biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Kasjer pokazał, jaki towar przyjechał do Biedronki. Film wywołał burzę w Internecie
Maciej Jurczyk
Maciej Jurczyk 31.10.2025 08:56

Kasjer pokazał, jaki towar przyjechał do Biedronki. Film wywołał burzę w Internecie

Kasjer pokazał, jaki towar przyjechał do Biedronki. Film wywołał burzę w Internecie
Fot. TikTok/majkel_bo

Film opublikowany przez kasjera znanego jako "Majkel" wywołał burzę w mediach społecznościowych. Gdy podczas nocnej dostawy do Biedronki pokazał karton z kalendarzami adwentowymi, w sieci rozpętała się dyskusja o granicach sezonowego marketingu i świątecznej atmosfery w sklepach już w październiku.

Nagranie hitem TikToka

Michał, znany w sieci jako @majkel_bo, opublikował 28 października film pokazujący moment otwarcia kartonu tuż po dostawie. W środku znajdował się stand z kalendarzami adwentowymi Kinder. Film w ciągu doby zdobył ponad 450 tys. wyświetleń i szybko stał się hitem TikToka w kategorii "zakulisowe życie marketów".

Na nagraniu słychać reakcję koleżanki z pracy, która stanowczo protestuje przeciw wystawianiu towaru przed 1 listopada. Jej komentarz: "Mowy nie ma, na magazyn!" stał się viralowym cytatem.

Społeczna krytyka: Święta za wcześnie

Pod filmem pojawiły się setki komentarzy krytykujących sieć handlową za zbyt wczesne wprowadzanie bożonarodzeniowego asortymentu. Internauci zwracali uwagę, że okres Wszystkich Świętych powinien mieć pierwszeństwo, a dekoracje i słodycze świąteczne powinny pojawiać się dopiero w listopadzie. "Nienawidzę tego, że w sierpniu jest Halloween, a w październiku choinki" – pisała jedna z komentujących.

Strategia sprzedaży czy psucie magii Świąt?

Wielu komentatorów zarzuca sieciom handlowym, że poprzez wcześniejsze wystawienie świątecznego towaru chcą rozciągnąć sezon zakupowy i zwiększyć obroty. Według krytyków takie działania spłaszczają grudniową atmosferę, która traci przez to swój szczególny charakter.

Z drugiej strony, część internautów broni praktyk handlowych, wskazując, że na Zachodzie świąteczny asortyment pojawia się już we wrześniu. "Wolę kupić wcześniej w normalnej cenie niż płacić krocie w grudniu" – argumentował jeden z użytkowników TikToka.

Handel sezonowy na granicy ryzyka

Z ekonomicznego punktu widzenia wcześniejsze wystawienie świątecznego towaru pozwala sieciom rozłożyć popyt w czasie i uniknąć zalegania magazynów. Eksperci branży retail podkreślają, że to standardowa strategia. Psychologowie konsumenccy zauważają jednak, że dla części klientów wcześniejszy wystrój może budować pozytywne skojarzenia, ale u innych wywołuje znużenie świętami jeszcze przed ich rozpoczęciem.

Nagranie z Biedronki pokazuje, jak wrażliwy jest temat świątecznego marketingu. Jedno wideo z magazynu wystarczyło, by rozgrzać dyskusję i ujawnić napięcia między oczekiwaniami konsumentów a strategiami handlowymi.

@majkel_bo Oczywiście to tylko Agi zdanie. serdecznie zapraszamy, towqr w sprzedaży🎅🎅🎅🎅🎅@Aga in Biedra ♬ dźwięk oryginalny - Majkel
Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: