Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Ceny kolejnych popularnych produktów wystrzelą w górę
Joanna Leja
Joanna Leja 21.10.2021 02:00

Ceny kolejnych popularnych produktów wystrzelą w górę

portfel-pieniądze-biznesinfo (1)
Biznesinfo

Z inflacją zmagają się wszyscy - konsumenci, mali przedsiębiorcy, a także światowi giganci. Wśród tych ostatnich jest Unilever, który odpowiada za liczne produkty na półkach w polskich sklepach.

Inflacja bije historyczne rekordy. W lipcu wzrosła do 5 proc. w skali roku i była najwyższa od dekady. We wrześniu osiągnęła 5,9 proc. w skali roku, tym wynikiem pobiła 20-letni rekord. Cierpią na tym nawet największe firmy.

Unilever to firma, która odpowiada m.in. za takie marki jak Dove, Hellmann's, Magnum, Knorr, Axe, Cif czy Domestos. Jak podaje Financial Times firma podniosła w ostatnim czasie ceny swoich produktów o 4,1 proc.

– Widać, że podnieśliśmy ceny . To odpowiedź na naprawdę bardzo wysoki poziom inflacji, który obserwujemy – powiedział dyrektor finansowy firmy Graeme Pitkethly, cytowany przez "FT". – Sądzimy, że będzie to kontynuowane do końca tego roku i do przyszłego roku . Spodziewamy się, że inflacja w przyszłym roku może być wyższa niż obecnie – dodał.

Jak podaje Financial Times Unilever podniósł w III kwartale ceny mocniej niż konkurencyjne Nestle, gdzie podwyżki wyniosły 2,1 proc. Unilever zatrudnia 149 tys. osób na całym świecie, i ma w swoim portfolio ponad 400 marek w 190 krajach.

W 2020 r. obroty firmy wyniosły 51 mld euro, z czego 58 proc. to obroty na rynkach wschodzących.

Ceny cały czas w górę

Ceny towarów rosną coraz szybciej, idą łeb w łeb ze wzrostem cen usług. We wrześniu najwyższy wzrost cen w skali roku widać było w kategoriach: paliwa do prywatnych środków transportu (o 28,6 proc.), wywóz śmieci (o 19,7 proc.) oraz mięso drobiowe (o 17,5 proc.). Żywność i napoje bezalkoholowe zdrożały średnio o 4,4 proc.

Producenci korzystają z utrzymującego się popytu i przenoszą rosnące w związku z szokiem surowcowym koszty na konsumentów.