Wyszukaj w serwisie
polska i świat praca handel finanse Energetyka Eko technologie
BiznesINFO.pl > Handel > Kasjerki supermarketów mają już dość. Ujawniły, jak traktują je klienci
Laura  Młodochowska
Laura Młodochowska 22.05.2024 17:04

Kasjerki supermarketów mają już dość. Ujawniły, jak traktują je klienci

sklep
Fot. Pixabay/Tumisu

Pracownicy handlu od lat podnoszą w mediach problemy niewłaściwego zachowania klientów, zbyt dużego nakładu pracy czy niskich zarobków. Teraz pracownice supermarketów mówią jasno ”dość”. Opowiedziały o swoich codziennych trudnościach podczas pracy w najbardziej znanych sieciach sklepów w Polsce. Dlaczego Polacy wyżywają się na kasjerkach i kasjerach?

Kasjerki: Klienci są coraz bardziej chamscy

Dziennikarze ”Wyborczej” porozmawiali z kilkoma pracownicami znanych sieci sklepów. Kobiety potwierdzają, że praca w handlu to ciężki kawałek chleba, a na swoich zmianach często słyszały najbardziej oburzające komentarze.

Jesteś od obsługiwania niczym d*** od... Rusz cztery litery, bo stracisz pracę! – to miała ostatnio usłyszeć pracownica w jednej z łódzkich Biedronek od klienta.

Bank PKO BP apeluje do klientów. "Nie zgadzaj się"

Klienci wyżywają się na pracownikach sklepów. Powodem ”niepowodzenia w ciągu dnia”

Pani Dorota, która pracuje na kasie w sklepie Dino od czterech lat, nie ma wątpliwości, że klienci są coraz bardziej chamscy i roszczeniowi. Według niej najgorszym zachowaniem cechują się osoby kupujące w Biedronce i Lidlu.

Społeczeństwo nie zdaje sobie sprawy z tego, jak traktowani są pracownicy sklepów, normalnie jak jacyś podludzie – powiedziała.

Z czego wynika taka sytuacja? Jak wyjaśnił w rozmowie z gazetą psycholog i biegły sądowy Czesław Michalczyk, w Polakach brakuje uprzejmości na co dzień. Klienci często wyżywają się na kasjerach i kasjerkach, ponieważ sami doznali w ciągu dnia pewnych niepowodzeń.

ZOBACZ: Znana sieć handlowa ogłasza likwidację kolejnego sklepu w Polsce. Szykują się grupowe zwolnienia

Kasjerzy apelują do klientów. "Przywołać ręką to możesz psa"

Osoby zatrudnione w handlu od lat apelują do klientów o pokorę i wyrozumiałość. Kasjerki i kasjerzy przygotowali nawet specjalny manifest, w którym można znaleźć prośbę o szacunek i w cierpliwe oczekiwanie na swoją kolej.

Przywołać ręką to możesz psa; Mając do wydania 20 zł lub 200 zł nie jesteś królem życia i nie traktuj innych, jak szmatę – apelowali.

Jedna z rozmówczyń ”Gazety Wyborczej” przekonywała, że nastawienie klientów z pewnością zmieniłoby postawienie się w ich roli.

Każdy człowiek powinien chociaż jeden dzień popracować za ladą, na kasie czy na sklepie. Nie rodzimy się z umiejętnością szanowania innych – powiedziała pani Edyta, kasjerka w jednym z warszawskich sklepów Lidl.

 

Źródło: lodz.wyborcza.pl