Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Aleksandra dostała 100 tys. zł od Biedronki. Wiele osób wciąż nie słyszało o tej akcji
Maria Gil-Sobczyk
Maria Gil-Sobczyk 29.09.2023 16:22

Aleksandra dostała 100 tys. zł od Biedronki. Wiele osób wciąż nie słyszało o tej akcji

Biedronka-Aleksandra-Lipka
Marek BAZAK/East News/Biedronka

Biedronka jest zdecydowanie jedną z najpopularniejszych sieci handlowych w naszym kraju. Słynną kartę lojalnościową posiada już 17 mln Polaków, a 9 mln zainstalowało na swoich smartfonach dedykowaną aplikację. Liczba klientów Biedronki jest zatem ogromna, stąd też nie dziwi fakt, że sieć chętnie angażuje się w różne inicjatywy m.in. z zakresu społecznej odpowiedzialności. Tym razem, właśnie w wyniku jednej z takich akcji, do Aleksandry Lipki trafiło 100 tys. zł. Za co? O tym poniżej.

100 tys. zł od Biedronki. O co chodzi?

W piątek 29 września sieć poinformowała, że rozstrzygnięto drugi etap konkursu „Piórko 2023. Nagroda Biedronki za książkę dla dzieci”. Laureatką została Aleksandra Lipka, która otrzymała 100 tys. zł za przygotowanie ilustracji do książki „Sernik z kamieniami”. Konkurs jest skierowany do debiutujących pisarzy i ilustratorów, których zadaniem jest stworzenie książki dla dzieci w wieku od 4 do 10 lat. Osoby, które przygotują najlepszy tekst i najlepsze ilustracje, dostają po 100 tys. zł, a sama książka jest wydawana w dziesiątkach tysięcy egzemplarzy i trafia do sprzedaży w sklepach Biedronki.

Klienci będą mogli nabyć „Sernik z kamieniami” już w połowie listopada. Okazuje się, że konkurs cieszy się dużą popularnością – do tej pory sprzedano ponad 500 tys. egzemplarzy zwycięskich książek, a w tym roku, do samego konkursu nadesłano 2133 tekstów i 762 ilustracje. Sieć Biedronka przekazała laureatom łącznie już 1,8 mln zł.

Będą dodatkowe pieniądze dla emerytów. Świetne wiadomości od ZUS Tysiące osób zapłacą mniej za prąd. Warunki otrzymania zniżki są bardzo proste

To było kolejne podejście Aleksandry

O konkursie dowiedziałam się kilka lat temu podczas robienia zakupów w Biedronce i od tamtej pory wzięłam w nim udział wiele razy. To była zawsze wspaniała zabawa i niesamowite wyzwanie. W ilustracjach do "Sernika z kamieniami" chciałam oddać klimat przygody, powiewu słonej bryzy i szumu morskich fal. Natura jest czymś, co od zawsze inspiruje mnie najbardziej. Każda barwa, tekstura i kształt mają w niej sens i czemuś służą. Mam nadzieję, że na twarzach młodych czytelników pojawi się uśmiech podczas czytania i oglądania książki – przekazała Aleksandra Lipka, zwyciężczyni tegorocznego konkursu Piórko w Kategorii Ilustracje.

Aleksandra Lipka Biedronka.jpegŹródło: Biedronka.

Laureatka na co dzień mieszka nieopodal Berlina wraz ze swoim mężem i kotem. Fascynacja do tworzenia ilustracji dla dzieci pojawiła się u niej w wyniku pracy w przedszkolu.

W Biedronce startuje wyjątkowy tydzień

Jednym z priorytetów działalności społecznej sieci jest promocja czytelnictwa, dlatego Biedronka już po raz trzeci organizuje Tydzień Głośnego Czytania. Zaczął się dzisiaj, 29 września, czyli w Ogólnopolski Dzień Głośnego Czytania i potrwa do 5 października. Czego mogą spodziewać się klienci?

Tydzień Głośnego Czytania w Biedronce to doskonała okazja, żeby rozbudzić chęć do obcowania z literaturą. Tym razem klienci podczas robienia zakupów wysłuchają „Sernika z kamieniami”, opowieści o niesamowitych, pirackich przygodach oraz o tym, że nawet mały, nieśmiały chłopiec może dokonać wielkich rzeczy – zapowiedział Arkadiusz Mierzwa, członek Kapituły Nagrody, przedstawiciel sieci Biedronka.