Niemiecka sieć domów towarowych Woolworth rozpocznie działalność w Polsce jeszcze tegorocznej wiosny. Pierwsze dwa sklepy zostaną otwarte w Krakowie i Łodzi, ale firma ma w planach ekspansji 400 lokalizacji. Obecnie sieć prowadzi rekrutacje na stanowiska związane z obsługą sklepu, księgowością oraz usługami IT.
Zeszłoroczna napaść Rosji na Ukrainę wstrząsnęła całym światem. Wojna w Ukrainie trwa już prawie rok, a zasady rządzące gospodarką międzynarodową diametralnie się zmieniły. Nie inaczej jest w przypadku Polski, która odnotowuje rekordowy skok obrotów.
Walentynki są specyficznym okresem w roku, kiedy niektóre branże mogą liczyć na szczególny wzrost zainteresowania swoimi usługami i produktami. Kwiaciarnie i restauracje notują znacznie wyższe obroty, co przekłada się na wyższe zarobki.W Polsce Walentynki popularność zyskały dopiero w latach 90. XX wieku. Krzysztof Inglot, ekspert ds. rynku pracy, założyciel Personnel Service, mówi, że "walentynki są mocno skomercjalizowane. Wszędzie pojawiają się produkty z symbolem serca, czerwone balony i róże. Święto cieszy się dużą popularnością. Zakupowy szał, ale też zwiększony ruch w restauracjach, kinach czy SPA przekłada się na rynek pracy i zapotrzebowanie na pracowników. Jedni świętują, a inni mają szansę na większy zarobek – informuje portal „Strefa Biznesu”.
DHL oraz spółka Alibaby chcą stworzyć największą w naszym kraju sieć dostaw poza domem. Na instalację automatów paczkowych zamierzają przeznaczyć 60 mln euro. Do zdetronizowania obecnego lidera, firmy InPost, sporo im jednak brakuje. Jak na razie mają zaledwie 1,2 tys. maszyn — informuje Puls Biznesu.
Polska jest jednym z głównych eksporterów jabłek, dostarczamy je do 67 krajów. Z danych przedstawionych przez Krajowy Ośrodek Wsparcia Rolnictwa wynika, że w 2021 r. znacznie zmieniły się trendy w eksportowaniu tego towaru za granicę. Według danych podanych przez portal „sad24.pl”, w 2021 r. z Polski wyeksportowano ponad 900 tys. ton jabłek. Dla porównania, w 2020 r. było to ponad 600 tys. ton. Mogłoby się wydawać, że wzrost zainteresowania polskim produktem na poziomie 300 tys. ton powinien być zadowalający dla właścicieli sadów. Nic bardziej mylnego. W strukturze odbiorców polskich jabłek przodują kraje Unii Europejskiej, do których łącznie trafiło ponad 500 tys. ton owoców. Jednakże pod względem pojedynczych odbiorców, najwięcej z nich dotarło do Niemiec, Egiptu i Białorusi.
Nowa sieć domów towarowych wkracza do Polski. Niemiecka marka ma w ofercie szeroki wybór tekstyliów, zabawek i artykułów do domu. Będzie konkurencją dla największych domów towarowych, takich jak Pepco czy Action, które odnoszą sukcesy na polskim rynku.
Wódki w niewielkich (100 i 200 ml) buteleczkach były bardzo częstym widokiem na naszych ulicach. Polacy wybierali je ze względu na przystępną cenę i kompaktowy rozmiar. Jednak w zeszłym roku nastąpiły poważne zmiany.
Kaufland wypłaca swoim klientom bon o wartości 5 zł, jeśli ci stoją w kolejce dłużej niż 5 minut i nie wszystkie kasy są wówczas otwarte. Jeden z internautów pochwalił się w mediach społecznościowych, że dzięki polityce sieci otrzymał już od niej 30 zł, licząc od listopada zeszłego roku.
Posiadacze aplikacji mobilnej Żappka, którzy wysłali do API (interfejsu programowania aplikacji — dop. red.) odpowiednie żądanie, mogli w ubiegły styczniowy weekend zrobić w sieci sklepów darmowe, aczkolwiek nieuczciwe zakupy. Wszystko dlatego, że ich konta zostały w nieautoryzowany sposób doładowane żappsami, czyli punktami lojalnościowymi, za które można nabywać produkty.
Sieć stokrotka uruchomiła niedawno 900. sklep i planuje otwierać kolejne placówki. Sieć ma już więcej sklepów niż Lidl.
Ok. 60 proc. firm planuje podnieść ceny, wynika z badania “Zakupy firmowe”. Przedsiębiorcy obawiają się mniejszych zamówień, a także opóźnień w płatnościach.
Portal dlahandlu.pl donosi, że amerykańska marka odzieżowa — Hollister zamknęła swój jedyny sklep w Polsce. Od 2012 roku sklep mieścił się w Warszawie, w Galerii Mokotów (od jesieni funkcjonującej już pod nową nazwą — Westfield Mokotów).Amerykańska marka, należąca do Abercrombie & Fitch, prowadzi działalność od 2000 roku. W jej ofercie znajdują się ubrania inspirowane kalifornijskim klimatem, przeznaczone głównie dla młodych konsumentów. W 2008 roku firma trafiła nawet na drugie miejsce wśród najchętniej wybieranych marek odzieżowych przez młodzież ze Stanów Zjednoczonych. Co zatem poszło nie tak?
W 2022 roku z polskiego rynku zniknęło ok. 4 tys. sklepów stacjonarnych, głównie sklepów spożywczych. Sklepy muszą konkurować ze sklepami internetowymi. Tymczasem duże sieci marketów otwierają kolejne placówki.
Nie zakończyła się czwarta doba obowiązywania unijnej dyrektywy Omnibus chroniącej konsumentów przed fałszywymi promocjami, a już są informacje o próbach jej obejścia przez sklepy. A to dopiero początek.Wraz z początkiem roku, w życie weszła dyrektywa Unii Europejskiej o nazwie Omnibus. Jak przypomina portal money.pl, ma ona służyć konsumentom jako narzędzie w walce z nieuczciwymi praktykami sklepów.Chodzi między innymi o sztuczne promocje, polegające na podnoszeniu ceny produktu przed obniżką. Za niedostosowanie się do nowych zasad grozi kara od Inspekcji Handlowej do 20 tys. zł, a po trzecim naruszeniu - do 40 tys. zł. Dodatkowo Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta dołoży karę do dwóch milionów złotych od siebie.
W wybranych sklepach Biedronki uruchamiane są kolejne wypożyczalnie książek dla dzieci. Pierwsze informacje na ten temat pojawiły się już w sierpniu 2022 roku. Minęło zaledwie pół roku, a usługa już jest dostępna w ponad 2 tys. placówek w całym kraju.
Z początkiem stycznia zaczął obowiązywać zakaz reklamowania produktów medycznych przez farmaceutów i lekarzy oraz aktorów, którzy ich udają. To efekt ustawy o wyrobach medycznych, która weszła w życie w kwietniu 2022 roku.Zakaz dotyczy zarówno spotów reklamowych, jak i billboardów. Kampanie edukacyjne nie są objęte tymi przepisami.
Biedronka otwiera sklepy także w mniejszych miejscowościach. W okresie od 28 do 31 grudnia 2022 roku sieć otworzyła aż 24 nowe sklepy.
W sobotę 31 grudnia, czyli w sylwestra, sklepy zostaną zamknięte wcześniej niż zwykle. 1 stycznia sklepy będą nieczynne.
Według najnowszych danych przekazanych przez Narodowy Bank Polski, zarówno eksport jak i import Polski mają się dobrze, odnotowały bardzo dynamiczny wzrost w ostatnim kwartale.
Negocjacje między firmą PepsiCo a Jeronimo Martins Polska trwały prawie rok i zakończyły się powrotem popularnych chipsów Lay's na półki sklepowe Biedronki — donoszą wirtualnemedia.pl. Głównym źródłem konfliktu pomiędzy firmami były ceny.
W związku ze świętami Bożego Narodzenia sklepy będą otwarte krócej. Z kolei sklepy sieci Jysk i Ikea w Wigilię będą zamknięte.
Obroty handlowe Polski z Katarem według GUS wyniosły w 2021 1,2 mld dol. Jak mówi Paweł Kułaga dla money.pl, współpraca niedługo może ulec rozszerzeniu.Głównym towarem importowanym przez Polskę z Kataru to LNG (97,6 proc.). Pozostała część to produkty z przemysłu chemicznego.W kontekście eksportu z Polski, najwięcej do Kataru wyjechało żywności, maszyn i mebli. Łączna wartość sprzedanych towarów wyniosła 118,6 mln dol.
Przygotowania do sezonu grzewczego to obecnie dominujący temat. Polacy już od września szykują się na spadek temperatur, co potwierdzają dane sprzedażowe Empik.com.
Narodowy Bank Polski podał dane dotyczące obrotów handlowych Polski za lipiec. Zarówno eksport jak i import odnotowały znaczący wzrost.
Francuski koncern energetyczny TotalEnergies dostarcza paliwo rosyjskim myśliwcom bombardującym Ukrainę, ponformował “Le Monde”. Francuski dziennik przeanalizował łańcuch dostaw.
17 sierpnia w sklepach sieci Żabka rozpoczęła się promocja na kawę oraz gorące napoje. Klienci każdorazowo zaoszczędzą złotówkę. Aby skorzystać ze zniżki, wystarczy przynieść do sklepu własny kubek.
Polska produkuje znaczne ilości węgla, jednak Polacy obawiają się, że w sezonie grzewczym może zabraknąć tego surowca. Okazuje się, że istnieje całkiem sporo możliwości sprowadzenia węgla z zagranicy.
Międzynarodowa Organizacja Kawy (ICO) poinformowała, że rolnicy zebrali o 3,1 miliona worków mniej podczas zbiorów “poza sezonem”, czyli od października 2021 do marca 2022. To największy deficyt kawy w historii, przy rosnącym z roku na roku zapotrzebowaniu, to duży problem.