biznes finanse technologie praca handel Eko Energetyka polska i świat
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Konkurent Rossmana rozdaje kosmetyki za darmo. Polacy zaskoczeni, taki trzeba spełnić warunek
Julia Bogucka
Julia Bogucka 26.06.2025 14:04

Konkurent Rossmana rozdaje kosmetyki za darmo. Polacy zaskoczeni, taki trzeba spełnić warunek

drogeria sklep
Fot. zoranm/Getty Images/CanvaPro

Od lat to właśnie Rossmann cieszy się największą popularnością wśród Polaków, jeśli chodzi o sieci drogeryjne. Wiele wskazuje jednak na to, że pozycja lidera może zostać bardzo silnie zagrożona. Wszystko przez nowego gracza, który wszedł na rynek stosunkowo niedawno, ale skutecznie przyciąga klientów. Teraz kosmetyki można dostać za darmo.

Drogeria Rossmann wciąż z rzeszą fanów

Rossmann od lat cieszy się ogromną popularnością w Polsce, stając się nie tylko najczęściej odwiedzaną drogerią w kraju, ale także jedną z najbardziej rozpoznawalnych marek w ogóle. Polacy nie wyobrażają sobie zakupów kosmetycznych i higienicznych bez tej sieci, a dane rynkowe tylko potwierdzają jej dominującą pozycję.

Pierwszy Rossmann w Polsce został otwarty w maju 1993 roku w Łodzi. Początkowo lokalna ciekawostka, z czasem przeobraził się w ogólnopolską potęgę handlową. Tempo rozwoju sieci było imponujące — już w 2015 roku Rossmann miał w Polsce 1000 sklepów, a do końca 2024 roku liczba ta wzrosła do niemal 2000 placówek.

kosmetyki drogeria.jpg
Fot. nomadsoulphotos/CanvaPro

Obecnie Rossmann działa w każdej większej miejscowości, a jego sklepy są tak powszechne, że trudno przejść przez centrum miasta, nie mijając charakterystycznego czerwonego logo.

Rossmann od kilku lat utrzymuje pozycję lidera wśród drogerii w Polsce. Z badań konsumenckich Listonic wynika, że Rossmann znajduje się w aż 93,2% list zakupowych dotyczących drogerii — przewaga nad konkurencją (Hebe, Super-Pharm) jest wyraźna. Co ciekawe, Polska jest drugim po Niemczech największym rynkiem zagranicznym Rossmanna. Na koniec 2024 roku w Polsce działało ponad 1900 sklepów, podczas gdy w Niemczech — 2311.

Od pewnego czasu w kraju coraz wyraźniej daje o sobie znać kolejna sieciówka drogeryjna, która próbuje wszelkich sposobów, aby pozyskać klientelę. Rossmann może się obawiać o swoją przyszłość.

Action bije na alarm. Natychmiast pozbądź się tego produktu, stwarza zagrożenie dla zdrowia Niemcy ostrzegają przed wakacjami nad Bałtykiem. "Każdy powinien to przeanalizować"

W Polsce pojawiła się nowa drogeria

Od niedawna w Polsce rośnie popularność nowego gracza wśród sklepów z kosmetykami i produktami codziennego użytku. Choć jego początki sięgają zagranicy, w naszym kraju zyskał wyjątkowo ciepłe przyjęcie.

Sieć pochodzi z południowych Niemiec, gdzie została założona w latach 70. XX wieku. Przez dekady zdobywała zaufanie klientów u naszych zachodnich sąsiadów, aż wreszcie zdecydowała się przekroczyć kolejne granice. Do Polski trafiła stosunkowo niedawno — pierwszy sklep otwarto w maju 2021 roku we Wrocławiu. Od tego czasu placówki sukcesywnie pojawiają się w kolejnych miastach, m.in. w Krakowie, Warszawie, Łodzi, Gdańsku czy Poznaniu.

sklep drogeria.jpg
Fot. lechatnoir/Getty Images/CanvaPro

To, co wyróżnia tę sieć na tle konkurencji, to przede wszystkim własne marki — szeroki wybór kosmetyków, artykułów higienicznych, suplementów czy nawet produktów spożywczych w przystępnych cenach, a przy tym bez kompromisów jakościowych.

Chcemy reagować na indywidualne potrzeby klientów, charakterystyczne dla danego kraju. Dlatego oprócz marek własnych, oferujemy im zarówno najlepsze międzynarodowe produkty, jak i te pochodzące od regionalnych producentów. Mamy świadomość konkurencji na polskim rynku, ale widzimy też ogromny potencjał dla siebie. Wierzymy, że polscy konsumenci pokochają nasze marki z wzajemnością – mówił szef polskiego oddziału drogerii cytowany przez Businness Insider.

Od początku stało się jasne, że drogeria będzie w Polsce główną konkurentką Rossmanna, również pochodzącej z Niemiec sieciówki. Nie uświadczymy w niej promocji, za to utrzymywane są niskie ceny aktualnie dostępnych produktów. Teraz jednak Polacy mogą liczyć na wyjątkową okazję, kosmetyki rozdawane są za darmo.

Zobacz: W Biedronce powariowali, "2+2 gratis". Klienci muszą się spieszyć, zostało kilka dni do końca promocji

Konkurent Rossmanna rośnie w siłę, kosmetyki za darmo

Już w czwartek, 26 czerwca, mieszkańcy Łodzi będą mogli zrobić zakupy w nowej drogerii znanej niemieckiej sieci. Punkt został otwarty w Centrum Handlowym M1 przy ul. Brzezińskiej 27/29 i będzie to już druga lokalizacja w tym mieście. Pierwszy sklep działa w Nowej Sukcesji, a ten w M1 będzie 59. placówką sieci w Polsce.

Łodzianie już pokochali dm. Po sukcesie sklepu w Nowej Sukcesji wiemy, że mieszkańcy czekali na kolejną lokalizację. Dlatego zadbaliśmy o wyjątkową atmosferę i atrakcyjną ofertę z okazji otwarcia – mówi Ewa Makowska, kierowniczka regionalna.

Z okazji otwarcia klienci drogerii dm mogą liczyć na mnóstwo niespodzianek: każdy, kto przyjdzie z promocyjną ulotką, otrzyma darmowy żel pod prysznic marki Balea. Dodatkowo, do każdych zakupów dołączane będą minizestawy kosmetyków i inne drobne upominki. Wszyscy klienci mogą też skorzystać z rabatu 15 proc. na cały koszyk. Promocja potrwa do 5 lipca lub do wyczerpania zapasów.

Od 26 do 28 czerwca na klientów w nowej łódzkiej drogerii dm czekają także specjalne atrakcje: konsultacje makijażowe i trychologiczne z ekspertami od marek alverde i trend !t up, gofry na patyku, napoje witaminowe oraz zabawy i animacje dla najmłodszych — w tym balonowe cuda, spotkania z misiem SauBärem i Punkciakiem.

Nowa łódzka drogeria oferuje aż 493 m2 przestrzeni handlowej, w której znaleźć można nie tylko kosmetyki i perfumy, ale także produkty dla dzieci, niemowląt, zwierząt, a nawet zdrową żywność. Dla fanów makijażu przygotowano aż 13 szaf z kolorówką oraz specjalną Wyspę Inspiracji.

Na klientów czekają też wygodne rozwiązania, takie jak szerokie alejki, jasne wnętrza, darmowe pakowanie prezentów, dystrybutor z wodą, przewijak z pieluchami marki babylove, ekspresowy odbiór zamówień online oraz foto-kiosk z natychmiastowym wydrukiem.

Choć nowy sklep dopiero startuje, cała sieć wciąż rośnie. Do popularności lidera rynku — niemieckiego Rossmanna, który w Polsce ma 1925 sklepów — wciąż brakuje, ale entuzjazm klientów pokazuje, że tempo ekspansji może być bardzo dynamiczne.

BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: