Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Finanse > Znany operator się doigrał. Musi zwrócić pieniądze, nawet byłym klientom
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 20.09.2023 16:14

Znany operator się doigrał. Musi zwrócić pieniądze, nawet byłym klientom

Pieniądze, ręce
BiznesInfo

Często dochodzi do sytuacji, w których musimy połączyć się z infolinią naszego operatora komórkowego. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów poinformował, że Orange Polska ma zwrócić pieniądze klientom, którzy niesłusznie ponieśli koszty takich połączeń. Zwrócone zostaną również opłaty pobierane za diagnozę techniczną w ramach reklamacji zgłaszanej przez konsumenta. Wyjaśniamy, kto i w jaki sposób może odzyskać pieniądze.

Ważna decyzja, wiele osób odzyska pieniądze

Prezes UOKiK Tomasz Chróstny wydał decyzję, w której zakwestionował dwie praktyki stosowane wobec klientów przez Orange Polska. - Pierwszą z nich było pobieranie opłat za połączenia z infoliniami obsługowymi Orange i nju mobile, również w sytuacji, gdy konsument korzystał z oferty, w której ma darmowe rozmowy do sieci komórkowych i stacjonarnych. Jak zaznaczono, “opłaty pobierane były nie tylko za faktyczny czas połączenia z konsultantem, ale również m.in. za czas oczekiwania na takie połączenie” - wyjaśnił Chróstny. Prezes UOKiK zakwestionował również pobieranie opłat w wysokości 49 zł za diagnozę, czy doszło do zgłaszanego w reklamacji przez konsumenta uszkodzenia i która ze stron przyczyniła się do jego powstania.

Dodatek węglowy w 2023? Jest odpowiedź ministerstwa

Prezes UOKiK zachęca do ubiegania się o zwrot pieniędzy

- Dzięki zobowiązaniu do zmiany praktyk Orange zwróci konsumentom zakwestionowane opłatyMożliwość łatwego odzyskania pieniędzy jest ważna w sytuacji, gdy ze względu na stosunkowo niską wartość roszczeń poszkodowane osoby mogą nie zdecydować się na dochodzenie swoich praw w bardziej skomplikowany sposób, np. przed sądem. Zachęcam wszystkich, których niesłusznie obciążono opłatami, o ubieganie się o zwrot środków od Orange - mówi Prezes UOKiK Tomasz Chróstny.

Koniec ze świadczeniami dla Ukraińców w Polsce? “Przepisy po prostu wygasną”.

Kto może ubiegać się o zwrot środków i w jakiej formie to nastąpi?

Jak wyjaśnia Urząd, nałożone zobowiązanie dotyczy byłych i obecnych klientów w ofertach Orange i nju, którzy:

  • Dzwonili na infolinię od 12 marca 2022 do 12 marca 2023 r.
  • Zawarli nową umowę lub zmienili jej warunki po 25 grudnia 2014 r.
  • W czasie kontaktu z infolinią posiadali pakiet z nielimitowanymi rozmowami na telefony komórkowe.
  • Nie złożyli  reklamacji w zakresie kosztów połączenia z infolinią lub otrzymali negatywną odpowiedź

UOKiK wskazuje, że konsumenci, którym naliczono opłaty, będą mogli wybrać czy chcą otrzymać zwrot kosztów, czy jednorazowo darmowy pakiet danych - 30 GB dla dzwoniących na infolinię Orange i 9 GB - dla osób, które korzystały z usług nju.

Rekompensata ma przysługiwać konsumentom, którzy: od 7 czerwca 2022 r. do dnia zaprzestania pobierania opłaty zapłacili za diagnozę uszkodzenia (jeśli ponieśli ten koszt więcej niż jeden raz, otrzymają wielokrotność 49 zł); nie mieli pozytywnie rozpatrzonej reklamacji dotyczącej opłat za diagnostykę.

5540,25 zł dodatkowej emerytury. Dostają również ci, którzy nigdy nie pracowali.

Co należy zrobić?

Obecni klienci Orange i nju mogą wypełnić specjalny formularz dostępny przez trzy miesiące od daty jego publikacji na stronie internetowej spółki. Osoby, które nie wypełnią formularza również otrzymają zwrot pieniędzy - zapłacą mniej za rachunek lub dostaną doładowanie konta.

Natomiast osoby, które już nie są klientami Orange i nju również mogą liczyć na zwrot opłat. W tym celu muszą wypełnić formularz dostępny na stronie spółki, na co będą mieli trzy miesiące od publikacji przez spółkę informacji o decyzji.

Tagi: Orange UOKiK