biznes finanse video praca handel Eko Energetyka polska i świat O nas
Obserwuj nas na:
BiznesINFO.pl > Handel > Bony i premie na Święta w dyskontach. Tyle w tym roku sypnęli pracownikom w Biedronce, Lidlu i Aldi
Ewa Matysiak
Ewa Matysiak 02.12.2025 12:56

Bony i premie na Święta w dyskontach. Tyle w tym roku sypnęli pracownikom w Biedronce, Lidlu i Aldi

Bony i premie na Święta w dyskontach. Tyle w tym roku sypnęli pracownikom w Biedronce, Lidlu i Aldi
fot. Marek BAZAK/East News

W okresie przedświątecznym wielu pracodawców z sektora handlowego tradycyjnie decyduje się na dodatkowe nagrody dla pracowników. Premie i benefity świąteczne wzmacniają poczucie bezpieczeństwa i satysfakcji z pracy, co jest szczególnie istotne w branży borykającej się z wysoką rotacją kadry. Sprawdziliśmy, jak w tym roku swoje zespoły wsparły największe sieci dyskontowe w Polsce: Biedronka, Lidl i Aldi. Która z nich przygotowała najhojniejsze prezenty i co dokładnie trafiło do rąk pracowników?

Świąteczne bonusy 2025 w Biedronce. Rekordowe benefity na 30-lecie

W tym roku Biedronka, świętując 30-lecie swojej obecności na polskim rynku, postawiła na rekordową pulę świątecznych świadczeń dla swoich pracowników i ich rodzin. Firma przeznaczyła na ten cel blisko 120 milionów złotych. Ta ogromna kwota została podzielona na dwa główne segmenty: paczki świąteczne i przyjęcia firmowe, na które przeznaczono około 65 milionów złotych, oraz e-kody zasilone kwotą 55 milionów złotych.

Na zapytanie redakcji BiznesINFO o tegoroczny system wynagrodzeń świątecznych Biuro Prasowe sieci Biedronka przekazało, że łącznie pracownicy Biedronki otrzymają 171600 paczek. Wśród nich znajdzie się 88500 paczek dla samej załogi oraz 83100 dla ich dzieci, podzielonych na cztery grupy wiekowe: 0–2, 3–6, 7–10 i 11–18 lat. 

W paczkach dla dorosłych znalazły się praktyczne i atrakcyjne upominki, takie jak frytkownica beztłuszczowa marki Tefal, książka z przepisami kulinarnymi oraz zestaw słodyczy z linii Biedronka Premium. Dzieci otrzymają prezenty dostosowane do ich wieku, obejmujące zabawki edukacyjne, puzzle, klocki, a nawet przenośne projektory.

Dodatkowo w ramach pakietu świątecznego, pracownicy otrzymają e-kody o wartości od 610 do 670 złotych. Kody te można wykorzystać na zakupy w sieci sklepów Biedronka, a także w Biedronka Home oraz drogeriach Hebe, czyli sieci drogerii należącej do Jeronimo Martins Polska. 

Ciekawym elementem pakietu są także przyjęcia świąteczno-noworoczne. Każdy zespół otrzyma specjalny budżet, który może przeznaczyć na organizację spotkania firmowego według własnych preferencji, z możliwością realizacji do końca lutego. Ten kompleksowy system świadczeń stawia Biedronkę w czołówce pracodawców w branży, jeśli chodzi o hojność przed świętami.

Bony i premie na Święta w dyskontach. Tyle w tym roku sypnęli pracownikom w Biedronce, Lidlu i Aldi
fot. Marek BAZAK/East News

Aldi najbardziej hojne względem pracowników. Sieć zwiększa środki na premie o 40%

W porównaniu do konkurencji, Aldi, choć mniejszy, również dynamicznie zwiększa skalę wsparcia. W tym roku sieć przeznaczy na świąteczne benefity około 5 milionów złotych, co stanowi wzrost o prawie 40 proc. w stosunku do roku 2024. Aldi oferuje bardzo konkretne dodatki finansowe - każdy pracownik operacyjny otrzyma 1000 złotych brutto, co jest połączeniem premii i nagrody za brak absencji. Dodatkowo pracownicy dostaną 350 złotych na kartach przedpłaconych przeznaczonych na zakupy świąteczne. 

Sieć wprowadza też premię w wysokości 650 złotych w nowym roku, która również jest nagrodą za brak absencji w okresie świątecznym. Premiowanie dyspozycyjności w okresie największego ruchu w sklepach jest bezpośrednią odpowiedzią na potrzeby operacyjne dyskontu. Takie podejście stanowi mocny bodziec finansowy, który ma skłonić pracowników do większego zaangażowania w szczególnie intensywnym czasie.

Aldi, koncentrując się na finansowych dodatkach, docenia zaangażowanie załogi, która mierzy się z intensywnym rozwojem firmy, w tym planami otwarcia 20 nowych sklepów jeszcze w 2025 roku i kolejnych 10 w pierwszym kwartale 2026 roku.

Bony i premie na Święta w dyskontach. Tyle w tym roku sypnęli pracownikom w Biedronce, Lidlu i Aldi
fot. materiały prasowe Aldi

Lidl stawia na e-kupony, Co dostaną pracownicy na Boże Narodzenie 2025?

Również Lidl Polska, podkreślając swoją pozycję jako lidera w oferowaniu wysokich wynagrodzeń w handlu, przygotował dla swoich pracowników szereg pozapłacowych benefitów i specjalną akcję na grudzień. Choć firma nie podaje łącznej kwoty przeznaczonej na pakiety świąteczne, informuje o szerokim wachlarzu świadczeń. W 2025 roku Lidl przeznaczył blisko 200 milionów złotych na podwyżki wynagrodzeń i tworzenie nowych miejsc pracy.

Kluczowym elementem świątecznego docenienia załogi jest akcja promocyjna związana z aplikacją Lidl Plus, skierowana do pracowników, współpracowników i zatrudnionych przez kontrahentów. Promocja ma na celu popularyzację aplikacji i umożliwia pracownikom zapraszanie do udziału także swoich bliskich i znajomych.

W tym roku w grudniu, który jest szczególnie pracowitym miesiącem dla branży handlowej, zaprosimy naszych pracowników do wzięcia udziału w kolejnej odsłonie wielkiej akcji promocyjnej aplikacji Lidl Plus, w ramach której otrzymają oni kupony rabatowe o łącznej wartości 1200 zł na zakupy w sklepach Lidl Polska. Promocja skierowana jest do pracowników oraz współpracowników, a także osób zatrudnionych przez niektórych kontrahentów - przekazała nam Aleksandra Robaszkiewicz, dyrektorka ds. Corporate Affairs i CSR Lidl Polska.

Ponadto Lidl Polska nie zapomniał o najmłodszych, przygotowując łącznie ponad 22 tysiące paczek świątecznych dla dzieci pracowników do 13. roku życia, zróżnicowanych pod kątem wieku.

Pakiet benefitów Lidla obejmuje również prywatną opiekę medyczną, ubezpieczenia grupowe i turystyczne, pakiety sportowe, wyprawki dla maluszków i pierwszoklasistów oraz bezpłatny dostęp do programu wsparcia psychologa, prawnika i doradcy finansowego. Firma zapewnia także roczne ubezpieczenia NNW dla dzieci i wnuków pracowników do 25. roku życia.

Bony i premie na Święta w dyskontach. Tyle w tym roku sypnęli pracownikom w Biedronce, Lidlu i Aldi
fot. Marek BAZAK/East News

Dalsza rywalizacja sieci w obszarze premii i nagród z pewnością będzie kontynuowana, a pracownicy mogą oczekiwać, że hojność dyskontów stanie się stałym elementem strategii biznesowej w okresie świątecznym.

Bądź na bieżąco - najważniejsze wiadomości z kraju i zagranicy
Google News Obserwuj w Google News
BiznesINFO.pl
Obserwuj nas na: