Poczta Polska igra z ABW. Ogłoszono strategiczne partnerstwo z Temu

Gdy Komisja Europejska robi wiele, by ograniczyć negatywny wpływ chińskich platform e-commerce na rynki Wspólnoty, a Amerykanie nakładają na Chiny kolejne cła, pod prąd idzie Poczta Polska. Choć także nad Wisłą m.in. UOKiK zwraca uwagę na nieprawidłowości w funkcjonowaniu Temu, to dla Poczty Polskiej pod kierownictwem Sebastiana Mikosza nie stanowi to problemu. Spółka będzie dostarczać paczki z Temu prosto pod drzwi Polaków.
Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta: Temu grozi kara 10 proc. obrotu
29 maja Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumenta opublikował komunikat obwieszczający postawienie zarzutów irlandzkiej spółce Whaleco Technology Limited odpowiadając za sprzedaż Temu w Europie. Nie jest to pierwszy rak, kiedy UOKiK zwraca uwagę, że Temu zwyczajnie nie stosuje się do europejskich regulacji w zakresie sprzedaży internetowej.
UOKiK zwraca uwagę na liczne uchybienia w stosowaniu przepisów dyrektywy Omnibus, stosowanie zakazanych w UE technik manipulacji zachowaniami konsumentów oraz uchybienia informacyjne. Za brak informacji o najniższej cenie z 30 dni przed promocją lub podawanie jej nieprawdziwej wartości Temu grozi w Polsce kara do 10 proc. obrotu.
Na wojnie z Temu także Komisja Europejska. Planowane jest wprowadzenie specjalnej opłaty
Temu od wielu miesięcy jest także objęte nadzorem Komisji Europejskiej. W tym przypadku podnoszone są nie tylko naruszenia regulacji dot. handlu w internecie, tj. aktu o rynkach cyfrowych. Zastrzeżenia wysuwane są także wobec jakości sprzedawanych za pośrednictwem Temu produktów, które trafiają na europejski rynek. Temu jest także w centrum wojny handlowej pomiędzy USA a Chinami.
Silnie subsydiowana przez Komunistyczną Partię Chin platforma to ważny element strategii gospodarczej ekspansji tego państwa. Władze tak UE, jak USA, przez lata bagatelizowały problem, co skończyło się utratą konkurencyjności. Dziś KE chce objąć paczki trafiające do Europy za pośrednictwem Temu czy Shein dodatkowymi opłatami – taki pomysł zrealizowano we Francji – ale mleko już się rozlało.

Poczta Polska ogłasza strategiczne partnerstwo z Temu. Państwowa spółka pomoże powalczyć Chińczykom z Allegro
W takich okolicznościach o nawiązaniu rozbudowanej współpracy z Temu poinformowała Poczta Polska. Gdy cały zachodni świat wypowiedział Temu w zasadzie otwartą wojnę handlową, państwowa Poczta Polska ogłasza, że nawiązała z chińską platformą strategiczne partnerstwo:
Współpraca ma na celu poprawę jakości usług, zwiększenie niezawodności procesu logistycznego i zapewnienie zasięgu dostaw w całym kraju, a w konsekwencji podniesienie zadowolenia klientów z usług obydwu firm. Pocztę Polską wyróżniają najwyższe standardy realizacji usługi dostawy przesyłek, m.in.: telefoniczne potwierdzenia przed doręczeniem przesyłek, bezpośrednie przekazania i śledzenie w czasie rzeczywistym.
Poczta Polska zaprzęgnie swoje zaplecze logistyczne, by paczki z Temu trafiały do Polaków szybciej. Do dyspozycji zostanie oddanych także więcej możliwości odbioru, bo dzięki Poczcie Polskiej paczki z Temu będzie można odebrać m.in. w sklepach Żabka, Lewiatan, ABC. Jak podaje Poczta, liczba punktów odbioru przekracza 22 tys.
Dla Temu partnerstwa ma być nie tylko oczywistym narzędziem ekspansji na polskim rynku, ale także służyć zachęceniu do korzystania z platformy polskich sprzedawców. Choć liczba użytkowników Temu w Polsce rośnie, przekroczyła 18 mln, to wolumen sprzedaży nadal nie umywa się do Allegro, co Chińczycy najwyraźniej starają się zmienić. Teraz pomoże im w tym nasza Poczta.
Do rzecznika Poczty Polskiej skierowaliśmy pytania m.in. o to, czy nad procedura nawiązywania partnerstwa była objęta nadzorem Agencji Bezpieczeństwa Wewnętrznego. O komentarz poprosiliśmy także biuro prasowe Grupy Allegro. Gdy tylko otrzymamy odpowiedzi, będziemy informować o nowych faktach w sprawie.





































