biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > IKEA z pilnym komunikatem dla klientów. Nicienie w popularnym produkcie, sprzedaż w Polsce wstrzymana
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 25.09.2025 08:57

IKEA z pilnym komunikatem dla klientów. Nicienie w popularnym produkcie, sprzedaż w Polsce wstrzymana

Ikea
Fot. Zofia i Marek Bazak/East News

Ikea wydała ważny komunikat, z którym powinni zapoznać się wszyscy klienci, którzy dokonali zakupów lub dopiero zamierzają wybrać się do sklepu. Skandynawska sieć poinformowała o wycofaniu jednego z produktów, który był dostępny w asortymencie. W opublikowanym komunikacie podano szczegóły dotyczące wadliwego produktu i wydano zalecenia dla klientów, którzy go kupili. Przedstawiamy szczegóły.

Polacy pokochali skandynawską sieć

Skandynawska sieć Ikea zyskała ogromną popularność wśród Polaków. Pierwszy sklep, będący powiewem zachodniego designu, otwarto na warszawskim Ursynowie już w 1990 roku. Od tamtej pory miliony Polaków urządziły swoje mieszkania, samodzielnie składając meble z Ikei. Aktualnie klienci w naszym kraju mogą robić zakupy w jedenastu punktach sieci.

Ikea stała się synonimem przystępnego wzornictwa i sprytnych rozwiązań do małych przestrzeni. Klienci pokochali skandynawską sieć między innymi za atrakcyjne ceny oraz za atmosferę, która panuje w sklepach. Ikea zasłynęła także z kulinarnych hitów z kultowymi klopsikami na czele. W szerokim asortymencie, obok mebli i tekstyliów, ważne miejsce zajmują rośliny, które mają dodawać wnętrzom życia. 

EN_01638166_0002.jpg
Fot. Zofia i Marek Bazak/East News

IKEA wystosowała komunikat dla klientów. Ten szkodnik może zniszczyć nasze rośliny

Posiadanie roślin w domu wiąże się z wieloma korzyściami. Jednym z plusów jest aspekt wizualny - rośliny stanowią element dekoracyjny, który dodaje naszemu mieszkaniu świeżości i sprawia, że wnętrza stają się bardziej przytulne. Oprócz tego obecność roślin w domu korzystnie wpływa na nasze zdrowie - oczyszczają powietrze, pochłaniają dwutlenek węgla i uwalniają tlen, poprawiając jakość środowiska. 

rośliny.jpg
Fot. Freepik

Aby jednak rośliny mogły cieszyć oko, trzeba zadbać o ich odpowiednią pielęgnację. Rośliny mogą być atakowane przez różne szkodniki, które skutecznie niszczą nasze uprawy. Jednymi z najbardziej powszechnych szkodników są nicienie - mikroskopijne pasożyty, które dla roślin są prawdziwym wyrokiem. 

Szczególną panikę w świecie botaniki i rolnictwa sieje gatunek Meloidogyne enterolobii. Ten agresywny szkodnik atakuje system korzeniowy, prowadząc do jego deformacji oraz powstawania zgrubień. Dla rośliny oznacza to powolną agonię - liście żółkną i więdną, a wzrost zostaje zahamowany, co ostatecznie prowadzi do jej obumarcia. Obecność tego pasożyta w ziemi doniczkowej całkowicie dyskwalifikuje ją z dalszego użytku.

Popularny produkt wycofany ze sprzedaży na terenie Polski

Popularne sieci sklepów co jakiś czas zamieszczają na swoich stronach internetowych ważne komunikaty dla klientów. Warto dokładnie je śledzić, zwłaszcza jeśli często odwiedzamy ich sklepy. Tym razem do konsumentów zwróciła się Ikea, która poinformowała o nieprawidłowościach wykrytych w jednym z produktów oferowanych przez sieć.

ZOBACZ TAKŻE: Groźna bakteria w znanej herbacie. GIS wydał pilne ostrzeżenie. Koniecznie sprawdź, czy masz w domu

Gdy tylko pojawiły się pierwsze sygnały o problemie, reakcja sieci była natychmiastowa. Ikea oficjalnie poinformowała o wycofaniu ze sprzedaży konkretnej partii palmy Areka DYPSIS LUTESCENS (24 cm, numer artykułu 468.040.05). Firma podkreśla, że problem dotyczy egzemplarzy od hodowcy o numerze 602409 z datami paszportu roślin przypadającymi na okres od 24 do 28 lipca 2025 roku. Wszystkie potencjalnie skażone rośliny zostały wyizolowane i zutylizowane, a wewnętrzne dochodzenie ma wyjaśnić, jak doszło do skażenia dostawy.

IKEA
fot. IKEA

Co najważniejsze, nicienie te nie stanowią zagrożenia dla zdrowia ludzi ani zwierząt. Sieć apeluje jednak do klientów, którzy nabyli wspomnianą palmę, o podjęcie odpowiednich kroków. Roślinę można zwrócić w dowolnym sklepie, gdzie klienci otrzymają pełny zwrot kosztów, nawet bez okazywania paragonu. Przedstawiciele Ikei stanowczo odradzają również ponowne wykorzystywanie ziemi z doniczki, aby nie przenosić pasożyta na inne rośliny.

Palma
fot. IKEA
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: