Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Nowa metoda wyłudzania danych. Ostrzeżenie dla wszystkich Polaków
Zuzanna Kabot
Zuzanna Kabot 13.02.2024 22:39

Nowa metoda wyłudzania danych. Ostrzeżenie dla wszystkich Polaków

Laptop, karta płatnicza
Pixabay/rupixen

Oszuści w dzisiejszych czasach bardzo często podszywają się pod zaufane instytucje. Chodzi o wzbudzenie zaufania potencjalnej ofiary i wyłudzenie od niej osobistych danych. Teraz znaleźli nową metodę i podają się za Urząd Komisji Nadzoru Finansowego. Wydano pilne ostrzeżenie w tej sprawie.

Oszuści znaleźli nowy sposób na wyłudzanie danych

Oszuści podszywają się pod różnego rodzaju instytucje po to, by wzbudzić zaufanie. Mogą podawać się na przykład za policjanta lub pracownika banku i w ten sposób wyłudzić od rozmówcy wrażliwe dane. Okazuje się, że przestępcy znaleźli nowy sposób i tym razem dzwonią do Polaków i przedstawiają się jako pracownicy Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego.

Zobacz także: Kultowa fabryka na skraju upadku. Wielu Polaków straci pracę

Duże zmiany w emeryturach. Jakie podwyżki dzięki waloryzacji?

Urząd KNF wydał ostrzeżenie, Polacy muszą mieć się na baczności

Urząd zamieścił w mediach społecznościowych specjalny komunikat, w którym przestrzega wszystkich Polaków przed oszustami. Wskazano, że dzwoniący może poinformować rozmówcę między innymi o zaleganiu z płatnością obowiązkowych składek i podatków. Przestępcy poproszą ofiarę o podaniu numeru PESEL i rachunku bankowego, co umożliwi im na przykład wzięcie na nas pożyczki. Urząd Komisji Nadzoru Finansowego wydał specjalny komunikat w tej sprawie.

Co zrobić, by nie paść ofiarą oszustwa?

W komunikacie Urzędu Komisji Nadzoru Finansowego zawarto ostrzeżenie oraz apel o to, by zachować szczególną ostrożność podczas rozmów telefonicznych. Przypomniano, że nie wolno podawać nieznajomym wrażliwych danych przez telefon i nie instalować aplikacji z nieznanych źródeł.

KNF ani UKNF nigdy nie uczestniczy ani nie pośredniczy w bezpośrednich relacjach ani w realizacji transakcji finansowych pomiędzy klientem a instytucją finansową. Instytucje finansowe NIGDY nie proszą klientów o instalację oprogramowania do pomocy zdalnej. Jeżeli ktoś Cię do tego namawia to prawdopodobnie oszustwo - czytamy w komunikacie.