązek. Nie ma także osobnych formularzy przygotowanych do rejestracji urządzeń mobilnych czy też osobnych kwot.