Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Polska i Świat > Klienci Poczty Polskiej w ogromnych tarapatach. Oszuści wzięli ich na celownik
Joanna Leja
Joanna Leja 14.01.2022 01:00

Klienci Poczty Polskiej w ogromnych tarapatach. Oszuści wzięli ich na celownik

Poczta Polska
Biznes Info

Cyberprzestępcy nie ustają w działaniach, które mają na celu wyłudzenie pieniędzy od klientów Poczty Polskiej. W ostatnich dniach powtarzają się ataki na jej klientów. Przestępstwo polega na wysyłaniu wiadomości z informacją o konieczności dopłaty do przesyłki, w której jest link do sfałszowanej strony internetowej, udającej witrynę Poczty Polskiej.

Sprawcy podszywają się pod Pocztę w wysłanych SMS-ach, w których informują o konieczności dopłaty do oczekiwanej rzekomej przesyłki.

W innym wariancie przekrętu oszuści telefonują do klientów Poczty, by zdobyć ich adres także pod pretekstem oczekującej do doręczenia przesyłki. Szukają danych adresowych informacji o wartościowych przedmiotach. Prosimy o zachowanie ostrożności.

Na czym polega przestępstwo?

Podszywanie się pod Pocztę Polską w SMS-ach kierowanych do jej klientów stało się nowym rodzajem oszustwa. Przestępstwo polega na wysłaniu SMS-ów do potencjalnych klientów Poczty Polskiej, informowanie ich, że konieczne jest dokonanie dopłaty do przesyłki, na którą czekają.

Załączony link przenosi do sfałszowanej strony www, udającej witrynę Poczty Polskiej. Utrata niewielkiej żądanej sumy pieniędzy wynikającej z dopłaty nie jest najbardziej dotkliwa, o wiele boleśniejsze może okazać się przekazanie oszustom danych, na podstawie których mogą doprowadzić do kradzieży środków z konta.

Oszustwo „na wnuczka”

Jak informuje Poczta Polska przestępcy starają się także modyfikować metodę oszustwa „na wnuczka”, tym razem podają się za pocztowca i dzwonią z informacją o czekającej do doręczenia przesyłce.

Oszuści starają się wyłudzić od klientów dane adresowe. Następnie do tych samych osób dzwoni oszust podający się za policjanta ścigającego oszusta od paczki i wypytuje o wartościowe rzeczy znajdujące się w mieszkaniu. – Apelujemy do klientów o czujność. Wiadomość z żądaniem dopłaty (szczególnie w innej walucie niż PLN) do przesyłki nie jest stosowana przez Pocztę Polską i taka wiadomość najprawdopodobniej jest fałszywa. Warto zwrócić uwagę na niechlujną pisownię lub błędy w pisowni wyrazów na stronie oszustów. Nie powinno się podawać danych osobistych oraz przekazywać jakichkolwiek pieniędzy wskutek takich jak opisane kontaktów z nieznajomymi. – czytamy w komunikacie Poczty Polskiej.

Poczta Polska podpowiada także, aby nie klikać w linki załączone do niewiadomego pochodzenia SMS-ów. Podobnie należy zachować się w przypadku e-maili, które używane były do podobnych przestępstw nieco wcześniej