Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Pracownica Żabki nie wytrzymała i zdradziła, co musiała robić w sklepie. Wyznanie rozgrzało internet
Magdalena Madoń
Magdalena Madoń 06.04.2023 14:45

Pracownica Żabki nie wytrzymała i zdradziła, co musiała robić w sklepie. Wyznanie rozgrzało internet

żabka
Domena publiczna

Była pracownica Żabki podzieliła się swoim doświadczeniem. Pisze m.in. o karach i braku przerw w pracy. 

Doświadczenia byłej pracownicy Żabki

Mania zaznaczyła, że wpis oparty jest na jej własnych doświadczeniach. W wątku wyjaśniła, w jakich warunkach przyszło jej pracować. Napisała m.in. o braku możliwości przerwy w trakcie pracy, płaceniu z własnej kieszeni, jeśli przy inwentaryzacji okazało się, że czegoś brakuje, bądź w sytuacji, gdy klient strącił dany produkt.

 Była pracownica sklepu przyznała także, że raz zdarzyło jej się czekać aż 6 dni na wypłatę wynagrodzenia. Przytoczyła też wypowiedzi osób, które nawet nie zobaczyły swojej umowy.

Kary umowne określone w umowie

W komentarzu użytkowniczka zamieściła nawet załącznik do umowy, w którym wyszczególniono wysokość kar umownych za poszczególne potknięcia w pracy. 

umowa.jpg

Sieć Żabka

 Żabka ma sklepów w Polsce. Sieć działa na zasadzie franczyzy. Redakcja Biznes Info napisała do Żabki prośbę o skomentowanie tej sytuacji.

 

Oświadczenie Żabki

"O sprawie dowiedzieliśmy się z mediów społecznościowych – nie dotarło do nas żadne formalne zgłoszenie. Jednocześnie ze względu na fakt, że we wspomnianych postach brakuje informacji pozwalających na identyfikację placówki, której dotyczą zarzuty, nie mieliśmy żadnej możliwości, aby je zweryfikować. Poprosiliśmy osobę, która udostępniła post na Twitterze o oficjalne zgłoszenie i wskazanie sklepu, w którym mogło dojść do naruszeń. Obecnie czekamy na odpowiedź. 

Wyjaśniamy jednocześnie, że franczyzobiorca to samodzielny przedsiębiorca zatrudniający pracowników. Nasza umowa franczyzowa nakłada na każdego franczyzobiorcę obowiązek prowadzenia placówki zgodnie z zasadami prawa, również w kwestii zatrudniania osób w swojej placówce. Zasady te znalazły odzwierciedlenie w Kodeksie Etyki i Postępowania dla Franczyzobiorców, który obowiązuje naszych partnerów biznesowych we współpracy z Żabka Polska. 

W Żabce posiadamy narzędzia do zgłaszania podejrzeń o nieprawidłowości, zarówno dla pracowników, współpracowników jak i partnerów biznesowych. Między innymi uruchomiliśmy Zieloną Linię WhistleB – specjalną platformę, która służy do bezpiecznego i anonimowego zgłaszania możliwych naruszeń. Jest ona dostępna również na naszej stronie internetowej. Do każdego zgłoszenia podchodzimy rzetelnie, badając zasygnalizowane nieprawidłowości na miarę naszych uprawnień. W naszej organizacji funkcjonuje również Komisja Etyki, której zadaniem jest rozpatrywanie zgłoszeń i podejmowanie działań naprawczych". 

Tagi: Żabka Praca