Mimo różnych niesprzyjających czynników polski rynek e-commerce dynamicznie się rozwija. Konsumenci coraz częściej robią zakupy w sieci, co chętnie wykorzystują firmy kurierskie działające w kraju. Znany dostawca zwiększa właśnie zakres dostępnych usług — wprowadza spore ułatwienie dla swoich klientów.
Przygraniczne miejscowości na południu Polski tętnią życiem jak nigdy wcześniej. Turyści z Czech regularnie odwiedzają polskie dyskonty, jednak w ostatnim czasie coraz częściej zaglądają na lokalne bazary i targowiska w poszukiwaniu konkretnego produktu. U nas można go kupić w bardzo atrakcyjnych cenach - przynajmniej z czeskiego punktu widzenia. Co tak bardzo przyciąga ich właśnie teraz?
Polacy rzucili się na półki, bo w popularnej sieci ruszyła nietypowa promocja. Biedronka właśnie wystartowała z najnowszą gazetką promocyjną, w której znajdziemy mnóstwo atrakcyjnych ofert. Trzeba się spieszyć – znikające tempo nie jest tu przypadkiem. Co tak przyciąga klientów?
Inspekcja Handlowa od stycznia do kwietnia 2025 roku kontrolowała zabawki dla dzieci dostępne na polskim rynku. Prawie połowa z nich nie spełniała wymogów bezpieczeństwa i zawierała wady konstrukcyjne oraz formalne. Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów opublikował listę skontrolowanych produktów z wyszczególnieniem tych, w których wykryto nieprawidłowości.
Gdy premier mówi o konieczności repolonizacji polskiej gospodarki, państwowa Poczta Polska nawiązuje strategiczne partnerstwo z Temu, chińską platformą e-commerce, wobec której wysuwane są poważne zarzuty, i o której wiadomo, że stanowi silnie subsydiowane narzędzie ekspansji gospodarczej Chin. Postanowiliśmy zapytać o to rzecznika spółki, jak i przedstawicieli polskiego biznesu, którzy według obietnic premiera mieli być obdarzeni specjalnymi względami, a przeciw którym w praktyce gra własne państwo.
Główny Inspektorat Sanitarny po raz kolejny zwraca się z pilnym apelem do Polaków. Produkt, który może być w domu każdego z nich, jest niebezpieczny zwłaszcza dla jednej grupy. Dla własnego bezpieczeństwa lepiej sprawdź, czy nie masz go w kuchennej szafce.
FOMO (ang. fear of missing out) oznacza w kontekście zachowań konsumenckich strach przed przegapieniem okazji. Sprzedawcy wykorzystują szereg sztuczek, by wzbudzić w konsumentach poczucie, że jeśli nie podejmą decyzji zakupowej w danym momencie, to okazja przejdzie im koło nosa i już nigdy się nie powtórzy. Po tym, jak zapadła decyzja o obniżeniu stóp procentowych, podobne praktyki można już zauważyć wśród rodzimych sprzedawców nieruchomości. Wyjaśniamy, na co zwrócić uwagę.
Gdy Komisja Europejska robi wiele, by ograniczyć negatywny wpływ chińskich platform e-commerce na rynki Wspólnoty, a Amerykanie nakładają na Chiny kolejne cła, pod prąd idzie Poczta Polska. Choć także nad Wisłą m.in. UOKiK zwraca uwagę na nieprawidłowości w funkcjonowaniu Temu, to dla Poczty Polskiej pod kierownictwem Sebastiana Mikosza nie stanowi to problemu. Spółka będzie dostarczać paczki z Temu prosto pod drzwi Polaków.
Kwitnie nowa gałąź działalności przestępczej związanej z handlem samochodami. Według analityków ofiarą mogły paść już miliony osób w całej Europie – skala zjawiska ma być ogromna. Dzięki żerowaniu na niewinnych kierowcach oszuści osiągają gigantyczne zyski. Ofiarą przestępców może paść każdy, kto chce szybko sprzedać auto.
Wysokie ceny produktów w sklepach nie są nowością. Niekiedy oczy wielu Polaków szeroko się otwierają, kiedy widzą etykiety przy półkach. Tak jest w przypadku tego konkretnego soku, za który obecnie trzeba zapłacić dwa razy więcej, niż dwa lata temu. Wiadomo, z czego to wynika i kiedy możemy się spodziewać obniżek.
Sieć marketów Lidl opublikowała komunikat, w którym przestrzega przed spożywaniem jednego z jej produktów, które trafiły na sklepowe półki w ostatnich dniach. Ostrzeżenie wydano dla aż siedmiu województw. Ważne, aby pod żadnym pozorem, niezależnie od obróbki, nie spożywać produktu ze wskazanych partii.
W miniony wtorek zamknięto przyjmowanie zgłoszeń w postępowaniu na prezesa i członka zarządu Przedsiębiorstwa Handlu Zagranicznego "Baltona" S.A. Nieoficjalnie – wpłynęło kilka zgłoszeń, w tym obecnego, powołanego przez ekipę Prawa i Sprawiedliwości prezesa. Baltona, jak komentują złośliwi, jest przykładem, że "POPiS" może funkcjonować. Pytanie, czy będzie funkcjonował w kolejnej kadencji?
Wielu Polaków mogło nieświadomie kupić produkt, którego lepiej nie otwierać, a tym bardziej nie spożywać. Sieć sklepów Auchan właśnie wystosowała pilny apel do swoich klientów. Którego artykułu dotyczy komunikat? Przedstawiamy szczegóły.
O pojawieniu się tych dyskontów w Polsce już od jakiegoś czasu jest głośno. Najpierw zniknęły z rynku, aby powrócić po dwóch latach pod zmienioną nazwą. Ich działalność przez jakiś czas nie zwracała większej uwagi, teraz zajęło się nią państwo. Znane są konsekwencje podjętych decyzji, to poważna przeszkoda.
Skandal w Japonii. Tamtejszy minister rolnictwa złożył tekę. Powodem była jego niefortunna wypowiedź, która brzmiała jak echo oderwanych od rzeczywistości komentarzy historycznych elit. Sytuacja ta rzuca światło nie tylko na wysokie standardy politycznej odpowiedzialności w tym kraju, ale przede wszystkim podkreśla powagę narastającego kryzysu żywnościowego - zjawiska, którego skutki mogą w niedalekiej przyszłości dotknąć także Polskę.
Sieć sklepów Action nie bez powodu zajmuje czołowe miejsce w rankingu najbardziej lubianych sklepów przez Polaków. Często po zakupach z koszyków aż wysypują się perełki, których można znaleźć tam na pęczki, a co ważne w naprawdę kuszących cenach. Niedawno Action wystosował pilny komunikat do konsumentów. Chodzi o jeden przedmiot, który może przysporzyć kłopotów.
Popularność zakupów z Azji wciąż rośnie, ale Unia Europejska szykuje plan, który może poważnie zniechęcić Europejczyków do zamawiania z chińskich platform online. Co szykuje Parlament?
Znana polska marka z sentymentalnym charakterem wchodzi w zupełnie nowy rozdział swojej historii. Czy połączenie z zagranicznym partnerem okaże się początkiem międzynarodowego sukcesu?
Główny Inspektorat Sanitarny znów wystosował ważne ostrzeżenie do konsumentów. Okazuje się, że kolejny już produkt nie spełnia określonych norm i spożycie go dla wielu osób może wiązać się z negatywnymi skutkami. Etykieta nie była zgoda z zawartością produktu, przez co natychmiast wycofano go ze sprzedaży.
Choć przez lata stawiał na sprzedaż katalogową, dziś sięga po zupełnie nowy model. Kultowa marka kosmetyczna zdecydowała się na fizyczne punkty sprzedaży, a pierwszy z nich już znalazł się na mapie Polski. Czy taka forma zakupów spodoba się klientom równie mocno, jak klasyczne rozwiązanie? Przedstawiamy szczegóły.
Siec sklepów Biedronka nie bez powodu cieszy się tak dużym zainteresowaniem ze strony klientów w Polsce. Regularne promocje, rabaty i vouchery pozwalają nie tylko zaoszczędzić, ale także nabyć produkty, których na co dzień potrzebują Polacy. To jednak nie wszystko, ponieważ ze względu na Dzień Matki dyskont przygotował prawdziwe okazje. Te hity można nabyć nawet 80 proc. taniej.
Na półkach wciąż to samo, ale skrzynki pękają w szwach. Co takiego sprawiło, że sieci handlowe znów zaczęły masowo inwestować w drukowane promocje? Odpowiedź może zaskoczyć nie tylko konsumentów.
Nie wszyscy są świadomi, co czeka ich w najbliższą niedzielę. Warto zawczasu sprawdzić, czy zakupy odbędą się bez przeszkód, czy lepiej zaplanować dzień inaczej. Czy 18 maja to niedziela handlowa? Wiemy, czy klienci będą mogli wybrać się do swoich ulubionych sklepów.
Zwolnienia masowe to prawdziwy koszmar dla pracowników, którzy nierzadko od lat pozostają lojalni wobec danej firmy lub marki. Niestety dotykają one także światowych gigantów, również tych uwielbianych przez klientów, których pozycja na rynku mogłaby wydawać się nienaruszalna. Ekskluzywna brytyjska marka modowa informuje, że planuje pożegnać się z 20 proc. zatrudnionych.
Główny Inspektorat Sanitarny otrzymał zgłoszenie za pośrednictwem Systemu Wczesnego Ostrzegania o Niebezpiecznej Żywności i Paszach (RASFF) i w związku z tym wydał pilny komunikat dotyczący wycofania z obrotu dwóch modeli czajników, które były dostępne w znanej sieci dyskontów w całej Polsce. Korzystanie z tych urządzeń może stanowić poważne zagrożenie dla zdrowia.
Duża spółka akcyjna, do której należy kilka sklepowych marek, planuje zamknięcie dwóch działających w Polsce marketów. Do końca czerwca działalność większości placówek pod tymi szyldami ma zostać zakończona. Konsumenci będą niepocieszeni, jednak od tej decyzji nie ma już odwrotu, ponieważ jest to część większej strategii restrukturyzacyjnej firmy.
Największa sieć marketów budowlanych w Polsce, posiadająca obecnie ponad 1300 sklepów łącznie w 8 krajach, ogłosiła plan restrukturyzacji, który obejmie ponad 250 pracowników, co może skutkować redukcją etatów i niepewnością zatrudnienia. Wiadomo, jakie działy są najbardziej narażone na zwolnienia. Czy planowana zmiana organizacyjna w strukturze firmy to doraźny plaster na głębszy problem?
Trwająca kampania wyborcza ma przynajmniej tę jedną zaletę, że wyniosła do głównego nurtu dyskursu kwestię demograficznej katastrofy, jaka ma miejsce w Polsce. Wcześniej niż systemowe rozwiązania problemu nadchodzą na nią reakcje marek. Tak jest z Pepco, które zmienia adresata części swoich produktów, gdyż dotychczasowego może wkrótce zabraknąć.