Znana marka odzieżowa, zarządzająca siecią ponad blisko 2700 sklepów na całym świecie, właśnie poinformowała o wycieku danych. Poszkodowani zostali również klienci z Polski — na ich skrzynki mailowe przesłano oświadczenie informujące o incydencie. Wiadomo, jakie informacje trafiły w niepowołane ręce i jakie kroki powinni podjąć kupujący.
Nie jest tajemnicą, że zakupy przez Internet dla wielu osób stały się główną drogą do pozyskiwania różnorodnych dóbr. Firmy chętnie z tego korzystają, budując swoje sklepy właśnie w cyfrowej przestrzeni. I tu nie zawsze wszystko idzie zgodnie z planem. Popularna marka odzieżowa ogłosiła upadłość, klienci wciąż czekają na zwrot środków.
Zmieniające się trendy związane z robieniem zakupów sprawiają, że markom coraz trudniej jest utrzymać się na powierzchni. Przykry los spotkał kolejną polską firmę sprzedającą odzież na terenie kraju. Syndyk ogłosił cenę wywoławczą, ta została znacząco obniżona. Wiadomo, do kiedy są oczekiwani kupcy.
Podczas gdy polskie firmy dynamicznie rozszerzają działalność w Europie Środkowo-Wschodniej i krajach bałtyckich, na rodzimym rynku coraz mocniej zaznaczają swoją obecność zagraniczne marki. Do grona nowych graczy dołączyła ukraińska sieć odzieżowa, która dotychczas oferowała swoje produkty wyłącznie online. Teraz polscy klienci mogą je kupić również w pierwszym sklepie stacjonarnym. Wiadomo już, gdzie powstał debiutancki butik i co wyróżnia go na tle konkurencji.
Polski Czerwony Krzyż informuje, że poszukuje nowych form organizowania pomocy dla najbardziej potrzebujących osób wykluczonych materialnie. Zmiany w prawie doprowadziły do tego, że jedna z najbardziej charakterystycznych, rozpoznawalnych form działalności PCK przestanie być realizowana. Będzie to miało skutki widoczne dla każdego – organizacja poinformowała, że rozpoczęto demontaż kontenerów na odzież, które od wielu lat były widoczne w polskich miastach i wzbudzały także negatywne reakcje.
Minęła dekada, odkąd ta sieciówka zniknęła z Polski. Niewiele osób przewidywało, że nadejdzie czas jej wielkiego powrotu. Amerykańska marka już od pewnego czasu testuje polski rynek, sprawdzając, czy ekspansja ma potencjał. Wiele wskazuje na to, że tak — świadczy o tym otwarcie pierwszego oficjalnego sklepu. Klienci wyszli obładowani, to zasługa rabatów.
Popularna amerykańska sieciówka właśnie poinformowała, że już wkrótce jej sklepy zaczną znikać z polskich galerii handlowych. Była stałym punktem odwiedzin konkretnej grupy klientek, które teraz będą musiały szukać innego miejsca do zakupów. Znane są przyczyny podjęcia takich decyzji. Istotny był jeden kluczowy czynnik.
Niska cena, duży wybór i nowe kolekcje podążające za trendami to tylko niektóre powody, dla których Polacy z miesiąca na miesiąc chętniej sięgają po produkty azjatyckich platform. Czym produkty z Shein i Temu różnią się od ubrań z europejskich sieciówek, takich jak np. ZARA i H&M? Czy przedstawiciele chińskich fabryk, którzy obiecują nam szminkę Chanel za 5 dolarów, naprawdę mają oryginalny produkt? Na te pytania w rozmowie z portalem BiznesIFNO odpowiada Małgorzata Miś - prezeska zarządu Stowarzyszenia Ochrony Konsumentów Aquila.
Od 1 stycznia 2025 roku funkcjonują nowe zasady segregacji śmieci. Po pięciu miesiącach od ich wprowadzenia resort zdecydował się na wprowadzenie wielu istotnych zmian. Polacy na to czekali, a samorządy podnosiły ten problem już od dłuższego czasu. Wiele wskazuje na to, że już wkrótce kilka elementów zostanie uproszczonych.
Trwająca kampania wyborcza ma przynajmniej tę jedną zaletę, że wyniosła do głównego nurtu dyskursu kwestię demograficznej katastrofy, jaka ma miejsce w Polsce. Wcześniej niż systemowe rozwiązania problemu nadchodzą na nią reakcje marek. Tak jest z Pepco, które zmienia adresata części swoich produktów, gdyż dotychczasowego może wkrótce zabraknąć.
Szybka moda za grosze wkrótce będzie tylko wspomnieniem z przeszłości? Właściciele fabryk w południowo-wschodnich Chinach, którzy zbili majątek dzięki klientom kupującym ubrania za pośrednictwem internetowej platformy Shein, wpadli w panikę po decyzji Donalda Trumpa, która może zamknąć im drogę do tanich zagranicznych dostaw. Chińscy przedsiębiorcy szukają rozwiązań, które ochronią ich przed bankructwem. Tymczasem przedstawiciele chińskiej sieciówki informują, jak mogą zmienić się ceny.
Ekspansja Chińczyków na rynku europejskim postępuje. Choć w pewnym momencie zauważalny był spadek, to niektóre sektory odnotowały wyraźne wzrosty. Tego przejęcia nikt jednak nie przewidział. Za zdecydowanie niską cenę chińska firma wykupiła popularną markę odzieżową, w której ubiera się wielu Polaków.
Rosnąca popularność odzieży fast fashion wzbudza niemałe emocje. Tak szybka wymiana garderoby może prowadzić do wielu konsekwencji, poczynając od zanieczyszczenia środowiska, kończąc na wypracowaniu nieprawidłowych nawyków. Okazuje się, że jest jeszcze jeden argument za przerwaniem zamówień z platform takich jak Temu czy Shein. Polscy naukowcy właśnie przekazali wyniki badań.
Popularność chińskich platform sprzedażowych nie pozostawia pola do wątpliwości. Wielu klientów skłania się jednak do robienia zakupów u małych polskich marek, które powinny odznaczać się wyższą etyką pracy oraz jakością sprzedawanych produktów. Nie zawsze jest to jednak oczywiste. Ten sklep udawał, że jest lokalny, a towar sprowadzał z Dalekiego Wschodu. Sprawę skomentował UOKiK
To nie jest dobra wiadomość dla wszystkich miłośników ubrań sportowych. Właściciel czterech znanych marek popularnej na całym świecie odzieży właśnie złożył wniosek o upadłość. Firma zamknie 120 sklepów, w związku z czym wyprzedaje swoje produkty nawet o 60 proc. taniej. Wiadomo, ilu pracowników pożegna się z zatrudnieniem.
Popularna i ceniona wśród Polek i Polaków marka odzieżowa wchodząca w skład grupy spółek Fast Retailing ogłasza plany transformacji. Sieć konsekwentnie realizuje nową strategię rozwoju, jednak podjęto również trudne decyzje. Czas próby właśnie się skończył, a flagowy sklep w centrum Warszawy został częściowo zamknięty. Klienci muszą się liczyć z tymczasowymi utrudnieniami.
Te sklepy odzieżowe z zielonym logo położone zazwyczaj w centrach dużych miast i w galeriach handlowych zna prawie każdy. Sieć walczy o odzyskanie rentowności, dlatego w ciągu najbliższych dwóch lat musi zamknąć 500 sklepów. Zapadła też decyzja w sprawie losów pracowników tej firmy. Nie wszyscy mogą odetchnąć z ulgą.
Nie żyje właściciel znanego na całym świecie modowego biznesu. Sklepy z odzieżą odwzorowującą najnowsze trendy i skierowaną głównie do nastolatków można znaleźć w galeriach handlowych w największych miastach Polski. Współpracownicy miliardera są wstrząśnięci jego odejściem. Padły wzruszające słowa. 73-latek zostawił partnerkę i troje dzieci.
Dziesiątki modeli ubrań i obuwia marek z Grupy LPP pod szyldem Sinsay, Reserved i House zostały uznane za niebezpieczne. Jak podaje Białoruska Agencja Telegraficzna, ich dystrybucja na białoruskim rynku została wstrzymana. Zakaz sprzedaży i wywozu obowiązuje od 14 października.
„Nierówność warunków, w jakich konkurujemy, sprawia problemy. Mamy jednak pewną przewagę nad platformami azjatyckimi. One nie mają takiej możliwości” — mówi dyrektor ds. relacji zewnętrznych, pełnomocnik zarządu LPP.
Ubrania chińskiej marki Shein cieszą się ogromną popularnością wśród klientów, choć sklep wzbudza niemałe kontrowersje wśród społeczeństwa. Teraz okazało się, że kilka sztuk chińskiej odzieży zawiera poziom szkodliwych substancji chemicznych przekraczający dopuszczalne limity. Produkty zostały pilnie wycofane ze sprzedaży.
Właściciel popularnej marki odzieżowej poinformował o redukcji zatrudnienia, w wyniku której 130 osób straciło pracę. Firma OTCF, która jest właścicielem 4F przedstawiła powody tej decyzji. Jaka była przyczyna zwolnień w znanej spółce odzieżowej? Wyjaśniamy.
Znana marka odzieżowa zbankrutowała. Do sądu rejonowego w Düsseldorfie wpłynęły wnioski o ogłoszenie upadłości dla Esprit Europe GmbH z siedzibą w Ratingen. Firma próbowała ratować się cięciem kosztów, niestety kłopoty okazały się zbyt duże.
Sklepy H&M zna chyba każdy. Teraz jednak właściciel sieci, H&M Group, zamierza wprowadzić na polski rynek nową markę. Czym zaskoczy swoich klientów? Pierwszy sklep Arket ma zostać otwarty w Warszawie jeszcze w tym roku.
Problemy finansowe doprowadziły sieć Wormland do ogłoszenia upadłości. Sklepy z garniturami i inną męską odzieżą działały od 90 lat, również w Polsce. To kolejna firma, która mocno odczuła skutki inflacji.
Okazało się, że polska branża odzieżowa przechodzi aktualnie poważny kryzys. Prezes Stowarzyszenia Polskiej Branży Odzieżowej przekazał fatalne wieści. Wielu właścicieli boryka się z ogromnymi kłopotami finansowymi, a nawet popada w depresję.
Branża odzieżowa ma poważny problem. Zastój może doprowadzić do całkowitej utraty płynności finansowej. Przedstawiciele branży wskazują przyczyny takiej sytuacji.
Inditex to hiszpański holding odzieżowy. Najważniejszą marką koncernu jest Zara, jednakże największy dystrybutor ubrań na świecie posiada także inne marki. Mowa o Pull&Bear, Massimo Dutti, Bershka, Stradivarius, Oysho, Zara Home i Uterqüe. Okazuje się, że w ciągu 12 miesięcy firma postanowiła zlikwidować 3 salony Zary w Polsce. Wszystko przez nową strategię marki.