Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Zapadła kluczowa decyzja ws. Instagrama i Facebooka. Szykuje się kolejny wydatek
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 02.11.2023 22:44

Zapadła kluczowa decyzja ws. Instagrama i Facebooka. Szykuje się kolejny wydatek

facebook
DENIS CHARLET/AFP/East News

W życie weszły nowe regulacje ograniczające reklamy na Facebooku i Instagramie. - Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym - przekazał szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący EROD. Jakich reklam już nie zobaczymy?

Opłaty na Facebooku i Instagramie

Decyzję w sprawie reklam ubiegły Facebook i Instagram, które ogłosiły wprowadzenie płatności za brak reklam w serwisach. Od listopada użytkownicy będą mogli subskrybować portale społecznościowe za 9,99 euro miesięcznie w Internecie lub 12,99 euro miesięcznie za pośrednictwem systemów operacyjnych Apple i Android.

- Jeśli zdecydujesz się nadal korzystać z naszych produktów za darmo, twoje wrażenia pozostaną takie same, a to doświadczenie będzie nadal wspierane przez narzędzia i ustawienia, które stworzyliśmy, aby umożliwić ludziom kontrolowanie ich reklam - zapewnia Meta.

Specjalny dodatek dla małżonków. Ile wyniesie i kiedy wejdzie w życie?

Tych reklam nie zobaczysz już na Facebooku i Instagramie

Firma Meta, czyli właściciel Facebooka i Instagrama nie może już wyświetlać spersonalizowanych reklam w krajach europejskich. Taką decyzję podjęła Europejska Rada Ochrony Danych. Chodzi o reklamy, które opierają się na zachowaniu użytkowników w Internecie, ponieważ są one sprzeczne z europejskimi przepisami dotyczącymi prywatności.

Decyzja w sprawie reklam została podjęta w trosce o prywatność użytkowników

- Meta śledzi, co publikujesz, na co klikasz lub lubisz na Facebooku i Instagramie, i wykorzystuje te informacje do oferowania spersonalizowanych reklam. Niewłaściwe przetwarzanie danych osobowych milionów ludzi na Facebooku jest dla tej firmy modelem biznesowym - wyjaśnił Aleid Wolfsen, szef holenderskiego urzędu ochrony danych osobowych i wiceprzewodniczący EROD. Podkreślił także, że ta decyzja spowoduje skuteczniejszą ochronę prywatności użytkowników platform koncernu Meta.

Tagi: Facebook