Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Rekordowe zyski polskiej grupy odzieżowej. Firma z Krakowa przedstawiła wyniki finansowe
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 05.04.2023 15:20

Rekordowe zyski polskiej grupy odzieżowej. Firma z Krakowa przedstawiła wyniki finansowe

Flaga Państwowa RP
Domena publiczna

VRG to jedno z czołowych przedsiębiorstw odzieżowych w Polsce. W minionym roku grupa zanotowała najlepsze w swojej historii wyniki finansowe, a wszystko wskazuje na to, że ten rok będzie jeszcze lepszy, czytamy na stronie money.pl.

Polska firma

VRG jest właścicielem takich marek jak Vistula, WólczankaBytom, Deni Cler oraz W.Kruk. Grupa wiedzie prym w projektowaniu, produkcji i dystrybucji biżuterii oraz odzieży i akcesoriów dla kobiet i mężczyzn. Firma notowana jest na warszawskiej giełdzie od 1993 r.

„W 2022 roku grupa VRG osiągnęła najlepsze w historii spółki wyniki finansowe. Rekordowo wysokie przychody i wyższa niż w poprzednim roku marża brutto na sprzedaży pozwoliły na osiągnięcie wysokiego zysku netto i utrzymanie dobrej i bezpiecznej sytuacji finansowej” - pisze w liście do akcjonariuszy prezes grupy VRG Janusz Płocica, o czym informuje portal wnp.pl. 

Rekordowe wyniki

W 2022 r. VRG odnotowała najlepsze wyniki finansowe w historii. Skonsolidowane przychody grupy ze sprzedaży w ubiegłym roku wyniosły 1,27 mld zł, a skonsolidowany zysk netto opiewa na 93 mln zł. Jest to o 19 proc. więcej niż w roku 2021, kiedy skonsolidowany zysk netto wyniósł  ponad 66 mln zł.

Odwołując się do sprawozdania zarządu spółki, money.pl podaje, że na tak dobre funkcjonowanie grupy wpłynęło wiele czynników. ”Wyniki finansowe grupy były efektem m.in. wzrostu przychodów ze sprzedaży w stosunku do poprzedniego roku, wynikającego z kontynuacji pozytywnych trendów w sprzedaży oraz braku występowania ograniczeń w handlu związanych z pandemią. Ponadto grupa poprawiła marżę brutto na sprzedaży poprzez ograniczenie akcji promocyjnych (w szczególności w I i II kwartale 2022 roku) oraz wzrost udziału kanałów offline cechujących się wyższą marżowością" - czytamy w sprawozdaniu, na które powołuje się money.pl. 

Ciekawe plany na 2023 r.

Jak donosi wnp.pl, w bieżącym roku grupa nie zamierza spocząć na laurach i będzie dążyć do dalszego rozwoju. „Planujemy prace nad nowymi konceptami sklepów w markach odzieżowych i dalszy rozwój sieci w segmencie jubilerskim. Uwzględniając wycofanie się z części nierentownych lokalizacji da to w 2023 roku około 4 procentowy wzrost powierzchni handlowej grupy. W sumie planujemy wydać na inwestycje w 2023 roku ok. 42 mln zł. (…)” - mówi prezes grupy VRG.