biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > "Nowość" w uwielbianej czekoladzie Polaków. Klienci nie kryją oburzenia
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 13.06.2025 22:30

"Nowość" w uwielbianej czekoladzie Polaków. Klienci nie kryją oburzenia

czekolada
Fot. anncapictures/Pixabay

Giganci branży cukierniczej wciąż prześcigają się w nowych pomysłach, by zaskarbić sobie uwagę i lojalność kupujących. Nie wszystkie pomysły jednak przynoszą zamierzony efekt. Niektóre, wręcz przeciwnie, kończą się wizerunkową klapą. Czy ostatni ruch jednego z największych producentów czekolady, na zawsze przekreślił zaufanie klientów?

“Oszustwo miesiąca!”. Producent słodyczy znowu popełnił ten błąd

Słodycze, a już zwłaszcza czekolada, to nie tylko element codzienności, ale również wszystkich świąt, w których na pierwszy plan wysuwają się prezenty. Na przestrzeni kilku ostatnich miesięcy producenci znaleźli się jednak w trudnym położeniu ze względu na rosnące ceny podstaowowe składnika: kakao. Wówczas jeden z liderów branży wymyślił genialne rozwiązanie — które spotkało się z falą krytyki. Dziś po raz kolejny wprowadzona na rynek nowość nie odniosła spodziewanego skutku. W jaki sposób tym razem Milka namieszała w oczach klientów?

Dorota Sierakowska, Adam Glapiński, Krzysztof Paszyk
Rządowy program do kosza? Dorota Sierakowska dla BiznesInfo: „Pojawiają się głosy krytyki”
Awantura w Sejmie. Grzegorz Braun zniszczył wystawę, nagranie krąży po sieci Do 15 czerwca ten dodatek wpłynie na konta emerytów. Nie wszyscy się ucieszą

Milka w ogniu krytyki. Chodzi o nowe tabliczki czekolady

Mondelez, producent popularnej “fioletowej” czekolady, ostatnią aferę sprowadził na siebie z powodu pomniejszenia tabliczek czekolady Milka. Ze względu na rosnące koszty produkcji, by klienci wciąż mogli kupować ulubione słodycze w tej samej cenie, zmianie uległa gramatura. Czekoladę, do tej pory sprzedawaną w opakowaniu 100g lub 270g, dziś znajdziemy w sklepie w tabliczkach 90g i 250g.

Mimo tego rozwiązania sprzedaż na europejskim rynku spadła o 12 proc. Nie zabrakło również głosów krytyki. W lutym Centrum Konsumentów w Hamburgu określiło to “oszustem miesiąca”, ponieważ ceny i tak poszły w górę. W Niemczech za tabliczki trzeba było zapłacić 1,99 euro (6,35 zł) zamiast 1,49 euro (6,35 zł). Od początku 2025 roku zmiana gramatury Milki dotyczy również Polski. Wygląda na to, że kolejny sposób na rozwiązanie problemu przez Mondelez również nie przypadł do gustu konsumentom.

 

chocolate-1335361_1280.jpg
Fot.  anncapictures/Pixabay

Nowa Milka trafiła już do sklepów. Nie takiej reakcji chcieli od klientów

Pomniejszenie już dobrze znanych tabliczek czekolady nie zdało egzaminu. Wobec tego Mondelez zapowiedziało wprowadzenie całkiem nowego produktu — Milki Extra. Nowa tabliczka ma stanowić kompromis między małą czekoladą a Milką XXL, dla klientów, którzy szukają czegoś “pomiędzy”. Jednak, tak samo jak poprzednim razem”. informacja “wywołała mieszane reakcje”, jak podsumowuje to wp.pl.

Milka Extra ma być sprzedawana w pięciu smakach, w tym trzech klasycznych: mlecznym, orzechowym, noisette, oraz dwóch całkowicie nowych, z dodatkiem Lotus Biscoff oraz z karmelem, solą i migdałami. Obecnie nowe tabliczki można już znaleźć w Holandii w cenie 3,79 euro (około 16,15 zł) lub kupić online w kilku niemieckich sklepach. Jak podaje Fakt, ceny Milki Extra wahają się w okolicach 4 euro (od 17 do ponad 19 złotych).

Jako pierwszy o nowości od Milki poinformował Lebensmittel Zeitung. Intencją Mondelez miało być wyjście naprzeciw oczekiwaniom klientów i dostosowanie się do ich potrzeb. Po aferze z “topniejącymi” tabliczkami, krytycy widzą w tym jednak czystą chęć zysku, bez przywiązania do tego, czego rzeczywiście chcą kupujący.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: