Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Unilever w wyścigu innowacji. AI zrewolucjonizuje branżę FMCG?
Zuzanna Kłosek
Zuzanna Kłosek 10.06.2024 18:28

Unilever w wyścigu innowacji. AI zrewolucjonizuje branżę FMCG?

Unilever, komputer, AI
Fot. East News/Arkadiusz Ziółek, Pixabay/StockSnap

Sztuczna inteligencja okazała się nie tylko wyzwaniem dla rynku, ale również odpowiedzią na inne przeszkody. Jak podaje Unilever, do 2027 roku globalny rynek analizy danych za pomocą AI może być wart 8,3 miliarda dolarów! Obecną wartość sztucznej inteligencji dla branży FMCG, trudno byłoby przecenić.

”AI jest obecnie niezastąpiona”

Opublikowana 6 czerwca 2024 roku informacja prasowa firmy Unilever nie pozostawia wątpliwości — sztuczna inteligencja stała się niezastąpionym narzędziem w biznesie. Wykorzystywana jest obecnie w niemal każdej branży, choć wiele osób wciąż podchodzi do tej technologii sceptycznie. Unilever najwyraźniej nie zamierza jednak czekać, aż konkurencja opanuje narzędzia AI do perfekcji i, jak sama deklaruje, bierze udział w ”wyścigu innowacji”.

Innowacyjne technologie rewolucjonizują dzisiejszy biznes w wielu wymiarach, również w obszarze wsparcia i rozwoju sprzedaży w FMCG. Odpowiednio wykorzystane nowoczesne rozwiązania bezpośrednio przekłada się na silniejszą pozycję, przewagę konkurencyjną, większe zyski i lepsze możliwości rozwoju przedsiębiorstw, napisało Unilever.
 

Ważne wieści z ZUS. Pracowałeś przed 1999 rokiem? Powinieneś to wiedzieć

Sztuczna inteligencja to rewolucja w branży

Sektor produktów pierwszej potrzeby, tzw. szybkozbywalnych, czyli FMCG, również nie oparł się urokowi AI. Jak tłumaczy Unilever, narzędzia, jakich przedsiębiorcom dostarcza sztuczna inteligencja, to odpowiedź na kolejne wyzwania ”związane z rosnącymi wymaganiami ludzi, dotyczącymi wysokiej jakości doświadczeń zakupowych”. 

Rewolucyjne zmiany nie tylko w tej, ale w każdej branży, to zatem coś, na co powinniśmy się szybko przygotować — wiele z nich zostało już bowiem wdrożonych, a sam Unilever deklaruje wykorzystywanie aż 400 zastosowań sztucznej inteligencji w różnych dyscyplinach. Jak podaje firma, narzędzia AI okazały się niezastąpione m.in. w marketingu, łańcuchu dostawczy też w zakresie badań i rozwoju. 
 

Unilever wyjaśnia: po co nam AI?

Każdego dnia z produktów marek należących do Unilever korzysta 3,4 mld ludzi na całym świecie. Ponieważ zmieniają się potrzeby, oczekiwania konsumentów ewoluują, konieczne jest wprowadzenie rozwiązań, które sprostają wymaganiom — tłumaczy Unilever.

Firma podkreśla, iż obecny rynek zmienia się aż nazbyt dynamicznie i nie sposób dostosowywać się do nowych warunków bez odpowiednich środków. Sztuczna inteligencja już przyczyniła się m.in. do rozwoju marki Dove, poprzez wprowadzenie nowych technologii odpowiedzialnych za testy i tworzenie receptur. Jednocześnie Unilever podkreśla jednak, iż mimo że ”AI jest niezastąpione”, działania nowoczesnych narzędzi pozostają pod okiem ekspertów.