Polacy będą mieli nowy sklep. Zagraniczna sieć już podała datę wejścia na rynek

Pojawienie się nowej sieci sklepów na polskim rynku to z perspektywy konsumentów interesujące wydarzenie. Wiadomość o działaniach kolejnej zagranicznej marki w Polsce to dobra prognoza świadcząca o tym, że nasz rynek może okazać się dobrym miejscem dla rozwoju. Tym razem w Polsce dla klientów swoje podwoje otworzy duńska sieć. Już wiadomo, kiedy można spodziewać się rozpoczęcia tej działalności.
Duńska sieć będzie konkurować ze znanymi w Polsce markami
Już niedługo w Polsce pojawi się nowa sieć sklepów, która może stworzyć znaczącą konkurencję dla takich marek jak Flying Tiger, Normal, a nawet Action. Duńskie przedsiębiorstwo jest znane z bogatej oferty artykułów do wyposażenia wnętrz, ale asortyment obejmuje również przybory kuchenne, rękodzieło, artykuły upominkowe, papiernicze, ogrodnicze, akcesoria podróżne, gry i zabawki dla dzieci oraz przekąski. Dodatkowym atutem tych produktów jest skandynawskie wzornictwo, nowoczesny design oraz przystępne ceny.
Mimo różnych trudności wciąż wiele firm potrafi złapać wiatr w żagle i sprostać wyzwaniom wymagającego rynku. Dobrym przykładem jest duńska sieć, która właśnie podjęła decyzję o rozszerzeniu swojej działalności w Europie. Z perspektywy skandynawskiego przedsiębiorstwa Polska jest atrakcyjnym krajem, który może być dobrym miejscem na dalszą ekspansję.

Polska przyciągnęła uwagę duńskiego przedsiębiorstwa
Firma, która posiada obecnie ponad 330 sklepów w Europie, postrzega wejście na nowe rynki jako kluczowy element swojej strategii rozwoju. Włochy zostały wskazane jako priorytetowy kierunek ze względu na skalę rynku i wysoki poziom rozwoju handlu detalicznego. Współwłaściciel i dyrektor generalny, Mikkel Vaupell Grene, porównał potencjał włoskiego rynku do Niemiec i Wielkiej Brytanii, gdzie marka zamierza uruchomić po 100 placówek. Włochy określił jako jeden z największych rynków detalicznych w Europie, podkreślając tamtejsze uznanie dla skandynawskiego designu.
Kolejnym krajem, w którym pojawi się duńska marka, jest Polska. Wejście na ten rynek oznacza dla przedsiębiorstwa debiut w tej części Europy. Zarząd przyznaje, że będzie to spore wyzwanie, biorąc pod uwagę specyfikę i trudność lokalnego rynku. Jednocześnie jednak z optymizmem ocenia jego wielkość i nowoczesną infrastrukturę handlową.
Musimy poświęcić czas, aby dobrze zrozumieć specyfikę rynku — stwierdził Mikkel Vaupell Grene.
Przedsiębiorca wyrażał się jednak z entuzjazmem o polskim rynku, zwracając uwagę na jego „ogromny potencjał handlowy”. W ocenie inwestora nadwiślański kraj może poszczycić się jednymi z najbardziej atrakcyjnych centrów handlowych w Europie. Kiedy w Polsce pojawi się duńska marka?

Søstrene Grene otwiera się w Polsce
Już niedługo w Polsce pojawi się nowa sieć sklepów. Søstrene Grene to rodzinne duńskie przedsiębiorstwo, które oferuje szeroki wybór artykułów do wyposażenia wnętrz, wyróżniających się skandynawskim stylem. Sklepy mają na celu stworzenie dla klientów „spokojnej i inspirującej atmosfery”. Marka powstała w Aarhus w 1973 roku, a założyło ją małżeństwo — Inger Grene i Knud Cresten Vaupell Olsen. Obecnie firma wciąż pozostaje pod zarządem dzieci założycieli. Mikkel Grene został dyrektorem generalnym, a Cresten Grene dyrektorem kreatywnym.
Większość sklepów Søstrene Grene ma specyficzny układ, przypominający nieco labirynt. Klienci przechodzą trasę wiodącą przez wszystkie kategorie produktów, aż dochodzą z powrotem do kas z przodu sklepu. Projektanci wykorzystują strategiczne oświetlenie punktowe oraz ciemne ściany, aby stworzyć przytulną atmosferę, natomiast z głośników wydobywa się najczęściej muzyka klasyczna, która ma stwarzać poczucie spokoju. Już wkrótce te specyficzne doświadczenia zakupowe odczują również Polacy.
Planowana ekspansja wpisuje się w szerszą strategię Søstrene Grene, a jej celem jest umocnienie pozycji na rynku europejskim poprzez starannie dobrane nowe lokalizacje. Docelowo pod szyldem tej sieci ma działać 500 sklepów. Według doniesień zagranicznych mediów ekspansja obejmie zarówno Polskę, jak i Włochy, a planowane otwarcia nastąpią już w 2026 roku. Firma planuje rozwój zarówno w prestiżowych lokalizacjach przy głównych ulicach, jak i w centrach handlowych.





































