Ryanair nie ma tego w ofercie. Wizz Air uruchamia nową klasę, którą najpierw wypróbują Polacy
Na rynku tanich linii lotniczych nadchodzi przełom. Jeden z czołowych europejskich przewoźników wprowadza usługę, która może całkowicie odmienić sposób podróżowania w niskiej cenie. Nowy standard komfortu ma łączyć wygodę z atrakcyjną ceną, a pierwsi pasażerowie przetestują go już w najbliższych tygodniach. Pierwszeństwo w testach otrzymają polscy turyści.
Nowy rozdział w historii Wizz Air – linia zmienia kierunek rozwoju
Węgierski przewoźnik Wizz Air, znany z tanich połączeń po całej Europie, wkracza w nową erę. Podczas wtorkowej konferencji w Londynie firma zapowiedziała wprowadzenie dwóch usług, które mają całkowicie odmienić sposób podróżowania z tą linią. To wyraźny sygnał, że marka chce odświeżyć swój wizerunek i przyciągnąć zupełnie nowych pasażerów.
Dotychczas Wizz Air był symbolem minimalizmu w podróży — tanich biletów, szybkiego boardingu i prostych zasad. Jednak rosnąca konkurencja na rynku, a także zmieniające się potrzeby pasażerów sprawiają, że linia zaczyna inwestować w komfort i nowoczesne rozwiązania technologiczne.
Zapowiedź nowości padła przy okazji podsumowania pół roku programu Customer First Compass, który ma na celu poprawę satysfakcji klientów. To część większej strategii, mającej zmienić sposób, w jaki postrzegane są tanie linie lotnicze.
Choć szczegóły nowych projektów początkowo owiane były tajemnicą, już sama zapowiedź wzbudziła duże emocje. Wizz Air zapowiedział bowiem, że w najbliższych tygodniach pasażerowie zobaczą coś, czego jeszcze w tej kategorii lotów nie było.

Nowe usługi, które mają zmienić doświadczenie podróży
Wizz Air wprowadza dwa zupełnie nowe rozwiązania: Wizz Class oraz Wizz Play. Oba projekty mają podnieść standard podróży, ale każde z nich na inny sposób. Pierwsze z nich – Wizz Class – to budżetowa wersja klasy biznes, która ma zapewnić pasażerom więcej przestrzeni i wygody. Jak poinformował przewoźnik, program zostanie uruchomiony pilotażowo już w grudniu. Na początek obejmie pięć lotnisk: Bukareszt, Budapeszt, Rzym, Londyn, a także Warszawę.
Michael Delehant, Senior Chief Commercial and Operations Officer w Wizz Air, wyjaśnił w rozmowie z Fly4free.pl, dlaczego linia zdecydowała się na ten krok:
Jako linia mocno się zmieniliśmy w ciągu ostatnich kilku lat. Mamy dziś flotę ponad 250 samolotów, a oprócz klientów indywidualnych, odwiedzających rodziny czy wyjeżdżających na wakacje, mamy też coraz więcej pasażerów biznesowych, którzy potrzebują trochę więcej przestrzeni podczas lotów. Chcemy więc im zaproponować takie udogodnienie.
Wizz Class ma być kompromisem między wygodą a ceną – bez luksusów znanych z tradycyjnych linii, ale z wyraźnie wyższym komfortem.
Czytaj więcej: Nowa opcja w Ryanair. Rezerwując bilet, zapłacisz tylko połowę ceny. Jest w tym ukryty haczyk
Równolegle Wizz Air uruchomi usługę Wizz Play, dzięki której podróżujący będą mogli korzystać z Wi-Fi na pokładzie. Węgierski przewoźnik planuje rozpocząć testy już w listopadzie, początkowo tylko na terenie Wielkiej Brytanii i w zaledwie pięciu samolotach.
Nowa usługa wejdzie w życie w listopadzie. Wiemy, że pasażerowie chcą być dzisiaj cały czas dostępni w sieci i chcemy sprawdzić, czy taka usługa będzie im potrzebna - potwierdziła w rozmowie z Fly4free.pl Silvia Mosquera, Commercial Officer w Wizz Air.
Polacy wśród pierwszych pasażerów. Oto, jak będzie wyglądać Wizz Class
Zarówno dostęp do Internetu, jak i nowa klasa podróży będą usługami dodatkowymi i płatnymi, jednak przewoźnik nie zdradza jeszcze szczegółów cenowych. Najciekawszy element zapowiedzi Wizz Aira dotyczy faktu, że to właśnie Polacy znajdą się w gronie pierwszych pasażerów, którzy przetestują nową usługę. Warszawa znalazła się bowiem na liście pięciu lotnisk pilotażowych, gdzie Wizz Class zostanie uruchomiona w grudniu.
Nowa opcja ma oferować szereg udogodnień, które do tej pory były zarezerwowane dla pasażerów tradycyjnych linii. Pasażerowie Wizz Class będą mogli:
- zająć miejsce w rzędzie, w którym środkowy fotel będzie zablokowany,
- skorzystać z pierwszeństwa wejścia na pokład,
- a w przyszłości – także z dodatkowych usług w zakresie obsługi bagażu i cateringu.
Według zapowiedzi przewoźnika Wizz Class oraz Wizz Play będą płatna, ale pod względem cenowym obie opcje nadal mają pozostać dostępne dla szerokiego grona pasażerów. To odpowiedź na oczekiwania współczesnych klientów, dla których wygoda w połączeniu ze stałym dostępem do Internetu staje się standardem – również podczas lotów.

To istotna zmiana w filozofii tanich linii – zamiast ograniczać ofertę, Wizz Air zaczyna wprowadzać opcje premium, które można dobrać do indywidualnych potrzeb. W efekcie przewoźnik łączy dotychczasową politykę niskich cen z rosnącym oczekiwaniem komfortu.
Decyzja o testowaniu nowych usług w Polsce pokazuje, że nasz rynek jest dla Wizz Aira jednym z kluczowych w Europie. Duże zainteresowanie lotami, wysoka lojalność klientów i dynamiczny rozwój siatki połączeń sprawiają, że Warszawa jest naturalnym miejscem do sprawdzenia nowej koncepcji. Dla polskich pasażerów to wyjątkowa okazja – będą w gronie pierwszych, którzy sprawdzą, jak wygląda biznes klasa w wydaniu taniej linii. Jeśli testy zakończą się sukcesem, rozwiązanie może trafić do wszystkich samolotów przewoźnika już w przyszłym roku.