Netflix z dużą zmianą. Platforma upodabnia się do TikToka. Użytkownicy już załamują ręce

Uwielbiana przez tysiące Polaków platforma streamingowa zszokowała klientów. Jak wynika z oficjalnych zapowiedzi, Netflix szykuje solidne zmiany, które odczujemy już w niedalekiej przyszłości. Nowa strategia choć ma na celu zwiększenie zysków przedsiębiorstwa, może spotkać się z dużą krytyką. O co dokładnie chodzi? Już wyjaśniamy. Jedno jest pewne, z tej rewolucji nikt nie będzie zadowolony.
Netflix największą platformą stremingową. Ile kosztuje subskrypcja?
Obecna cena akcji na dzień 19 maja 2025 r. wynosi 1 191,53 dolarów amerykańskich — wynika z danych Pro NFLX. Z subskrypcji korzystają obecne miliony użytkowników na całym świecie, co więcej, liczba ta nieustannie rośnie. Tylko w Polsce Netflix ma już ok. 6,9 mln użytkowników, a na całym świecie przekroczył już 283 mln klientów. I choć platforma wprowadziła ograniczenia współdzielenia kont, o stratach raczej nie ma mowy, wręcz przeciwnie, spowodowało to wzrost liczby płacących użytkowników.
Obecnie subskrypcja kosztuje 33 zł miesięcznie za plan podstawowy, 49 zł za plan standardowy i 67 zł za plan premium. Oprócz tego, za każdego dodatkowego użytkownika spoza gospodarstwa domowego należy płacić 13 zł, przy czym trzeba wiedzieć, że taka opcja nie jest możliwa w podstawowym planie.


Ważne zmiany na platformie Netflix
Nic nie wskazuje, by w najbliższym czasie inna platforma streamingowa miałaby zbić z podium Netlixa. Obecnie to niekwestionowany król w świecie serwisów VOD. Mimo to platforma stale się rozwija i wprowadzane są mniej lub bardziej widoczne zmiany. Niestety wszystko wskazuje na to, że najnowszy pomysł nie przypadnie do gustu klientów, a jak podaje “Fakt”, zostanie wdrożony już w przyszłym roku.
Nowa strategia obejmuje reklamy, choć nie takie, które widzimy już na pozostałych platformach streamingowych. W kilkunastu krajach, w tym USA, Wielkiej Brytanii i Niemczech użytkownicy już się z tym mierzą. Mowa o dwóch rodzajach reklam, które mają jeden cel.

Użytkownicy Netflixa muszą być na to gotowi. Nowy pomysł platformy dot. reklam
Netflix opracował strategię opierającą się o interaktywne reklamy. Do tego ma zamiar wykorzystać sztuczną inteligencję, która pozwoli lepiej dopasować komunikaty do widza. Ale to nie wszystko.
Drugi rodzaj reklam polega na pojawianiu się komunikatów podczas pauzowania materiału. Ta przełomowa zmiana może znacząco wpłynąć na to, jak użytkownicy konsumują treści online.
Spoty generowane przez sztuczną inteligencję mogą jednak nie każdemu się spodobać, co więcej, pomysł ten już wywołał spore zamieszanie w przestrzeni wirtualnej i wzbudziła skrajne uczucia wśród wszystkich subskrybentów.





































