Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Klienci Poczty Polskiej w poważnych tarapatach. Chodzi o jedną, szczególną wiadomość
Olgierd Maletka
Olgierd Maletka 24.04.2023 19:13

Klienci Poczty Polskiej w poważnych tarapatach. Chodzi o jedną, szczególną wiadomość

Kobieta trzymająca telefon
Marek BAZAK/East News

Coraz częściej zdarzają się sytuacje, w których przestępcy podszywają się pod oficjalne instytucje. Serwis spidersweb.pl informuje o oszustach podających się za Pocztę Polską.

Nowe oszustwo

Serwis podaje, powołując się na informacje przekazane przez Zespół Reagowania na Incydenty Bezpieczeństwa Komputerowego polskiego sektora finansowego - CSIRT KNF, o nowym, szeroko zakrojonym oszustwie. Zagrożeni są klienci Poczty Polskiej.

Program "Beczka plus”. Można dostać nawet 10 tys. zł dofinansowania

Oszuści informują o błędnym adresie

Serwis podaje, że oszuści wysyłają do użytkowników Poczty Polskiej wiadomości, w których informują, że paczka nie może zostać dostarczona z powodu podania błędnego adresu. W celu naprawienia tego błędu, ich adresaci proszeni o podanie poprawnych danych, na które miałaby zostać dostarczona przesyłka.

Strona internetowa, na którą przekierowuje link, zawiera pole do podania danych karty płatniczej, którą należy zapłacić za ponowne wysłanie przesyłki

Od 1 maja nowe obowiązki dla wielu osób. Rejestr sprzedawców i podatek od zakupów.

To nie poczta polska

Oszustwo nie jest idealne. Serwis podaje, że link znajdujący się na końcu wiadomości przekierowuje do strony, która udaje oficjalną stronę poczty polskiej. Jednakże w adresie znajduje się poczta poiska, a nie poczta polska.

Pamiętajmy, żeby zachować ostrożność i poświęcić chwilę na zastanowienie oraz sprawdzenie prawdziwości otrzymanych informacji.