Polacy chętnie oddają swoje dane w zamian za programy lojalnościowe. Badania pokazują realia obecnych zakupów
![pieniądze dane](https://images.iberion.media/images/1920/pieniadze_b4ad6844e4.jpeg)
Coroczne badania, przeprowadzane przez Adyen Retail Report, przedstawiły bardzo ciekawe wnioski dotyczące udostępniania danych przez Polaków. Mianowicie ponad połowa polskich konsumentów chce korzystać z personalizowanych zniżek i specjalnych ofert podczas zakupów. Intrygujące jest to, że nie każda firma ma rozwiniętą infrastrukturę technologiczną, by móc zaoferować takie usługi swoim klientom, a tylko co czwarta firma stwierdza, że zna większość swojej bazy klienckiej na takim poziomie, by móc tworzyć personalizowane rabaty i usługi.
Badania pokazują, jak Polacy są skorzy udostępniać swoje dane
Aż 65 proc. polskich konsumentów oczekuje więcej spersonalizowanych rabatów u detalicznych sprzedawców, a aż 61 proc. stwierdza, że muszą ci sami sprzedawcy muszą poprawić sposoby nagradzania swoich klientów.
Sprawa jednak nie jest na tyle prosta, ponieważ za poprawą personalizacji i zwiększenia wydajności stoi analityka. Okazuje się jednak, że aż 40 proc. Polaków chętnie udostępni sprzedawcom swoje dane, lecz ważne jest, by klienci otrzymali w zamian specjalne oferty, natomiast dwie na trzy osoby pobierze aplikację sprzedawcy w celu uzyskania benefitów lojalnościowych.
Jakub Czerwiński z VP CEE w Adyen wyjaśnia, skąd pojawia się zachwyt nad spersonalizowanymi ofertami specjalnymi: - Każdy czasami chce poczuć się jak klient VIP, tym bardziej jeśli wiąże się to z realnymi oszczędnościami. Rozpoznanie i docenienie lojalnego klienta oczywiście jest dość złożonym procesem, ale może opierać się na danych pozyskiwanych w bezproblemowy sposób, np. dzięki powiązaniu programu lojalnościowego z kartą płatniczą. Nic nie wytłumaczy nam wyborów i preferencji klienta lepiej niż to, jak i co kupuje - kwituje Czerwiński.
Największe grzechy klientów Lidla. Filmik hitem internetuCo stoi na przeszkodzie spersonalizowanym rabatom?
W Polsce najczęściej realizuje się programy lojalnościowe za pomocą powiązania owych programów z płatnościami klientów (28 proc.), potem wyjątkowe oferty i wydarzenia dla najbardziej zasłużonych klientów (20 proc.), a zaraz za nimi klasyczne aplikacje lojalnościowe na telefon (14 proc.).
Wspomniany wcześniej Retail Report ujawnia, że firmy w Polsce nadal posiadają trudności z skutecznym wykorzystywaniem technologii w celu gromadzenia i analizowania danych o swoich klientach. Z badań wynika, że 19 proc. firm stwierdza, że brakuje im danych na temat zachowa konsumentów, natomiast 22 proc. potwierdza brak niezbędnej infrastruktury technologicznej do prawdziwej personalizacji we wszystkich kanał i na dużą skalę, a skutkuje uniemożliwieniem wprowadzenia sprawnie działającego i prawdziwie spersonalizowanego programu lojalnościowego.
Walczy z tym Unified Commmerce – strategia gromadząca dane ze wszystkich kanałów sprzedaży, w ramach jednej platformy.
Płatność kartą jako gwarant na sukces na poziomie relacji firma-klient?
Wspomniany ekspert Jakub Czerwiński zauważa korzyść, która pojawia się w sytuacji budowania relacji z konsumentem za pomocą karty płatniczej:
– Sprzedawcy, którzy potrafią wykorzystać technologie, by angażować klientów we wszystkich kanałach, mają większe szanse na zbudowanie długoterminowej lojalności. Ten obszar relacji z konsumentem dojrzał już do innowacji. Program lojalnościowy powiązany bezpośrednio z kartą płatniczą klienta może pomóc firmom w uzyskaniu bogatszych informacji o kupujących, zrozumieniu ich preferencji i lepszym przewidywaniu potrzeb, dając jednocześnie opcję na rozpoznanie danej osoby we wszystkich kanałach sprzedaży, w których klient posługuje się kartą – puentuje ekspert.
Obecne czasy, gdy mowa o lojalności klienta, nie dotyczy tylko osobistych interakcji – znakiem rozpoznawczym mogą być płatności klienta i idąca za tym wygoda klienta, gdyż jak się okazuje, połowa kupujących porzuca internetowy koszyk w sytuacji, gdy nie mogą zapłacić wygodną dla nich formą płatności. Dlatego przedsiębiorstwa idące do przodu zaczęły postrzegać płatności za strategiczny czynnik, dzięki któremu relacja na linii firma-konsument przynosi dużo większe korzyści.
![Biedronka](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_23_T193910_998_73fafbc76d.png)
![Biedronka/Lidl](https://images.iberion.media/images/origin/biedronkalidl_97e87c65c1.jpg)
![sklep](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_23_T151517_901_954e1fc0d9.png)
![ojciec z dzieckiem](https://images.iberion.media/images/origin/steven_van_loy_o_Uh_Sla4_L_98_unsplash_5f24c05bff.jpg)
![dentysta](https://images.iberion.media/images/origin/dentysta_9cf09d3be9.jpg)
![haker](https://images.iberion.media/images/origin/pexels_mikhail_nilov_6964348_1_b4310ba88d_edf66c3003_d0f8437579.jpg)
![Biedronka](https://images.iberion.media/images/origin/Biedronka_f9493a3c5d.png)
![gniazdko](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_25_T180008_679_3fdcbee101.png)
![kalendarz, rodzina](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_25_T164933_472_5448a26d65.png)
![Poczta Polska](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_23_T172951_588_3160f58715.png)
![budowa](https://images.iberion.media/images/origin/EN_01564524_0017_6691a02e73.jpg)
![kontrola](https://images.iberion.media/images/origin/EN_01620116_0005_6a21a8e395.jpg)
![praca](https://images.iberion.media/images/origin/prca_743451a0a4.jpg)
![samochód elektryczny](https://images.iberion.media/images/origin/chuttersnap_x_J_Ls_Hl0h_Iik_unsplash_07ea989370_fa496c804a_4225acde7b_c8a3dcb3ea.jpg)
![Alkohol na stacjach benzynowych; badanie CBOS](https://images.iberion.media/images/origin/alkohol_na_stacji_benzynowej_38a91bce00.jpg)
![dokumenty, skarbówka](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_22_T200237_315_1b4496c7fc.png)
![kierowca, pieniądze](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_22_T155401_615_2ed16045be.png)
![pieniądze](https://images.iberion.media/images/origin/pieniadze_3b1e6930a2.jpg)
![emeryci](https://images.iberion.media/images/origin/emeryci_e44dd232ff.jpg)
![apteka](https://images.iberion.media/images/origin/apteka_9dfe085d80.jpg)
![badania i rozwój](https://images.iberion.media/images/origin/pexels_pixabay_256381_40e3d60f20.jpg)
![ZUS](https://images.iberion.media/images/origin/zus_1_540b5c5c13.jpg)
![mężczyzna, drzwi](https://images.iberion.media/images/origin/kontrola_1_ec907b4f79.jpg)
![tvp](https://images.iberion.media/images/origin/EN_01605520_0008_833b1092cb.jpg)
![laptop, karta](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_2024_07_26_T122434_393_c957dc4086.png)
![sałatka hawajska](https://images.iberion.media/images/origin/salatka_hawajska_e0cfab9635.jpg)
![Natalia Kukulska](https://images.iberion.media/images/origin/Natalia_Kukulska_1f88ce11ab.jpg)
![hobby horse](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_47_96a0f42a08.jpg)
![Łazik marsjański](https://images.iberion.media/images/origin/Mars_fot_NASA_F_Lickr_NASA_screen_X_4be9dea17c.png)
![wypadek](https://images.iberion.media/images/origin/km_psp_gdansk_4e2e73bd00.jpg)
![Kot i Pies](https://images.iberion.media/images/origin/Projekt_bez_nazwy_1_40e6b73458.png)
![Rak szyjki macicy, rak](https://images.iberion.media/images/origin/Co_roku_z_powodu_tego_raka_umiera_1600_Polek_9631c7e88a.jpg)
![Był sobie kot](https://images.iberion.media/images/origin/Byl_sobie_kot_d3edad37dc.jpg)
![policja](https://images.iberion.media/images/origin/Fot_Marek_BAZAK_East_News_7751556b85.jpg)
![Materiały promocyjne](https://images.iberion.media/images/origin/Kobieta_w_ogrodzie_a42c929a56.png)
![książę Harry](https://images.iberion.media/images/origin/Ksiaze_Harry_fot_East_News_b46f285357.jpg)