Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Branża reklamowa chce zmniejszyć ślad węglowy
Irmina Jach
Irmina Jach 10.06.2024 13:29

Branża reklamowa chce zmniejszyć ślad węglowy

SAR
Fot. materiały prasowe

Podczas walnego zebrania Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR podsumowano działania zarządu w 2023 roku i zatwierdzono umowę partnerską z AdNet Zero. Ponadto z organizacją pożegnała się Anna Zimecka, director of innovation and operational excellence.

Branża reklamowa zobowiązuje się co zmniejszenia śladu węglowego

Podczas walnego zebrania Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR ustalono, że branża reklamowa w swoich działaniach zobowiąże się do zmniejszenia emisji dwutlenku węgla.

Podpisana przez nas inicjatywa Ad Net Zero zobowiązuje branżę do zmniejszenia śladu węglowego swoich produkcji. Wierzymy, że nasze odpowiedzialne działania przyspieszą zmiany zachowań na rzecz zrównoważonej konsumpcji — przekazał dyrektor zarządzający SAR Paweł Tyszkiewicz.

Niechciany przelew. Możliwości zwrotu i konsekwencje przekazywania środków

SAR priorytetyzuje AI

Podczas walnego zebrania Stowarzyszenia Agencji Reklamowych SAR zwrócono uwagę także na możliwość wykorzystania AI w branży reklamowej. Potencjał sztucznej inteligencji ma zostać wykorzystany do transformacji działań marketingowych.

Dopiero zaczynamy mierzyć się z ogromnym wpływem GenAI na branżę reklamy i marketingu. To z jednej strony wielka szansa dla agencji i obsługiwanych przez nie marek, ale też szeroki wachlarz ryzyk – mówił Michał Dunin, managing director WebTalk, pod którego kierownictwem będą działać w SAR grupy robocze.

Z ramienia SAR za projekt odpowiadał Michał Kazimierczak obejmujący stanowisko managing director w Heart&Brain Warsaw.

Szerokie działania branży reklamowej

Za opracowanie prawne odpowiada partner zarządzający SKP Ślusarek Kubiak Pieczyk Maciej Kubiak. Tematem zajmowali się również: Dorota Pindel, research & development director w WebTalk; Małgorzata Majcher, chief strategy&innovation Officer w DDB, Dagmara Gadomska, general manager w Publicis Worldwide; Daniel Szulc, head of analytics, data scientist w Loyalty Point; Łukasz Gumowski, creative & strategy partner w Plejl; Kacper Skocki, chief operating officer w Vision&People oraz Łukasz Borek, general manager w LiquidThread.