Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Poczta Polska rezygnuje z opłat znaczkami. Firma zapowiedziała istotne zmiany
Kamila Jeziorska
Kamila Jeziorska 07.03.2021 01:00

Poczta Polska rezygnuje z opłat znaczkami. Firma zapowiedziała istotne zmiany

05.09.2020 Skrzynka pocztowa fot Andrzej Iwanczuk/REPORTER
East News, Andrzej Iwańczuk

Z tego artykułu dowiesz się:

  • Na rzecz czego Poczta Polska rezygnuje z opłat znaczkami

  • Od kiedy klienci mogą spodziewać się zmian

  • Co zyskamy dzięki nowemu rozwiązaniu

Poczta Polska wprowadza zmiany

"Od 1 maja br. klienci indywidualni będą mogli korzystać z nowego rozwiązania, eliminującego znaczki pocztowe jako formę opłaty za nadanie listów poleconych w obrocie krajowym i zagranicznym. Zastąpią je nalepki z kodem kreskowym, które przy nadawaniu takiej korespondencji zostaną umieszczone na przesyłce w polu opłaty pocztowej" - informuje Poczta Polska w komunikacie.

Nowy sposób Poczty Polskiej ma ujednolicić sposób opłaty za przesyłki rejestrowane. Podobny sposób wykorzystywany jest obecnie w przypadku przesyłek kurierskich oraz paczek.

Wystarczy, że klient przekaże wypełniony druczek nadania pracownikowi Poczty Polskiej, a ten naniesie potwierdzenie opłaty na dedykowanej nalepce R. Spółka Skarbu Państwa przypomina, że podobne rozwiązanie jest stosowane m.in.: we Francji, w Niemczech, Belgii czy Hiszpanii.

- Poczta Polska unowocześnia się, wprowadza standaryzację opłat dla przesyłek listowych rejestrowanych, zarówno w obrocie krajowym, jak i zagranicznym. To kierunek zmian stosowany z powodzeniem u innych operatorów europejskich, który bardzo poprawia jakość obsługi klientów. Tradycyjny znaczek na liście poleconym doskonale zastąpi naklejka z kodem kreskowym, to nowoczesne i wygodne rozwiązanie - tłumaczy cytowany w komunikacie Andrzej Bodziony, wiceprezes zarządu Poczty Polskiej.

Poczta Polska chce ułatwić nadawanie przesyłek

Poczta Polska zmiany chciała wprowadzić już 1 lutego 2021 r., jednakże przedłużyła okres przejściowy. Spółka podaje, że chciała, aby wszystkie znaczki zakupione przez klientów mogły zostać przez nich wykorzystane. Ci, którzy nie zdążą tego zrobić, będą mogli wykorzystać zakupione znaczki do kartek pocztowych oraz listów zwykłych.

"Zmiana w zakresie modyfikacji sposobu potwierdzania opłacenia listów poleconych w obrocie krajowym i zagranicznym nie dotyczy klientów, którzy mają zawartą z Pocztą Polską S.A. pisemną umowę. Także potwierdzenie opłacenia przesyłek poleconych krajowych i zagranicznych w postaci e-znaczka pozostaje bez zmian. Nie będzie jednak możliwości dokonania ewentualnej dopłaty w formie znaczków obiegowych. W przypadku gdy opłata za daną przesyłkę będzie niepełna (niższa niż wynika z cennika) klient powinien zakupić właściwy e-znaczek albo list polecony opłacić przy okienku pocztowym" - przestrzega Poczta Polska.

Poczta Polska rozwija także współpracę z Amazonem. - Z uruchomieniem polskiej odsłony platformy wiąże się rozszerzenie naszej współpracy i szansa na znaczące zwiększenie wolumenu obsługiwanych przez Pocztę paczek. Współpraca z firmami z branży eCommerce to strategiczne działanie Spółki. Będziemy intensyfikować prace w tym obszarze, aby do roku 2024 podwoić przychody z usług kurierskich - powiedział Tomasz Zdzikot, prezes Poczty Polskie

Cyfryzacja to jeden z elementów strategii Poczty Polskiej na najbliższe lata. Także udział w rynku e-commerce wpisuje się w nową, współczesną wizję polskiego dostawcy przesyłek.