Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Praca > Ile biznesów upada w ciągu roku? Statystyki
Przemysław Terlecki
Przemysław Terlecki 04.07.2019 02:00

Ile biznesów upada w ciągu roku? Statystyki

biznes-info-640x433
Biznesinfo.pl

Ile biznesów upada? Statystyki nie są w tym względzie napawającymi optymizmem. Okazuje się, że problem zajmowania się każdym aspektem funkcjonowania przedsiębiorstwa, trudność ze zdobyciem klientów, spora konkurencja na rynku, problemy z wypłacalnością, a także duże koszta prowadzenia działalności oraz dynamicznie zmieniające się przepisy są najszczęstszymi czynnikami upadku danego przedsiębiorstwa.

Według raportu przeprowadzonego przez firmę Euler Hermes, która przyjrzała się upadkom firm na rynku, aż 80% firm upada w pierwszym roku swojej działalności. Po pierwszym roku znika z rynku 30% młodych przedsiębiorstw, zaś po 5 latach funkcjonowania upada kolejne 70% małych oraz średnich firm.

Ile biznesów upada rocznie w Polsce?

Z raportu Euler Hermes wynika, że największym problemem dla młodych biznesów w Polsce są niska rentowność oraz duża konkurencja na rynku. Mało tego, okazuje się, że pomimo ogólnego rozwoju i coraz lepszej kondycji polskiej gospodarki, ryzyko upadku firmy będzie rosło. Z raportu wynika, że nawet jeśli dana firma generuje niemałe zyski na początku istnienia, nie zawsze jest przygotowana na niespodziewane wydarzenia losowe.

Niskie marże i spora konkurencja rynkowa sprawiają, że firmy często nie mogą sobie pozwolić na zabezpieczenia. Większość zysków idzie na dalszy rozwój, który okazuje się niesamowicie kosztowny. W takim wypadku błędy ze strony klientów czy kontrahentów, jak brak przelewu, niedowiezienie towaru na czas, a także zwykła ludzka nieuczciwość, mogą być śmiertelnym zagrożeniem dla przedsiębiorstwa.

Raport Eulera Hermes pokazuje także, iż zakładający firmę jeszcze prze jej powstaniem wydają na nią śmiertelny wyrok. Brak dobrego przygotowania i posiadanie chociaż minimalnego zabezpieczenia odkładane jest na dalszy plan, kiedy świeżo upieczony przedsiębiorca myśli o tym, ile uda mu się zgromadzić pieniędzy z działalności swojego podmiotu.